Zobrazit minimální záznam

Construction of the Reality in the Media and Political Communication
dc.contributor.advisorKladný, Tomáš
dc.creatorMacháček, Roman
dc.date.accessioned2020-08-20T09:05:05Z
dc.date.available2020-08-20T09:05:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83957
dc.description.abstractIn this thesis we will focus on the concept of the influence of mass media and the Internet on human society, due to the development of the media from the first half of the twentieth century to the present time. The aim of the thesis is to use this research method to introduce options, which media dispose in order to influence the public opinion, spread an ideology, construct a distorted reality and enforce specific interests through effective media and marketing communication. The thesis therefore works also with a concept of interpellation as it was understood by Louis Althusser, thus in a manner of interpellative action through which information produced by an ideology can penetrate individuals' consciousness. The thesis illustrates these aspects of media and marketing communication on a campaign from the political marketing field, specifically Karel Schwarzenberg's presidential campaign from 2013. For these purposes, the work traces the development of critical theories of media and theories of communication structures in the concept of the Frankfurt School's thinkers, William John Thomas Mitchell, Vilém Flusser and George P. Landow. The selection of concepts and ideas from these sources is derived from attempts to analyze political communication as applied in the context of political campaigns....en_US
dc.description.abstractV předkládané diplomové práci se budeme věnovat pojetí vlivu masových médií a internetu na lidskou společnost, a to vzhledem k vývoji médií od první poloviny dvacátého století až po současnou dobu. Cílem práce je prostřednictvím tohoto zkoumání představit možnosti, kterými média disponují pro ovlivnění veřejného mínění, šíření ideologií, konstruování zkreslené reality a prosazování konkrétních zájmů skrze efektivní mediální a marketingovou komunikaci. Práce se proto zabývá také pojmem interpelace tak, jak jej chápal Louis Althusser, tedy ve smyslu interpelativního působení, skrze které do vědomí subjektů pronikají informace produkované ideologií. Tyto aspekty vlivu mediální a marketingové komunikace práce znázorňuje v kampani z oblasti politického marketingu, konkrétně v prezidentské kampani Karla Schwarzenberga z roku 2013. Pro tyto účely práce mapuje vývoj kritických teorií médií a teorií struktur komunikace v pojetí myslitelů Frankfurtské školy, Williama Johna Thomase Mitchella, Viléma Flussera a George P. Landowa. Výběr pojmů a myšlenek z uvedených zdrojů je odvozen od snahy provést analýzu politické komunikace tak, jak je uplatňována v rámci politických kampaní. Analýza není rozsáhlá, jelikož jejím cílem je vypracování pojmového aparátu vhodného k hlubšímu zkoumání politických kampaní, pro...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectpoliticsen_US
dc.subjectconstructivismen_US
dc.subjectcommunication modelen_US
dc.subjectideologyen_US
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectpolitikacs_CZ
dc.subjectkonstruktivismuscs_CZ
dc.subjectkomunikační modelcs_CZ
dc.subjectideologiecs_CZ
dc.titleKonstrukce reality v mediální a politické komunikacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-23
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId179560
dc.title.translatedConstruction of the Reality in the Media and Political Communicationen_US
dc.contributor.refereeŘehořová, Irena
dc.identifier.aleph002105875
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV předkládané diplomové práci se budeme věnovat pojetí vlivu masových médií a internetu na lidskou společnost, a to vzhledem k vývoji médií od první poloviny dvacátého století až po současnou dobu. Cílem práce je prostřednictvím tohoto zkoumání představit možnosti, kterými média disponují pro ovlivnění veřejného mínění, šíření ideologií, konstruování zkreslené reality a prosazování konkrétních zájmů skrze efektivní mediální a marketingovou komunikaci. Práce se proto zabývá také pojmem interpelace tak, jak jej chápal Louis Althusser, tedy ve smyslu interpelativního působení, skrze které do vědomí subjektů pronikají informace produkované ideologií. Tyto aspekty vlivu mediální a marketingové komunikace práce znázorňuje v kampani z oblasti politického marketingu, konkrétně v prezidentské kampani Karla Schwarzenberga z roku 2013. Pro tyto účely práce mapuje vývoj kritických teorií médií a teorií struktur komunikace v pojetí myslitelů Frankfurtské školy, Williama Johna Thomase Mitchella, Viléma Flussera a George P. Landowa. Výběr pojmů a myšlenek z uvedených zdrojů je odvozen od snahy provést analýzu politické komunikace tak, jak je uplatňována v rámci politických kampaní. Analýza není rozsáhlá, jelikož jejím cílem je vypracování pojmového aparátu vhodného k hlubšímu zkoumání politických kampaní, pro...cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis we will focus on the concept of the influence of mass media and the Internet on human society, due to the development of the media from the first half of the twentieth century to the present time. The aim of the thesis is to use this research method to introduce options, which media dispose in order to influence the public opinion, spread an ideology, construct a distorted reality and enforce specific interests through effective media and marketing communication. The thesis therefore works also with a concept of interpellation as it was understood by Louis Althusser, thus in a manner of interpellative action through which information produced by an ideology can penetrate individuals' consciousness. The thesis illustrates these aspects of media and marketing communication on a campaign from the political marketing field, specifically Karel Schwarzenberg's presidential campaign from 2013. For these purposes, the work traces the development of critical theories of media and theories of communication structures in the concept of the Frankfurt School's thinkers, William John Thomas Mitchell, Vilém Flusser and George P. Landow. The selection of concepts and ideas from these sources is derived from attempts to analyze political communication as applied in the context of political campaigns....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021058750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV