Zobrazit minimální záznam

The swimming as an activity for children with cerebral palsy
dc.contributor.advisorVařeková, Jitka
dc.creatorMachačová, Adéla
dc.date.accessioned2017-06-12T09:19:36Z
dc.date.available2017-06-12T09:19:36Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84706
dc.description.abstractSommery Title : The swimming as an activity for children with cerebral palsy Aim: We aim to clarify the influence of regular swimming on children with cerebral palsy. We observed how regular swimming influences the swimming style, quality of vital capacity good physical and psychic conditions. Methods: The quantitative analysis (case study) was used during our research. We observed the improvement of swimming style in connection with regular swimming on boy twins (twin A was an intact individua!, twin B was an individua! with the diagnosis cerebral palsy) by the method of anticipating observing. During our 6 months research the value of vítal capacity was measured and recorded. The part ofthis work was a questionnaire about boys' physical and psychic condition recorded by their mother. In order to come to a conclusion we used the method of observation which compared the measured values of both siblings. Conclusion: Generally speaking regular swimming had a positive influence on improvement of each swimming style. By twin A (intact person) a quality backstroke skills were reached later. However, the breaststroke skills were gained faster. Twin B (individua! with diagnosis cerebral palsy) was better at each swimming style, breaststroke and backstroke. Vital capacity ofboth swimmers did not show any specific...en_US
dc.description.abstractNázev: Plavání jako pohybová aktivita dítěte s dětskou mozkovou obrnou Cíl: Cílem práce bylo ozřejmit vliv plaveckého tréninku na dítě s dětskou mozkovou obrnou. Sledoval se vliv pravidelného plaveckého tréninku na samotný plavecký styl, na hodnoty vitální kapacity, na celkovou kondici. Metody: Při výzkumu jsme použili kvalitativní šetření (případovou studii). U chlapců - dvojčat (dvojče A relativně intaktní jedinec, dvojče B s diagnózou DMO) byl metodou zúčastněného pozorování sledován samotný vývoj plaveckého stylu v závislosti na plaveckých trénincích. V průběhu půlročního tréninku byly měřeny a zaznamenávány hodnoty vitální kapacity plic. Součástí studie byl dotazník zachycující celkovou kondici chlapců ze strany matky. K vyhodnocení závěru jsme použili porovnání zjištěných výsledků obou sourozenců. Výsledky: Celkově měl plavecký trénink pozitivní vliv na vylepšení jednotlivých plaveckých dovedností. U dvojčete A (intaktní jedinec) se kvalitní splývavá poloha na znak objevila později, rychleji však tento chlapec ovládal plavecký styl prsa. Dvojče B Gedinec s DMO) měl kvalitnější jak splývavou polohu na znak tak samotný modifikovaný znak. Vitální kapacita obou plavců během půl roku nepřinesla konkrétní výsledky, které by vedly k tvrzení, že byly tyto hodnoty ovlivněny pravidelným plaváním....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titlePlavání jako pohybová aktivita dítěte s dětskou mozkovou obrnoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-30
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId62768
dc.title.translatedThe swimming as an activity for children with cerebral palsyen_US
dc.contributor.refereeFlemrová, Miroslava
dc.identifier.aleph001035995
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical and Occupational Educationen_US
thesis.degree.disciplineTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical and Occupational Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Plavání jako pohybová aktivita dítěte s dětskou mozkovou obrnou Cíl: Cílem práce bylo ozřejmit vliv plaveckého tréninku na dítě s dětskou mozkovou obrnou. Sledoval se vliv pravidelného plaveckého tréninku na samotný plavecký styl, na hodnoty vitální kapacity, na celkovou kondici. Metody: Při výzkumu jsme použili kvalitativní šetření (případovou studii). U chlapců - dvojčat (dvojče A relativně intaktní jedinec, dvojče B s diagnózou DMO) byl metodou zúčastněného pozorování sledován samotný vývoj plaveckého stylu v závislosti na plaveckých trénincích. V průběhu půlročního tréninku byly měřeny a zaznamenávány hodnoty vitální kapacity plic. Součástí studie byl dotazník zachycující celkovou kondici chlapců ze strany matky. K vyhodnocení závěru jsme použili porovnání zjištěných výsledků obou sourozenců. Výsledky: Celkově měl plavecký trénink pozitivní vliv na vylepšení jednotlivých plaveckých dovedností. U dvojčete A (intaktní jedinec) se kvalitní splývavá poloha na znak objevila později, rychleji však tento chlapec ovládal plavecký styl prsa. Dvojče B Gedinec s DMO) měl kvalitnější jak splývavou polohu na znak tak samotný modifikovaný znak. Vitální kapacita obou plavců během půl roku nepřinesla konkrétní výsledky, které by vedly k tvrzení, že byly tyto hodnoty ovlivněny pravidelným plaváním....cs_CZ
uk.abstract.enSommery Title : The swimming as an activity for children with cerebral palsy Aim: We aim to clarify the influence of regular swimming on children with cerebral palsy. We observed how regular swimming influences the swimming style, quality of vital capacity good physical and psychic conditions. Methods: The quantitative analysis (case study) was used during our research. We observed the improvement of swimming style in connection with regular swimming on boy twins (twin A was an intact individua!, twin B was an individua! with the diagnosis cerebral palsy) by the method of anticipating observing. During our 6 months research the value of vítal capacity was measured and recorded. The part ofthis work was a questionnaire about boys' physical and psychic condition recorded by their mother. In order to come to a conclusion we used the method of observation which compared the measured values of both siblings. Conclusion: Generally speaking regular swimming had a positive influence on improvement of each swimming style. By twin A (intact person) a quality backstroke skills were reached later. However, the breaststroke skills were gained faster. Twin B (individua! with diagnosis cerebral palsy) was better at each swimming style, breaststroke and backstroke. Vital capacity ofboth swimmers did not show any specific...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990010359950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV