Show simple item record

Parts of speech and their untraditional teaching in primary education
dc.contributor.advisorPišlová, Simona
dc.creatorVeselková, Alice
dc.date.accessioned2017-06-02T11:31:16Z
dc.date.available2017-06-02T11:31:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84160
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá slovními druhy v češtině na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat problematiku v obecné rovině, představit jejich definice, historický vývoj i dělení do kategorií. Teoretická část představuje slovní druhy jako část v obecné češtině, popisuje slovní druhy na základě syntaktických, sémantických a morfologických dělení, aby pak mohlo být přistoupeno k jednotlivým slovním druhům. U každého slovního druhu je také stručně ukázáno, jak jsou tyto slovní druhy prezentovány v současných učebnicích českého jazyka pro první stupeň. Praktická část je zaměřena na představení nových metod při výuce slovních druhů především formou her a netradičních pomůcek. Hry jsou představeny včetně pravidel, potřebného času, pomůcek i počtu žáků. Další část praktické části se zabývá rozhovory s učitelkami prvního stupně, kterým byly pomůcky a hry poskytnuty k vyzkoušení. Jejich názory byly zjišťovány pomocí rozhovoru a zpracovány v závěru práce. KLÍČOVÁ SLOVA slovní druhy, výuka, 1. stupeň základní školy, netradiční pojetí výuky, hry, netradiční pomůckycs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on parts of speech in Czech language in the lower primary school. Its aim is to chart it on the general level, to introduce their definition, their historical background and the selection into the word-classes. The theoretical part introduces the parts of speech as the common part of the language. It describes them on basis of the syntactic, semantic and morphological division. That is needed for concrete introduction and realisation of the individual parts of speech. For each word class there is also briefly showed how they are presented in contemporary Czech language textbooks for the lower primary school. The practical part is divided into two parts. The first aims at the introduction of new methods for teaching parts of speech mainly in the form of games and unconventional tools. The games are described by details such as the rules, the time management, aids and the number of pupils. Another part deals with the interviews with the teachers of the concrete lower primary school. These teachers tested the prepared games and tools and their opinions about them were gathered and analysed afterwards. KEY WORDS parts of speech, teaching, the lower primary school, unconventional approach to teaching, games, unconventional toolsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSlovní druhy a jejich netradiční pojetí na 1.stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-03
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134184
dc.title.translatedParts of speech and their untraditional teaching in primary educationen_US
dc.contributor.refereeJanovec, Ladislav
dc.identifier.aleph002025126
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá slovními druhy v češtině na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat problematiku v obecné rovině, představit jejich definice, historický vývoj i dělení do kategorií. Teoretická část představuje slovní druhy jako část v obecné češtině, popisuje slovní druhy na základě syntaktických, sémantických a morfologických dělení, aby pak mohlo být přistoupeno k jednotlivým slovním druhům. U každého slovního druhu je také stručně ukázáno, jak jsou tyto slovní druhy prezentovány v současných učebnicích českého jazyka pro první stupeň. Praktická část je zaměřena na představení nových metod při výuce slovních druhů především formou her a netradičních pomůcek. Hry jsou představeny včetně pravidel, potřebného času, pomůcek i počtu žáků. Další část praktické části se zabývá rozhovory s učitelkami prvního stupně, kterým byly pomůcky a hry poskytnuty k vyzkoušení. Jejich názory byly zjišťovány pomocí rozhovoru a zpracovány v závěru práce. KLÍČOVÁ SLOVA slovní druhy, výuka, 1. stupeň základní školy, netradiční pojetí výuky, hry, netradiční pomůckycs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on parts of speech in Czech language in the lower primary school. Its aim is to chart it on the general level, to introduce their definition, their historical background and the selection into the word-classes. The theoretical part introduces the parts of speech as the common part of the language. It describes them on basis of the syntactic, semantic and morphological division. That is needed for concrete introduction and realisation of the individual parts of speech. For each word class there is also briefly showed how they are presented in contemporary Czech language textbooks for the lower primary school. The practical part is divided into two parts. The first aims at the introduction of new methods for teaching parts of speech mainly in the form of games and unconventional tools. The games are described by details such as the rules, the time management, aids and the number of pupils. Another part deals with the interviews with the teachers of the concrete lower primary school. These teachers tested the prepared games and tools and their opinions about them were gathered and analysed afterwards. KEY WORDS parts of speech, teaching, the lower primary school, unconventional approach to teaching, games, unconventional toolsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990020251260106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV