Zobrazit minimální záznam

Children's group as an alternative to preschool education
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorMeisnerová, Irena
dc.date.accessioned2017-06-02T12:27:18Z
dc.date.available2017-06-02T12:27:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84414
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá nově vzniklou předškolní institucí zvanou dětská skupina. Cílem práce je představit dětskou skupinu jako jednu z forem předškolní výchovy a vzdělávání, popsat její fungování a pohled na ní jako na alternativu k jiným typům předškolní péče, především k mateřským školám. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na cíle předškolní výchovy, motivy vzniku dětských skupin, jejich potřebnost a fungování. Dále porovnává dětskou skupinu s ostatními formami předškolního vzdělávání, především s mateřskou školou, a hledá mezi nimi nejvýraznější rozdíly. Praktická část se zabývá důvody, které vedou rodiče k zařazení dítěte do dětské skupiny, dále se zaměřuje na to, co rodiče od dětské skupiny očekávají z hlediska fungování a možného rozvoje jejich dětí. Stejnou tématiku práce řeší i s rodiči dětí z mateřských škol. Na základě kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím mnohopřípadové studie pěti rodičů a jejich dětí z dětských skupin a pěti rodičů a jejich dětí z mateřských škol, se jako nejčastějším důvodem k zařazení dítěte do předškolní instituce jeví potřeba návratu rodiče do zaměstnání a potřeba dítěte navázat sociální vazby. Ukázalo se, že představy o fungování dětské skupiny i mateřské školy splňují očekávání rodičů, nicméně...cs_CZ
dc.description.abstractThis final dissertation deals with a newly-established pre-school institution, called the children's group. The aim of this work is to present the children's group as one of the forms of preschool education and to describe its function and a view as an alternative to other types of preschool educational care, mostly kindergarten. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is aimed at the targets of preschool education, motives to an establishment of children's groups, its neediness and functioning. Moreover, it compares the children's group with other forms of educational system, mostly kindergarten, and finds its boldest differences. The practical part deals with reasons that bring parents to place the child in children's group. Moreover, it is aimed at the reasons what parents anticipate from the children's group from the viewpoint of the future progress of their children. The work deals with the same topic also with parents of children attending kindergarten. According to qualitative researches that have been realized through studies of five parents and their children from children's groups and five parents and their children from kindergarten, it has been shown that the most frequent reason for placing a child into preschool institution is a need of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdětská skupina - mateřská škola - předškolní výchovacs_CZ
dc.subjectchildren's group - kindergarten - preschool educationen_US
dc.titleDětská skupina jako alternativa předškolní výchovy a vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150878
dc.title.translatedChildren's group as an alternative to preschool educationen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph002106918
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá nově vzniklou předškolní institucí zvanou dětská skupina. Cílem práce je představit dětskou skupinu jako jednu z forem předškolní výchovy a vzdělávání, popsat její fungování a pohled na ní jako na alternativu k jiným typům předškolní péče, především k mateřským školám. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na cíle předškolní výchovy, motivy vzniku dětských skupin, jejich potřebnost a fungování. Dále porovnává dětskou skupinu s ostatními formami předškolního vzdělávání, především s mateřskou školou, a hledá mezi nimi nejvýraznější rozdíly. Praktická část se zabývá důvody, které vedou rodiče k zařazení dítěte do dětské skupiny, dále se zaměřuje na to, co rodiče od dětské skupiny očekávají z hlediska fungování a možného rozvoje jejich dětí. Stejnou tématiku práce řeší i s rodiči dětí z mateřských škol. Na základě kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím mnohopřípadové studie pěti rodičů a jejich dětí z dětských skupin a pěti rodičů a jejich dětí z mateřských škol, se jako nejčastějším důvodem k zařazení dítěte do předškolní instituce jeví potřeba návratu rodiče do zaměstnání a potřeba dítěte navázat sociální vazby. Ukázalo se, že představy o fungování dětské skupiny i mateřské školy splňují očekávání rodičů, nicméně...cs_CZ
uk.abstract.enThis final dissertation deals with a newly-established pre-school institution, called the children's group. The aim of this work is to present the children's group as one of the forms of preschool education and to describe its function and a view as an alternative to other types of preschool educational care, mostly kindergarten. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is aimed at the targets of preschool education, motives to an establishment of children's groups, its neediness and functioning. Moreover, it compares the children's group with other forms of educational system, mostly kindergarten, and finds its boldest differences. The practical part deals with reasons that bring parents to place the child in children's group. Moreover, it is aimed at the reasons what parents anticipate from the children's group from the viewpoint of the future progress of their children. The work deals with the same topic also with parents of children attending kindergarten. According to qualitative researches that have been realized through studies of five parents and their children from children's groups and five parents and their children from kindergarten, it has been shown that the most frequent reason for placing a child into preschool institution is a need of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021069180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV