Zobrazit minimální záznam

Discipline without rules? Ethnography of Dialogical Acting with the Inner Partner
dc.contributor.advisorStöckelová, Tereza
dc.creatorŠlédrová, Jasňa
dc.date.accessioned2020-08-19T11:06:02Z
dc.date.available2020-08-19T11:06:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83928
dc.description.abstractThe subject of this diploma thesis is Dialogical acting with the inner partner, which understands itself as psychosomatic introspective and self-developing discipline founded by Ivan Vyskočil. I approach dialogical acting through three conceptualizations of objects - as networks, fluid objects and fire objects. With these I explore different ways in which dialogical acting holds its shape as a discipline. I focus on the creation and continuous re-enactment of dialogical acting and its ambiguous relation to its founder Ivan Vyskočil. I analyze the stability and fluidity of rules that shape and define boundaries of the discipline and describe dialogical acting as a set of relations of changing entities and realities that are present and absent, and as passages that are enacted by the rearrangements of multiple specificities. I try to capture tensions that constitute the discipline. Dialogical acting aims at being an open discipline without rules. As rules re-emerge and tend to stabilize, the discipline develops strategies in the process of transferring knowledge that seek to destabilize the rules. Findings and conclusions of this thesis are based on participative observation of dialogical acting in the courses that take place on The Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in Prague, on...en_US
dc.description.abstractPředmětem této práce je Dialogické jednání s vnitřním partnerem, které se prezentuje jako psychosomatická sebepoznávací a seberozvojová disciplína Ivana Vyskočila. Dialogické jednání nahlížím s pomocí tří vymezení objektů - jako sítí, fluidních objektů a ohnivých objektů, pomocí kterých prozkoumávám rozmanité způsoby, kterými dialogické jednání jako disciplína drží svůj tvar. V práci se zabývám vznikem a průběžným znovu-vynalézáním dialogického jednání a prozkoumávám jeho nejednoznačnou vazbu na zakladatele Ivana Vyskočila. Analyzuji stálost a proměnlivost pravidel, které disciplínu utvářejí a vymezují její hranice. Dialogické jednání popisuji jako soubor vztahů mezi měnícími se entitami a realitami přítomnými a nepřítomnými a jako přechody mezi nimi, pro které je významné přeuspořádávání řady jednotlivostí. V práci zachycuji klíčová napětí, která jsou v disciplíně přítomna. Dialogické jednání chce být otevřenou disciplínou bez pravidel, která jsou však v disciplíně přítomná a tendují k ustalování. Otevřenosti je dosahováno prostřednictvím strategií předávání vědění, které mají řád a pravidla destabilizovat. Poznatky a závěry představené v této práci vycházejí ze zúčastněného pozorování na hodinách dialogického jednání, které se odehrávají na Divadelní akademii múzických umění (DAMU), studia...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectDialogické jednání s vnitřním partneremcs_CZ
dc.subjectteorie sítí aktérůcs_CZ
dc.subjectfluidní objektycs_CZ
dc.subjectohnivé objektycs_CZ
dc.subjectpsychosomatická disciplínacs_CZ
dc.subjectautorstvícs_CZ
dc.subjectDialogical acting with the inner partneren_US
dc.subjectactor-network theoryen_US
dc.subjectfluid objectsen_US
dc.subjectfire objectsen_US
dc.subjectpsychosomatic disciplineen_US
dc.subjectauthorshipen_US
dc.titleDisciplína bez pravidel? Etnografie Dialogického jednání s vnitřním partneremcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentDepartment of General Anthropologyen_US
dc.description.departmentKatedra obecné antropologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId138997
dc.title.translatedDiscipline without rules? Ethnography of Dialogical Acting with the Inner Partneren_US
dc.contributor.refereeSpalová, Barbora
dc.identifier.aleph002110789
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra obecné antropologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of General Anthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem této práce je Dialogické jednání s vnitřním partnerem, které se prezentuje jako psychosomatická sebepoznávací a seberozvojová disciplína Ivana Vyskočila. Dialogické jednání nahlížím s pomocí tří vymezení objektů - jako sítí, fluidních objektů a ohnivých objektů, pomocí kterých prozkoumávám rozmanité způsoby, kterými dialogické jednání jako disciplína drží svůj tvar. V práci se zabývám vznikem a průběžným znovu-vynalézáním dialogického jednání a prozkoumávám jeho nejednoznačnou vazbu na zakladatele Ivana Vyskočila. Analyzuji stálost a proměnlivost pravidel, které disciplínu utvářejí a vymezují její hranice. Dialogické jednání popisuji jako soubor vztahů mezi měnícími se entitami a realitami přítomnými a nepřítomnými a jako přechody mezi nimi, pro které je významné přeuspořádávání řady jednotlivostí. V práci zachycuji klíčová napětí, která jsou v disciplíně přítomna. Dialogické jednání chce být otevřenou disciplínou bez pravidel, která jsou však v disciplíně přítomná a tendují k ustalování. Otevřenosti je dosahováno prostřednictvím strategií předávání vědění, které mají řád a pravidla destabilizovat. Poznatky a závěry představené v této práci vycházejí ze zúčastněného pozorování na hodinách dialogického jednání, které se odehrávají na Divadelní akademii múzických umění (DAMU), studia...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this diploma thesis is Dialogical acting with the inner partner, which understands itself as psychosomatic introspective and self-developing discipline founded by Ivan Vyskočil. I approach dialogical acting through three conceptualizations of objects - as networks, fluid objects and fire objects. With these I explore different ways in which dialogical acting holds its shape as a discipline. I focus on the creation and continuous re-enactment of dialogical acting and its ambiguous relation to its founder Ivan Vyskočil. I analyze the stability and fluidity of rules that shape and define boundaries of the discipline and describe dialogical acting as a set of relations of changing entities and realities that are present and absent, and as passages that are enacted by the rearrangements of multiple specificities. I try to capture tensions that constitute the discipline. Dialogical acting aims at being an open discipline without rules. As rules re-emerge and tend to stabilize, the discipline develops strategies in the process of transferring knowledge that seek to destabilize the rules. Findings and conclusions of this thesis are based on participative observation of dialogical acting in the courses that take place on The Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in Prague, on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra obecné antropologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021107890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV