Show simple item record

Beer tourism in the Liberec Region
dc.contributor.advisorVágner, Jiří
dc.creatorVonička, Martin
dc.date.accessioned2017-06-02T10:49:38Z
dc.date.available2017-06-02T10:49:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83973
dc.description.abstractDiplomová práce je dalším z řady příspěvků do výzkumu poměrně nové formy cestovního ruchu - pivního cestovního ruchu v širším kontextu gastronomického turismu. V první části práce je téma teoreticky uchopeno. Nejdříve je pivní turismus definován jako jedna z forem alternativního trávení volného času a zařazen do typologie cestovního ruchu po boku známějšího vinařského turismu. Alternativní formy jsou v současnosti turisty preferovány, důraz je kladen mimo jiné na tradici, autenticitu a prožitek, tedy hodnoty typické pro provozování pivního turismu. Ačkoli je tato forma v Česku v počátcích svého rozvoje, v posledních několika letech je její dynamika obrovská, což dokumentuje pouhá statistika. Za poslední 3 roky vznikla téměř polovina ze současných 340 pivovarů v Česku. Dále je v textu definován produkt pivního turismu a vytvořena jeho typologie, pomocí níž je později analyzována nabídka cestovního ruchu na úrovni Česka i Libereckého kraje. Druhá část je zaměřena na hodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem je posoudit percepci respondentů ohledně pivního trhu a cestovního ruchu v Libereckém kraji. Na dotazníkové šetření navazují řízené rozhovory se zástupci pivovarů, které umožňují zhodnotit situaci z pohledu nabídky. Na základě výsledků z obou částí je vytvořena SWOT analýza a závěrem formulován...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation is one of a number of contributions to the research of a rather new form of tourism - beer tourism, or gastronomy tourism in a broader context. In the first part of the dissertation, the topic is grasped theoretically. Firstly, beer tourism is defined as one of the alternative forms of spending leisure time, and it is classified within tourism typology, alongside the better-known wine tourism. Tourists currently prefer the alternative forms, with an emphasis on, besides other things, tradition, authenticity and experience, which make up the values typical for participating in beer tourism. In spite of this form being at the start of its expansion in the Czech Republic, in the last few years, its dynamic has been immense, which is documented by plain statistics. In the past 3 years, almost half of the current 340 Czech breweries have been established. Further in the text, the product of beer tourism is defined and its typology is created, by which the supply side of tourism on the level of the Czech Republic as well as the Liberec region is later analysed. The second part focuses on the assessment of a questionnaire survey, with the objective of assessing the respondents' perception of the beer market and tourism in the Liberec region. The questionnaire survey is followed up by...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectpivní cestovní ruchcs_CZ
dc.subjectgastronomický cestovní ruchcs_CZ
dc.subjectpivocs_CZ
dc.subjectprodukt PCRcs_CZ
dc.subjectbeer tourismen_US
dc.subjectgastronomic tourismen_US
dc.subjectbeeren_US
dc.subjecttourist producten_US
dc.titlePivní cestovní ruch v Libereckém krajics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-20
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId179292
dc.title.translatedBeer tourism in the Liberec Regionen_US
dc.contributor.refereeBurda, Tomáš
dc.identifier.aleph002108237
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineRegionální a politická geografiecs_CZ
thesis.degree.disciplineRegional and Political Geographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRegionální a politická geografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enRegional and Political Geographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je dalším z řady příspěvků do výzkumu poměrně nové formy cestovního ruchu - pivního cestovního ruchu v širším kontextu gastronomického turismu. V první části práce je téma teoreticky uchopeno. Nejdříve je pivní turismus definován jako jedna z forem alternativního trávení volného času a zařazen do typologie cestovního ruchu po boku známějšího vinařského turismu. Alternativní formy jsou v současnosti turisty preferovány, důraz je kladen mimo jiné na tradici, autenticitu a prožitek, tedy hodnoty typické pro provozování pivního turismu. Ačkoli je tato forma v Česku v počátcích svého rozvoje, v posledních několika letech je její dynamika obrovská, což dokumentuje pouhá statistika. Za poslední 3 roky vznikla téměř polovina ze současných 340 pivovarů v Česku. Dále je v textu definován produkt pivního turismu a vytvořena jeho typologie, pomocí níž je později analyzována nabídka cestovního ruchu na úrovni Česka i Libereckého kraje. Druhá část je zaměřena na hodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem je posoudit percepci respondentů ohledně pivního trhu a cestovního ruchu v Libereckém kraji. Na dotazníkové šetření navazují řízené rozhovory se zástupci pivovarů, které umožňují zhodnotit situaci z pohledu nabídky. Na základě výsledků z obou částí je vytvořena SWOT analýza a závěrem formulován...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation is one of a number of contributions to the research of a rather new form of tourism - beer tourism, or gastronomy tourism in a broader context. In the first part of the dissertation, the topic is grasped theoretically. Firstly, beer tourism is defined as one of the alternative forms of spending leisure time, and it is classified within tourism typology, alongside the better-known wine tourism. Tourists currently prefer the alternative forms, with an emphasis on, besides other things, tradition, authenticity and experience, which make up the values typical for participating in beer tourism. In spite of this form being at the start of its expansion in the Czech Republic, in the last few years, its dynamic has been immense, which is documented by plain statistics. In the past 3 years, almost half of the current 340 Czech breweries have been established. Further in the text, the product of beer tourism is defined and its typology is created, by which the supply side of tourism on the level of the Czech Republic as well as the Liberec region is later analysed. The second part focuses on the assessment of a questionnaire survey, with the objective of assessing the respondents' perception of the beer market and tourism in the Liberec region. The questionnaire survey is followed up by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV