dc.contributor.advisor | Štěpáník, Stanislav | |
dc.creator | Zajícová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T12:07:50Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T12:07:50Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84334 | |
dc.description.abstract | Práce srovnává metody a formy výuky českého jazyka na tradičním gymnáziu a na waldorfském lyceu. V první části se zabývá teoretickými východisky pedagogiky tradiční a alternativní, zatímco druhá část je zaměřena na jejich praktické využití ve vyučování v podobě jednotlivých metod a forem práce. Pozorované výukové situace jsou analyzovány a výsledky tradičního i alternativního pojetí vyučování jsou ověřeny testem. Cílem je zjistit, zda jsou v rámci alternativního přístupu uplatňovány specifické metody a formy výuky a zda jsou efektivnější než metody tradiční. Práce dochází k závěru, že se na alternativní škole uplatňují pouze některé aspekty alternativní pedagogiky, které vedou k vyšší aktivitě žáků, ale výsledky testu naznačují, že v úrovni znalostí jsou obě školy srovnatelné. KLÍČOVÁ SLOVA výuka českého jazyka, syntax, střední škola, gymnázium, waldorfské lyceum | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis compares methods and forms of Czech language teaching at secondary grammar school and Waldorf lycée. The first part deals with the theoretical basis of traditional and alternative education, whereas the second part focuses on their practical implementation as methods and forms of work. The observed lessons are analysed and the results of traditional and alternative approach are contrasted by a test. The aim is to ascertain whether the alternative school implements its principles into methods and forms of language teaching and whether they are more effective than the traditional ones. The thesis concludes that the alternative school implements only a few aspects of alternative education resulting in more active and engaged pupils. The results of the test imply that both schools are comparable in terms of language knowledge. KEYWORDS teaching Czech language, syntax, upper-secondary school, grammar school, waldorf lycée | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | výuka českého jazyka | cs_CZ |
dc.subject | syntax | cs_CZ |
dc.subject | střední škola | cs_CZ |
dc.subject | gymmázium | cs_CZ |
dc.subject | waldorfské lyceum | cs_CZ |
dc.subject | teaching Czech language | en_US |
dc.subject | syntax | en_US |
dc.subject | upper-secondary school | en_US |
dc.subject | grammar school | en_US |
dc.subject | waldorf lycée | en_US |
dc.title | Komparace vyučování českého jazyka na tradiční a alternativní střední škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 159676 | |
dc.title.translated | Comparison of teaching Czech language at a traditional and an alternative upper-secondary school | en_US |
dc.contributor.referee | Šmejkalová, Martina | |
dc.identifier.aleph | 002104348 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech Language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce srovnává metody a formy výuky českého jazyka na tradičním gymnáziu a na waldorfském lyceu. V první části se zabývá teoretickými východisky pedagogiky tradiční a alternativní, zatímco druhá část je zaměřena na jejich praktické využití ve vyučování v podobě jednotlivých metod a forem práce. Pozorované výukové situace jsou analyzovány a výsledky tradičního i alternativního pojetí vyučování jsou ověřeny testem. Cílem je zjistit, zda jsou v rámci alternativního přístupu uplatňovány specifické metody a formy výuky a zda jsou efektivnější než metody tradiční. Práce dochází k závěru, že se na alternativní škole uplatňují pouze některé aspekty alternativní pedagogiky, které vedou k vyšší aktivitě žáků, ale výsledky testu naznačují, že v úrovni znalostí jsou obě školy srovnatelné. KLÍČOVÁ SLOVA výuka českého jazyka, syntax, střední škola, gymnázium, waldorfské lyceum | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis compares methods and forms of Czech language teaching at secondary grammar school and Waldorf lycée. The first part deals with the theoretical basis of traditional and alternative education, whereas the second part focuses on their practical implementation as methods and forms of work. The observed lessons are analysed and the results of traditional and alternative approach are contrasted by a test. The aim is to ascertain whether the alternative school implements its principles into methods and forms of language teaching and whether they are more effective than the traditional ones. The thesis concludes that the alternative school implements only a few aspects of alternative education resulting in more active and engaged pupils. The results of the test imply that both schools are comparable in terms of language knowledge. KEYWORDS teaching Czech language, syntax, upper-secondary school, grammar school, waldorf lycée | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021043480106986 | |