Show simple item record

Upbringing of an only child
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorFidlerová, Stanislava
dc.date.accessioned2017-06-02T11:16:25Z
dc.date.available2017-06-02T11:16:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84085
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o problematice jedináčků. Její hlavní otázka směřuje k dětství jedináčků a jeho významu pro celkový život člověka. Klade si otázku, zda dětství jedináčků ovlivňuje člověka v dospělosti, případně v kterých oblastech a jakým způsobem. DP se dělí na dvě části, část teoretickou a část výzkumnou. V první části jsou definovány základní pojmy, které tvoří podklad pro druhou část práce. Výzkumná část práce je rozsáhlejší a tvoří těžiště DP. Jedná se o kvalitativní výzkum. Jako nejvhodnější plán výzkumu byl použit biografický design, konkrétně realistická biografie. Nejprve byly provedeny a zpracovány tři rozhovory - hloubkové sondy respondentek, které vyrůstaly jako jedináčci. Analýza sond rozhovor rozdělila do tří etap: výchova v dětství, výchova vlastních dětí a sebevýchova. Po zpracování jednotlivých částí výzkumu se v závěrečné syntéze ukázalo, že dětství respondentek strávené v roli jedináčka mělo značný vliv na jejich celkový život. Ovlivnilo jak dětství, tak následující životní etapy. Největší deficit jedináčků se ukazoval v rovině socializace, převážně v oblasti mezilidských vztahů a komunikace, způsobený omezenými přirozenými kontakty s vrstevníky, tedy nedostatečným sociálním tréninkem. Současně zkoumání kognitivních stránek respondentek naznačilo, že zvýšená stimulace...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of singletons. Its main question is directed to the childhood of singletons and its importance for the whole life of a human. It wonders whether the childhood of singletons affects humans in adulthood, or in which areas and which way. The thesis is divided into two parts, theoretical and part of the research. In the first part basic terms are defined which constitute the basis for the second part of the work. The research part of the work is more extensive and forms the core of the thesis. It is a qualitative research. Biographical design, specifically the realistic biography, has been used as the most appropriate research plan. First, three interviews were made and processed - depth probes of the respondents who grew up as the singletons. The analysis of the probes divided the interview into three stages: childhood upbringing, the upbringing of their own children and self-education. After processing the individual parts of the research, the final synthesis revealed that the childhood of the respondents and the fact of being an only child had a significant impact on their overall life. It affected their childhood and also the following life stages. The biggest deficit of the singletons was in socialization, predominantly in the area of interpersonal relations and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvýchova,socializace,rodina,jedináček a jeho dětství,hracs_CZ
dc.subjectkamarádi,vztahycs_CZ
dc.subjectrole,sociální dovednostics_CZ
dc.subjectsebevědomí,sebeuplatnění,aspirační úroveňcs_CZ
dc.subjectupbringing,socializationen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectonly child and hisen_US
dc.subjecther childhood,gameen_US
dc.subjectfriendsen_US
dc.subjectrelationshipsen_US
dc.subjectsocial skillsen_US
dc.subjectself-confidenceen_US
dc.subjectself-assertionen_US
dc.subjectlevel of aspirationen_US
dc.titleVýchova jedináčkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId143605
dc.title.translatedUpbringing of an only childen_US
dc.contributor.refereeLorenzová, Jitka
dc.identifier.aleph002031067
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o problematice jedináčků. Její hlavní otázka směřuje k dětství jedináčků a jeho významu pro celkový život člověka. Klade si otázku, zda dětství jedináčků ovlivňuje člověka v dospělosti, případně v kterých oblastech a jakým způsobem. DP se dělí na dvě části, část teoretickou a část výzkumnou. V první části jsou definovány základní pojmy, které tvoří podklad pro druhou část práce. Výzkumná část práce je rozsáhlejší a tvoří těžiště DP. Jedná se o kvalitativní výzkum. Jako nejvhodnější plán výzkumu byl použit biografický design, konkrétně realistická biografie. Nejprve byly provedeny a zpracovány tři rozhovory - hloubkové sondy respondentek, které vyrůstaly jako jedináčci. Analýza sond rozhovor rozdělila do tří etap: výchova v dětství, výchova vlastních dětí a sebevýchova. Po zpracování jednotlivých částí výzkumu se v závěrečné syntéze ukázalo, že dětství respondentek strávené v roli jedináčka mělo značný vliv na jejich celkový život. Ovlivnilo jak dětství, tak následující životní etapy. Největší deficit jedináčků se ukazoval v rovině socializace, převážně v oblasti mezilidských vztahů a komunikace, způsobený omezenými přirozenými kontakty s vrstevníky, tedy nedostatečným sociálním tréninkem. Současně zkoumání kognitivních stránek respondentek naznačilo, že zvýšená stimulace...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of singletons. Its main question is directed to the childhood of singletons and its importance for the whole life of a human. It wonders whether the childhood of singletons affects humans in adulthood, or in which areas and which way. The thesis is divided into two parts, theoretical and part of the research. In the first part basic terms are defined which constitute the basis for the second part of the work. The research part of the work is more extensive and forms the core of the thesis. It is a qualitative research. Biographical design, specifically the realistic biography, has been used as the most appropriate research plan. First, three interviews were made and processed - depth probes of the respondents who grew up as the singletons. The analysis of the probes divided the interview into three stages: childhood upbringing, the upbringing of their own children and self-education. After processing the individual parts of the research, the final synthesis revealed that the childhood of the respondents and the fact of being an only child had a significant impact on their overall life. It affected their childhood and also the following life stages. The biggest deficit of the singletons was in socialization, predominantly in the area of interpersonal relations and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV