dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Meisnerová, Irena | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T12:27:18Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T12:27:18Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84414 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá nově vzniklou předškolní institucí zvanou dětská skupina. Cílem práce je představit dětskou skupinu jako jednu z forem předškolní výchovy a vzdělávání, popsat její fungování a pohled na ní jako na alternativu k jiným typům předškolní péče, především k mateřským školám. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na cíle předškolní výchovy, motivy vzniku dětských skupin, jejich potřebnost a fungování. Dále porovnává dětskou skupinu s ostatními formami předškolního vzdělávání, především s mateřskou školou, a hledá mezi nimi nejvýraznější rozdíly. Praktická část se zabývá důvody, které vedou rodiče k zařazení dítěte do dětské skupiny, dále se zaměřuje na to, co rodiče od dětské skupiny očekávají z hlediska fungování a možného rozvoje jejich dětí. Stejnou tématiku práce řeší i s rodiči dětí z mateřských škol. Na základě kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím mnohopřípadové studie pěti rodičů a jejich dětí z dětských skupin a pěti rodičů a jejich dětí z mateřských škol, se jako nejčastějším důvodem k zařazení dítěte do předškolní instituce jeví potřeba návratu rodiče do zaměstnání a potřeba dítěte navázat sociální vazby. Ukázalo se, že představy o fungování dětské skupiny i mateřské školy splňují očekávání rodičů, nicméně... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This final dissertation deals with a newly-established pre-school institution, called the children's group. The aim of this work is to present the children's group as one of the forms of preschool education and to describe its function and a view as an alternative to other types of preschool educational care, mostly kindergarten. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is aimed at the targets of preschool education, motives to an establishment of children's groups, its neediness and functioning. Moreover, it compares the children's group with other forms of educational system, mostly kindergarten, and finds its boldest differences. The practical part deals with reasons that bring parents to place the child in children's group. Moreover, it is aimed at the reasons what parents anticipate from the children's group from the viewpoint of the future progress of their children. The work deals with the same topic also with parents of children attending kindergarten. According to qualitative researches that have been realized through studies of five parents and their children from children's groups and five parents and their children from kindergarten, it has been shown that the most frequent reason for placing a child into preschool institution is a need of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | dětská skupina - mateřská škola - předškolní výchova | cs_CZ |
dc.subject | children's group - kindergarten - preschool education | en_US |
dc.title | Dětská skupina jako alternativa předškolní výchovy a vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 150878 | |
dc.title.translated | Children's group as an alternative to preschool education | en_US |
dc.contributor.referee | Kasíková, Hana | |
dc.identifier.aleph | 002106918 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá nově vzniklou předškolní institucí zvanou dětská skupina. Cílem práce je představit dětskou skupinu jako jednu z forem předškolní výchovy a vzdělávání, popsat její fungování a pohled na ní jako na alternativu k jiným typům předškolní péče, především k mateřským školám. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na cíle předškolní výchovy, motivy vzniku dětských skupin, jejich potřebnost a fungování. Dále porovnává dětskou skupinu s ostatními formami předškolního vzdělávání, především s mateřskou školou, a hledá mezi nimi nejvýraznější rozdíly. Praktická část se zabývá důvody, které vedou rodiče k zařazení dítěte do dětské skupiny, dále se zaměřuje na to, co rodiče od dětské skupiny očekávají z hlediska fungování a možného rozvoje jejich dětí. Stejnou tématiku práce řeší i s rodiči dětí z mateřských škol. Na základě kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím mnohopřípadové studie pěti rodičů a jejich dětí z dětských skupin a pěti rodičů a jejich dětí z mateřských škol, se jako nejčastějším důvodem k zařazení dítěte do předškolní instituce jeví potřeba návratu rodiče do zaměstnání a potřeba dítěte navázat sociální vazby. Ukázalo se, že představy o fungování dětské skupiny i mateřské školy splňují očekávání rodičů, nicméně... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This final dissertation deals with a newly-established pre-school institution, called the children's group. The aim of this work is to present the children's group as one of the forms of preschool education and to describe its function and a view as an alternative to other types of preschool educational care, mostly kindergarten. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is aimed at the targets of preschool education, motives to an establishment of children's groups, its neediness and functioning. Moreover, it compares the children's group with other forms of educational system, mostly kindergarten, and finds its boldest differences. The practical part deals with reasons that bring parents to place the child in children's group. Moreover, it is aimed at the reasons what parents anticipate from the children's group from the viewpoint of the future progress of their children. The work deals with the same topic also with parents of children attending kindergarten. According to qualitative researches that have been realized through studies of five parents and their children from children's groups and five parents and their children from kindergarten, it has been shown that the most frequent reason for placing a child into preschool institution is a need of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021069180106986 | |