Zobrazit minimální záznam

Prevention of addictions among pupils with hearing disability
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorKubalová, Jana
dc.date.accessioned2017-06-02T12:12:16Z
dc.date.available2017-06-02T12:12:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84353
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá prevencí závislostí u žáků se sluchovým postižením. Pojednává o specifikách primární, sekundární a terciární prevence a zaměřuje se na stav informovanosti a preventivních opatření na jednotlivých školách pro sluchově postižené v Praze. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část, která je zpracována především na základě studia odborné literatury, obsahuje obecné pojednání o sluchovém postižení, popis různých druhů závislostí s jejich důsledky a přehled možných druhů prevencí. Praktická část je věnována výzkumu, který se prostřednictvím rozhovorů a dotazníku zaměřuje na zjištění, porovnání a kvantitativní vyhodnocení informovanosti žáků o různých závislostech a jejich prevenci na školách pro sluchově postižené v Praze. V závěrečné části práce jsou uvedena doporučení použitelná v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, závislost, primární prevence, sekundární prevence, terciární prevencecs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the prevention of dependencies for pupils with hearing disabilities. The work describes the specifics of primary, secondary and tertiary prevention and focuses on the State of awareness and of preventive measures on the individual schools for the hearing impaired in Prague. The work is divided into two parts. The theoretical part, which is processed primarily on the basis of the study of literature, contains a general treatise on the auditory disability, a description of the different kinds of dependencies with their consequences and an overview of the possible types of prevention. The practical part is devoted to research through interviews and a questionnaire, which is focused on finding, comparing and quantitative evaluation of the awareness of pupils of various dependencies and their prevention in schools for the hearing impaired in Prague. In the final part of the thesis are given recommendations applicable in practice. KEYWORDS Hearing disability, addiction, primary prevention, secondary prevention, tertiary preventionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectzávislostcs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjectsekundární prevencecs_CZ
dc.subjectterciární prevencecs_CZ
dc.subjectHearing disabilityen_US
dc.subjectaddictionen_US
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.subjectsecondary preventionen_US
dc.subjecttertiary preventionen_US
dc.titlePrevence závislostí u žáků se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146586
dc.title.translatedPrevention of addictions among pupils with hearing disabilityen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph002105245
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá prevencí závislostí u žáků se sluchovým postižením. Pojednává o specifikách primární, sekundární a terciární prevence a zaměřuje se na stav informovanosti a preventivních opatření na jednotlivých školách pro sluchově postižené v Praze. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část, která je zpracována především na základě studia odborné literatury, obsahuje obecné pojednání o sluchovém postižení, popis různých druhů závislostí s jejich důsledky a přehled možných druhů prevencí. Praktická část je věnována výzkumu, který se prostřednictvím rozhovorů a dotazníku zaměřuje na zjištění, porovnání a kvantitativní vyhodnocení informovanosti žáků o různých závislostech a jejich prevenci na školách pro sluchově postižené v Praze. V závěrečné části práce jsou uvedena doporučení použitelná v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, závislost, primární prevence, sekundární prevence, terciární prevencecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the prevention of dependencies for pupils with hearing disabilities. The work describes the specifics of primary, secondary and tertiary prevention and focuses on the State of awareness and of preventive measures on the individual schools for the hearing impaired in Prague. The work is divided into two parts. The theoretical part, which is processed primarily on the basis of the study of literature, contains a general treatise on the auditory disability, a description of the different kinds of dependencies with their consequences and an overview of the possible types of prevention. The practical part is devoted to research through interviews and a questionnaire, which is focused on finding, comparing and quantitative evaluation of the awareness of pupils of various dependencies and their prevention in schools for the hearing impaired in Prague. In the final part of the thesis are given recommendations applicable in practice. KEYWORDS Hearing disability, addiction, primary prevention, secondary prevention, tertiary preventionen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021052450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV