Zobrazit minimální záznam

The status and content equipment of physical geography in contemporary Czech geography textbooks for elementary schools and lower grammar schools
dc.contributor.advisorKřížek, Marek
dc.creatorŠťovíčková, Irena
dc.date.accessioned2017-06-02T11:58:39Z
dc.date.available2017-06-02T11:58:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84295
dc.description.abstractTato práce se zabývá zhodnocením stavu a postavením fyzické geografie z hlediska kvantity a kvality obsahu, grafiky a didaktické vybavenosti v současných českých učebnicích pro základní školy a nižší stupeň gymnázií. K řešení daného problému byla stanovena kritéria kterými byly učebnice posuzovány. Jednotlivými kritérii byly zkoumány kategorie: rozsah a míra dílčích oborů fyzické geografie, množství didaktických úloh, mezipředmětových vazeb, průřezových témat, grafických příloh a v neposlední řadě obsahová správnost pojmů a termínů. Na základě zjištěných údajů je možné u hodnocených učebnic říci, jak si tyto učebnice stojí z hlediska jednotlivých kategorií. Údaje byly zpracovány dle stanovených kritérií a zjištěná data pomocí jednoduchých popisných statistik. Výsledky této práce umožňují posouzení učebnic z mnoha různých pohledů. Z hlediska didaktické vybavenosti byly pozitivně hodnoceny učebnice nakladatelství Fraus (Červený J. a kol., 2007, 2009), naopak z hlediska množství pojmů to byly učebnice nakladatelství Prodos (Voženílek V., Demek J., 2007, 2013). Vytvořené řešení poskytuje vyučujícím přehled, jak si v různých kategoriích učebnice stojí a mohlo by přispět k rozhodnutí, která z učebnic se pro koncepci jejich výuky bude hodit nejlépe. Klíčová slova: fyzická geografie, učebnice zeměpisu pro...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis evaluates the condition and status of physical geography in terms of quantity and quality of content, graphics and didactic in contemporary Czech textbooks for primary schools and lower grammar schools. To address the topic, specific textbook categories were selected and evaluated. We examined the scope and extent of sub-disciplines of physical geography, the number of didactic exercises, curricular links and theme context, graphic attachments and the accuracy of the content and terminology in the particular categories. Based on the evaluated data, it is possible to assess the rank of the examined textbooks in terms of the selected categories. The data was processed according the selected criteria and simple descriptive statistics. In terms of educational facilities have been positively evaluated by textbook publishers Fraus (Red, J. et al., 2007, 2009 ), while in terms of concepts that were textbook publishers Prodos (Voženílek V., Demek J. 2007, 2013) . The results of this thesis allow assessing the textbooks from different perspectives. The solution, presented in this thesis, will provide teachers with an overview of standing of different categories in given textbook. This could help the teachers to decide, which textbook fits the particular concept of their classes and teaching. Key...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titlePostavení a obsahová vybavenost fyzické geografie v současných českých učebnicích zeměpisu pro základní školy a nižší stupně gymnáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-08
dc.description.departmentDepartment of Physical Geography and Geoecologyen_US
dc.description.departmentKatedra fyzické geografie a geoekologiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId133121
dc.title.translatedThe status and content equipment of physical geography in contemporary Czech geography textbooks for elementary schools and lower grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeHanus, Martin
dc.identifier.aleph002069978
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra fyzické geografie a geoekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Physical Geography and Geoecologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá zhodnocením stavu a postavením fyzické geografie z hlediska kvantity a kvality obsahu, grafiky a didaktické vybavenosti v současných českých učebnicích pro základní školy a nižší stupeň gymnázií. K řešení daného problému byla stanovena kritéria kterými byly učebnice posuzovány. Jednotlivými kritérii byly zkoumány kategorie: rozsah a míra dílčích oborů fyzické geografie, množství didaktických úloh, mezipředmětových vazeb, průřezových témat, grafických příloh a v neposlední řadě obsahová správnost pojmů a termínů. Na základě zjištěných údajů je možné u hodnocených učebnic říci, jak si tyto učebnice stojí z hlediska jednotlivých kategorií. Údaje byly zpracovány dle stanovených kritérií a zjištěná data pomocí jednoduchých popisných statistik. Výsledky této práce umožňují posouzení učebnic z mnoha různých pohledů. Z hlediska didaktické vybavenosti byly pozitivně hodnoceny učebnice nakladatelství Fraus (Červený J. a kol., 2007, 2009), naopak z hlediska množství pojmů to byly učebnice nakladatelství Prodos (Voženílek V., Demek J., 2007, 2013). Vytvořené řešení poskytuje vyučujícím přehled, jak si v různých kategoriích učebnice stojí a mohlo by přispět k rozhodnutí, která z učebnic se pro koncepci jejich výuky bude hodit nejlépe. Klíčová slova: fyzická geografie, učebnice zeměpisu pro...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis evaluates the condition and status of physical geography in terms of quantity and quality of content, graphics and didactic in contemporary Czech textbooks for primary schools and lower grammar schools. To address the topic, specific textbook categories were selected and evaluated. We examined the scope and extent of sub-disciplines of physical geography, the number of didactic exercises, curricular links and theme context, graphic attachments and the accuracy of the content and terminology in the particular categories. Based on the evaluated data, it is possible to assess the rank of the examined textbooks in terms of the selected categories. The data was processed according the selected criteria and simple descriptive statistics. In terms of educational facilities have been positively evaluated by textbook publishers Fraus (Red, J. et al., 2007, 2009 ), while in terms of concepts that were textbook publishers Prodos (Voženílek V., Demek J. 2007, 2013) . The results of this thesis allow assessing the textbooks from different perspectives. The solution, presented in this thesis, will provide teachers with an overview of standing of different categories in given textbook. This could help the teachers to decide, which textbook fits the particular concept of their classes and teaching. Key...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra fyzické geografie a geoekologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020699780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV