Zobrazit minimální záznam

Reprezentation of Master Jan Hus Being Burned in Contemporary Czech Society
dc.contributor.advisorČinátl, Kamil
dc.creatorChládková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-06-02T12:47:29Z
dc.date.available2017-06-02T12:47:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84506
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce se zabývá tématem zobrazování Jana Husa v souvislosti s šestistým výročím jeho upálení v roce 2015. Zaměřuje se především na způsob performace Jana Husa v jednotlivých médiích a také vlivem povahy médií na Husův výsledný obraz. Jako hlavní zdroj využívá práce reprezentace tří médií: výstavu Husitského muzea v Táboře Jan Hus 1415/2015, film Jiřího Svobody Jan Hus a román Vlastimila Vondrušky Husitská epopej I. Prostřednictvím komparace se staršími reprezentacemi analyzuje práce charakter současné vzpomínkové praxe. Dále práce sleduje mechanismy, jimiž se jednotlivé reprezentace v rámci vzpomínkové kultury pokoušejí prosadit. Při analýze pramenů vychází z konceptu Cultural Memory Studies (Jan Assmann, Astrid Erll, Aleida Assmann) a z konceptu míst paměti Pierra Nory. Klíčová slova: Jan Hus, kulturní paměť, místo paměti, nová média, politika paměti, historická kulturacs_CZ
dc.description.abstractThe presented bachelor's thesis is concerned with the topic of the portrayal of Jan Hus in the connection with the 600th jubiliee of his death, which was commemorated in year 2015. It is focused primarily on the way particular media perform the story of Jan Hus and on the influence of the nature of the media to the resulting image of Hus. There are three types of media which serves for this thesis as the main source: an exhibition of the Hussite museum in Tábor called Jan Hus 1415/2015, a movie by Jiří Svoboda also called Jan Hus, and a novel by Vlastimil Vonduška called The Hussite's Epopeia I. The character of contemporary commemorative practice is here analyzed by way of comparation with the older representations. This thesis also observes mechanisms which are used by particular representations in order to push through within the commemorative culture. The analyses of the sources in this paper is based on the concept of Cultural Memory Studies (Jan Assmann, Astrid Erll, Aleida Assmann) and on the concept of Memory Sites by Pierre Nora. Key words: Jan Hus, cultural memory, memory site, new media, politics of memory, historical culture Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJan Huscs_CZ
dc.subjectkulturní paměťcs_CZ
dc.subjectmísto pamětics_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectpolitika pamětics_CZ
dc.subjecthistorická kulturacs_CZ
dc.subjectJan Husen_US
dc.subjectcultural memoryen_US
dc.subjectplace of memoryen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectpolicy of memoryen_US
dc.subjecthistorical cultureen_US
dc.titleObraz upálení mistra Jana Husa v současné české společnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-20
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165057
dc.title.translatedReprezentation of Master Jan Hus Being Burned in Contemporary Czech Societyen_US
dc.contributor.refereeRandák, Jan
dc.identifier.aleph002098208
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorie - Religionistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory - Religious Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie - Religionistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory - Religious Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená bakalářská práce se zabývá tématem zobrazování Jana Husa v souvislosti s šestistým výročím jeho upálení v roce 2015. Zaměřuje se především na způsob performace Jana Husa v jednotlivých médiích a také vlivem povahy médií na Husův výsledný obraz. Jako hlavní zdroj využívá práce reprezentace tří médií: výstavu Husitského muzea v Táboře Jan Hus 1415/2015, film Jiřího Svobody Jan Hus a román Vlastimila Vondrušky Husitská epopej I. Prostřednictvím komparace se staršími reprezentacemi analyzuje práce charakter současné vzpomínkové praxe. Dále práce sleduje mechanismy, jimiž se jednotlivé reprezentace v rámci vzpomínkové kultury pokoušejí prosadit. Při analýze pramenů vychází z konceptu Cultural Memory Studies (Jan Assmann, Astrid Erll, Aleida Assmann) a z konceptu míst paměti Pierra Nory. Klíčová slova: Jan Hus, kulturní paměť, místo paměti, nová média, politika paměti, historická kulturacs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor's thesis is concerned with the topic of the portrayal of Jan Hus in the connection with the 600th jubiliee of his death, which was commemorated in year 2015. It is focused primarily on the way particular media perform the story of Jan Hus and on the influence of the nature of the media to the resulting image of Hus. There are three types of media which serves for this thesis as the main source: an exhibition of the Hussite museum in Tábor called Jan Hus 1415/2015, a movie by Jiří Svoboda also called Jan Hus, and a novel by Vlastimil Vonduška called The Hussite's Epopeia I. The character of contemporary commemorative practice is here analyzed by way of comparation with the older representations. This thesis also observes mechanisms which are used by particular representations in order to push through within the commemorative culture. The analyses of the sources in this paper is based on the concept of Cultural Memory Studies (Jan Assmann, Astrid Erll, Aleida Assmann) and on the concept of Memory Sites by Pierre Nora. Key words: Jan Hus, cultural memory, memory site, new media, politics of memory, historical culture Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990020982080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV