Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých
Fantasy Genre of the Eleven Years old Readers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83975Identifikátory
SIS: 145834
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klumparová, Štěpánka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
7. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
literární výchova, žánr fantasy, práce s textem, jedenáctiletí žáci, literatura pro děti, výchova ke čtenářstvíKlíčová slova (anglicky)
literary educations, fantasy genre, work with text, 11 years old pupils, literature for children, reading educationVe své diplomové práci Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých se autorka zabývá výukou žánru fantasy pro jedenáctileté žáky, respektive pro pátý ročník základních škol. Těžiště práce spočívá v praktické části, kde autorka komentuje a reflektuje své návrhy odučených hodin postavené na úryvcích knih fantasy. Ukazuje, jakým způsobem zprostředkovat žánr fantasy žákům v literární výchově, aby byli schopní postupně odkrýt a pochopit smysl textu (proces objevování a tvoření), sdílet a hodnotit důležité myšlenky z něho vycházející a následně je aplikovat do reálného života. Mimo jiné jsou některé její realizované plány hodin zaměřené také na osobnostní a sociální výchovu. Klíčová slova Literární výchova, žánr fantasy, práce s textem, jedenáctiletí žáci, literatura pro děti, výchova ke čtenářství.
In her thesis Fantasy Genre of the Eleven Years Old Readers the author is concerned with the education of fantasy category for 11 years old pupils, respectively for the fifth year of the primary school. Centre of work consists in practical part, where the author comments and reflects her suggestions of past lectures based on extracts from fantasy books. She indicates how to interpose fantasy genre to students in literary education, for them to be able to gradually disclose and understand the meaning of the text (process of discovery and creation), share and evaluate important thoughts arising from it and subsequently apply these in real life. Apart from that are some accomplished plans of her lectures, directed also towards personality and social development of the individuals. Keywords Literary educations, fantasy genre, work with text, 11 years old pupils, literature for children, reading education.