Zobrazit minimální záznam

Umění sebeklamu: nespolehlivý vypravěč a jeho motivace v románech An Artist of the Floating World a The Remains of the Day Kazuo Ishigura
dc.contributor.advisorChalupský, Petr
dc.creatorZbořil, Jonáš
dc.date.accessioned2017-06-02T12:26:08Z
dc.date.available2017-06-02T12:26:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84410
dc.description.abstractCílem této práce je analýza nespolehlivého vyprávění a jeho motivace ve dvou románech Kazua Ishigura, Malíř pomíjivého světa (1986) a Soumrak dne (1989) s využitím taxonomií Zuzany Foniokové a Jamese Phelana a Mary Patricie Martin. Ve své teoretické části tato práce zkoumá koncept nespolehlivosti v současné naratologii, dále studuje sebeklam a paměť, dva fenomény, jejichž pochopení je nezbytné pro správnou interpretaci nespolehlivého vyprávění v obou zmíněných románech. Praktická část této práce obsahuje analýzu textových signálů nespolehlivosti, která slouží jako důkaz komplexonosti Ishigurových narativních strategií. Shrnutím této práce je, že vyvrcholení obou textů spočívá v porozumění, respektive vyslovení vlastního sebeklamu, který je primárním zdrojem jejich nespolehlivosti. KLÍČOVÁ SLOVA Kazuo Ishiguro, nespolehlivé vyprávění, sebeklam, paměť, Malíř pomíjivého světa, Soumrak dnecs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to analyse unreliable narration and its motivation in the two novels by Kazuo Ishiguro, An Artist of the Floating World (1986) and The Remains of the Day (1989) using the taxonomy of Zuzana Fonioková and James Phelan and Mary Patricia Martin. In its theoretical part, this thesis explores the concept of unreliability in contemporary narratology, furthermore, it studies self-deception and memory, two phenomena essential for understanding the motivations for unreliable narration. The practical part consists of an analysis of the textual signals of unreliability, which proves the complexity of Ishiguro's narrative strategies. The thesis concludes that the climax of both the novels is created through the spelling out of the narrators' self-deception, which is the cause of their unreliability in the first place. KEYWORDS Kazuo Ishiguro, unreliable narration, self-deception, memory, An Artist of the Floating World, The Remains of the Dayen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKazuo Ishigurocs_CZ
dc.subjectnespolehlivé vyprávěnícs_CZ
dc.subjectsebeklamcs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectMalíř pomíjivého světacs_CZ
dc.subjectSoumrak dnecs_CZ
dc.subjectKazuo Ishiguroen_US
dc.subjectunreliable narrationen_US
dc.subjectself-deceptionen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectAn Artist of the Floating Worlden_US
dc.subjectThe Remains of the Dayen_US
dc.titleArt of Self-Deception: Unreliable Narration and Its Motivation in Kazuo Ishiguro's An Artist of the Floating World and The Remains of the Dayen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-15
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145540
dc.title.translatedUmění sebeklamu: nespolehlivý vypravěč a jeho motivace v románech An Artist of the Floating World a The Remains of the Day Kazuo Ishiguracs_CZ
dc.contributor.refereeTopolovská, Tereza
dc.identifier.aleph002104066
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je analýza nespolehlivého vyprávění a jeho motivace ve dvou románech Kazua Ishigura, Malíř pomíjivého světa (1986) a Soumrak dne (1989) s využitím taxonomií Zuzany Foniokové a Jamese Phelana a Mary Patricie Martin. Ve své teoretické části tato práce zkoumá koncept nespolehlivosti v současné naratologii, dále studuje sebeklam a paměť, dva fenomény, jejichž pochopení je nezbytné pro správnou interpretaci nespolehlivého vyprávění v obou zmíněných románech. Praktická část této práce obsahuje analýzu textových signálů nespolehlivosti, která slouží jako důkaz komplexonosti Ishigurových narativních strategií. Shrnutím této práce je, že vyvrcholení obou textů spočívá v porozumění, respektive vyslovení vlastního sebeklamu, který je primárním zdrojem jejich nespolehlivosti. KLÍČOVÁ SLOVA Kazuo Ishiguro, nespolehlivé vyprávění, sebeklam, paměť, Malíř pomíjivého světa, Soumrak dnecs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to analyse unreliable narration and its motivation in the two novels by Kazuo Ishiguro, An Artist of the Floating World (1986) and The Remains of the Day (1989) using the taxonomy of Zuzana Fonioková and James Phelan and Mary Patricia Martin. In its theoretical part, this thesis explores the concept of unreliability in contemporary narratology, furthermore, it studies self-deception and memory, two phenomena essential for understanding the motivations for unreliable narration. The practical part consists of an analysis of the textual signals of unreliability, which proves the complexity of Ishiguro's narrative strategies. The thesis concludes that the climax of both the novels is created through the spelling out of the narrators' self-deception, which is the cause of their unreliability in the first place. KEYWORDS Kazuo Ishiguro, unreliable narration, self-deception, memory, An Artist of the Floating World, The Remains of the Dayen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990021040660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV