Zobrazit minimální záznam

Chapters on panel painting of the beautiful style
dc.contributor.advisorHomolka, Jaromír
dc.creatorKlípa, Jan
dc.date.accessioned2018-10-29T19:34:23Z
dc.date.available2018-10-29T19:34:23Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8392
dc.description.abstractPráce má charakter dvou kapitol zamýšleného většího celku. První část se zabývá vývojem a obsahem základních pojmů, spojených s uměním přelomu 14. a 15. století. Snaží se postihnout obecnější tendence, které krystalizovaly v rámci procesu formulace termínů: mezinárodní sloh, dvorský sloh, krásný sloh apod. Největší pozornost je při tom věnována dějinám pojmu krásný sloh a jeho obsahu, v nichž připadla významná úloha tuzemskému bádání v průběhu minulého století. Obecné otázky slohu ve výtvarném umění pozdního středověku hrají totiž v rámci studia umění kolem roku 1400 podstatnou roli a žádné další zpracování této tématiky se neobejde bez historiografické reflexe, která pojmenuje a přijme dobovou a myšlenkovou podmíněnost základních pojmů. V závěru první části jsou formulovány hypotetické výhledy týkající se směřování budoucího studia umění kolem roku 1400 na celoevropské i na regionální úrovni. Druhá část práce je věnována konkrétní problematice podoby tohoto umění ve vídeňském malířství první třetiny 15. století a jeho vztahům k českému umění krásného slohu. Vídeňský příklad se ukazuje jako instruktivní pro hodnocení pražské malířské produkce v prvních desetiletích 15. století. Rozvinula se zde totiž plodná tradice, nepřerušená radikálními zásahy ze strany společenských otřesů, která navíc, a to je jeden z...cs_CZ
dc.description.abstractThe work has a character of two parts of an intended larger unit. The first part considers the development and the comprehension of the basic terms/conceptions inherent to the arts of the break of the 14th and 15th centuries. It aims to cover general tendencies which crystalized within the frame of the process of the formulation of the following terms: international style, court style, beautiful style and others. The most detailed focus is withal dedicated to the history of the term beautiful style and its meaning in which Czech research had a significant role during the last century. General issues of the style in the fine arts of the late Middle Ages play a substantial role within the frame of the study of art around the year 1400 and no other treatment of this theme can get along without a historiographic reflection which would entitle and accept the contemporary and ideal conditionality of the basic terms. In the conclusion of the first part there are formulated hypothetical views related to the direction of the future studies of the questions of art around the year 1400 on the European and the local levels. The second part of the work is dedicated to the concrete issues of the form of this art in the Viennese painting of the first third of the 15th century and its relations to the Czech art of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKapitoly z deskové malby krásného slohucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-03-14
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId24319
dc.title.translatedChapters on panel painting of the beautiful styleen_US
dc.contributor.refereeKuthan, Jiří
dc.contributor.refereeRoyt, Jan
dc.identifier.aleph001703594
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory and Visual Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory and Visual Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce má charakter dvou kapitol zamýšleného většího celku. První část se zabývá vývojem a obsahem základních pojmů, spojených s uměním přelomu 14. a 15. století. Snaží se postihnout obecnější tendence, které krystalizovaly v rámci procesu formulace termínů: mezinárodní sloh, dvorský sloh, krásný sloh apod. Největší pozornost je při tom věnována dějinám pojmu krásný sloh a jeho obsahu, v nichž připadla významná úloha tuzemskému bádání v průběhu minulého století. Obecné otázky slohu ve výtvarném umění pozdního středověku hrají totiž v rámci studia umění kolem roku 1400 podstatnou roli a žádné další zpracování této tématiky se neobejde bez historiografické reflexe, která pojmenuje a přijme dobovou a myšlenkovou podmíněnost základních pojmů. V závěru první části jsou formulovány hypotetické výhledy týkající se směřování budoucího studia umění kolem roku 1400 na celoevropské i na regionální úrovni. Druhá část práce je věnována konkrétní problematice podoby tohoto umění ve vídeňském malířství první třetiny 15. století a jeho vztahům k českému umění krásného slohu. Vídeňský příklad se ukazuje jako instruktivní pro hodnocení pražské malířské produkce v prvních desetiletích 15. století. Rozvinula se zde totiž plodná tradice, nepřerušená radikálními zásahy ze strany společenských otřesů, která navíc, a to je jeden z...cs_CZ
uk.abstract.enThe work has a character of two parts of an intended larger unit. The first part considers the development and the comprehension of the basic terms/conceptions inherent to the arts of the break of the 14th and 15th centuries. It aims to cover general tendencies which crystalized within the frame of the process of the formulation of the following terms: international style, court style, beautiful style and others. The most detailed focus is withal dedicated to the history of the term beautiful style and its meaning in which Czech research had a significant role during the last century. General issues of the style in the fine arts of the late Middle Ages play a substantial role within the frame of the study of art around the year 1400 and no other treatment of this theme can get along without a historiographic reflection which would entitle and accept the contemporary and ideal conditionality of the basic terms. In the conclusion of the first part there are formulated hypothetical views related to the direction of the future studies of the questions of art around the year 1400 on the European and the local levels. The second part of the work is dedicated to the concrete issues of the form of this art in the Viennese painting of the first third of the 15th century and its relations to the Czech art of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990017035940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV