Současné umění ve škole - doba post internetu
Contemporary art in school - post internet age
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84389Identifikátory
SIS: 167498
Kolekce
- Kvalifikační práce [17476]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Daniel, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
14. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Současné umění, post internetové umění, interpret vs. konzument, výtvarná výchova, nová médiaKlíčová slova (anglicky)
Contemporary art, post internet art, interpreter vs. consumer, art education, new mediaNÁZEV: Současné umění ve škole - doba post internetu AUTOR: Nikola Tora Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ph.Dr. Leonora Kitzbergerová, PhD. ABSTRAKT: Diplomová práce Současné umění ve škole - doba post internetu se věnuje aktuálnímu uměleckému dění, konkrétněji post internetovému umění. Tento proud se pokouším teoreticky a uměleckohistoricky definovat a následně zařadit do kontextu výuky výtvarné výchovy. Konkrétní projevy i přesahy post internetového umění do příbuzných zón jsou pak reflektovány v didaktických transformacích. Výzkum, který se soustředí především na problémy vznikající při transformaci současného umění do výuky, je realizovaný prostřednictvím různých metod na ZŠ i na gymnáziu. Na závěr prostřednictvím autorské části konkretizuji poznatky o projevech post internetového umění a svou tvorbou je ilustruji. KLÍČOVÁ SLOVA: Současné umění, post internetové umění, interpret vs. konsument, nová média
TITLE: Contemporary art at school - post internet age AUTHOR: Nikola Tora Dvořáková DEPARTMENT: Department of art education SUPERVISOR: Ph.Dr. Leonora Kitzbergerová, PhD. ABSTRACT: The thesis - Contemporary art at school - post internet age is about current arts occasions, concretely Post internet art. I try to state and define this kind of art and place post internet art to context with art education afterwards. Specific art pieces and their similarities in related zones of art are reflected in didactic transformations. The research is focused on difficulties, which can come into the art education lessons. It is realized with different methods, on different kind of school. In concluision my original art piece is bringing more comprehensive knowledge about post internet art. KEYWORDS: Contemporary art, post internet art, interpreter vs. consumer, new media