Zobrazit minimální záznam

Development of child communication skills with developmental dysphasia, utilization of alternative and augmentative communication
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorMorávek Svobodová, Aneta
dc.date.accessioned2017-06-02T12:17:41Z
dc.date.available2017-06-02T12:17:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84376
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá rozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, s využitím systému augmentativní a alternativní komunikace. Práce je tvořena teoretickou částí a praktickou částí. Výzkum se zaměřuje na vliv prvků augmentativní komunikace při intervenci dítěte s vývojovou dysfázií v předškolním zařízení. Výzkumná část je tvořena empirickým výzkumem na základě případové studie chlapce s vývojovou dysfázií, kazuistiky popisující průběh speciálněpedagogické intervence v předškolním zařízení, výzkumná část je zakončena závěry z vyšetření a doporučením pro praxi. Cílem práce je ukázat pozitivní ovlivnění průběhu vzdělávání dítěte s vývojovou dysfázií za podpory strukturovaného učení a znatelné pokroky v komunikačním rozvoji dítěte s oporou vlastního grafického projevu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the development of communication skills of children with developmental dysphasia, with the use of augmentative and alternative communication. The work is made up of theoretical and practical part. The research focuses on the influence of elements augmentative communication intervention in children with developmental dysphasia in preschool facilities. The research part is formed by empirical research based on a case study of a boy with developmental dysphasia, case reports describing the progress of special education intervention in preschool institutions, research part is completed by the conclusions of the investigation and recommendations for practice. The aim is to show the positive influence the course of education of children with developmental dysphasia support structured learning and noticeable advances in communication development of children with the support of the graphic expression.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectnerovnoměrný vývoj centrální nervové soustavycs_CZ
dc.subjectalternativní a augmentativní komunikacecs_CZ
dc.subjectstrukturované učenícs_CZ
dc.subjectdětská kresbacs_CZ
dc.subjectDevelopmental dysphasiaen_US
dc.subjectuneven development of the central nervous systemen_US
dc.subjectaugmentative and alternative communicationen_US
dc.subjectstructured learningen_US
dc.subjecta child's drawingen_US
dc.titleRozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, využití systémů AAKcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161091
dc.title.translatedDevelopment of child communication skills with developmental dysphasia, utilization of alternative and augmentative communicationen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
dc.identifier.aleph002105554
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá rozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, s využitím systému augmentativní a alternativní komunikace. Práce je tvořena teoretickou částí a praktickou částí. Výzkum se zaměřuje na vliv prvků augmentativní komunikace při intervenci dítěte s vývojovou dysfázií v předškolním zařízení. Výzkumná část je tvořena empirickým výzkumem na základě případové studie chlapce s vývojovou dysfázií, kazuistiky popisující průběh speciálněpedagogické intervence v předškolním zařízení, výzkumná část je zakončena závěry z vyšetření a doporučením pro praxi. Cílem práce je ukázat pozitivní ovlivnění průběhu vzdělávání dítěte s vývojovou dysfázií za podpory strukturovaného učení a znatelné pokroky v komunikačním rozvoji dítěte s oporou vlastního grafického projevu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the development of communication skills of children with developmental dysphasia, with the use of augmentative and alternative communication. The work is made up of theoretical and practical part. The research focuses on the influence of elements augmentative communication intervention in children with developmental dysphasia in preschool facilities. The research part is formed by empirical research based on a case study of a boy with developmental dysphasia, case reports describing the progress of special education intervention in preschool institutions, research part is completed by the conclusions of the investigation and recommendations for practice. The aim is to show the positive influence the course of education of children with developmental dysphasia support structured learning and noticeable advances in communication development of children with the support of the graphic expression.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021055540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV