Show simple item record

An identification of a risky Behavior leading to an Internet Addiction by Of primary school pupils
dc.creatorHošek, Marek
dc.date.accessioned2018-10-29T18:50:29Z
dc.date.available2018-10-29T18:50:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84607
dc.description.abstractRigorózní práce se zaměřuje na problematiku virtuálního prostředí a závislosti na internetu, která je velmi aktuálním tématem v populárních a odborných časopisech. Práce je prvořadě orientována na identifikaci rizik, která mohou vést ke vzniku závislosti na internetu u patnáctiletých žáků vybraných základních škol. Autor popisuje internetové prostředí a jeho vliv na identitu dospívajícího. Empirické šetření provedené mezi žáky poukazuje na potřebu více se věnovat problematice internetové závislosti jak v rámci primární prevence nespecifické, tak i specifické. Práce poskytuje praktické doporučení pro realizaci specifické primární prevence. Práci je možné využít i jako metodický materiál pro pedagogy, kteří pracují na pozici školního metodika prevence či sociální pedagogy-adiktology. Klíčová slova: závislost na internetu, sociální deviace, pubescence, prevence, identitacs_CZ
dc.description.abstractMy rigorous paper deals with the problematics of virtual background and internet addiction which is a very current topic both in popular and professional magazines. Primarily, the paper is oriented on risk identification. These risks can later lead to development of internet addiction. The author describes internet background and its influence on identity of an adolescent. The empiric research, carried out amongst 15 year old primary school pupils, shows on necessity to dedicate more time to internet addiction not only as part of non-specific but also specific primary prevention. The paper gives practical recommendations for performing specific primary prevention and also serves as methodological material for pedagogical workers - preventionists, or for social pedagogists - addictologist. Keywords: internet addiction, social deviation, pubescence, prevention, identityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinternet addictionen_US
dc.subjectsocial deviationen_US
dc.subjectpubescenceen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectzávislost na internetucs_CZ
dc.subjectsociální deviacecs_CZ
dc.subjectpubescencecs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.titleIdentifikace rizikového chování vedoucí k závislosti na internetu u žáků základních škol.cs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-04-23
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151994
dc.title.translatedAn identification of a risky Behavior leading to an Internet Addiction by Of primary school pupilsen_US
dc.contributor.refereeLorenzová, Jitka
dc.identifier.aleph002071885
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce se zaměřuje na problematiku virtuálního prostředí a závislosti na internetu, která je velmi aktuálním tématem v populárních a odborných časopisech. Práce je prvořadě orientována na identifikaci rizik, která mohou vést ke vzniku závislosti na internetu u patnáctiletých žáků vybraných základních škol. Autor popisuje internetové prostředí a jeho vliv na identitu dospívajícího. Empirické šetření provedené mezi žáky poukazuje na potřebu více se věnovat problematice internetové závislosti jak v rámci primární prevence nespecifické, tak i specifické. Práce poskytuje praktické doporučení pro realizaci specifické primární prevence. Práci je možné využít i jako metodický materiál pro pedagogy, kteří pracují na pozici školního metodika prevence či sociální pedagogy-adiktology. Klíčová slova: závislost na internetu, sociální deviace, pubescence, prevence, identitacs_CZ
uk.abstract.enMy rigorous paper deals with the problematics of virtual background and internet addiction which is a very current topic both in popular and professional magazines. Primarily, the paper is oriented on risk identification. These risks can later lead to development of internet addiction. The author describes internet background and its influence on identity of an adolescent. The empiric research, carried out amongst 15 year old primary school pupils, shows on necessity to dedicate more time to internet addiction not only as part of non-specific but also specific primary prevention. The paper gives practical recommendations for performing specific primary prevention and also serves as methodological material for pedagogical workers - preventionists, or for social pedagogists - addictologist. Keywords: internet addiction, social deviation, pubescence, prevention, identityen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV