Show simple item record

Theme of transcendency in Educational Programme for Elementary Education and its conception in the school textbooks
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorSobotková, Ludmila
dc.date.accessioned2017-06-02T10:34:47Z
dc.date.available2017-06-02T10:34:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83900
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání zahrnuta témata související s transcendencí a zda se tato témata objevují v učebnicích pro první stupeň ZŠ. Dalším cílem je navrhnout doporučení pro pedagogy, jak rozvíjet transcendenci u žáků primární školy. Práce se zaměřuje na rozvoj vertikálního směru transcendence. Teoretická část se zabývá významem pojmu transcendence. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ve výzkumné části práce je popsána příprava a realizace analýzy učebnic a dále prezentace a interpretace takto získaných dat. Tato část, je doplněna přípravou a realizací interview s dětmi mladšího školního věku. Realizovaná interview byla zaměřena na sledování zájmu respondentů o témata související s vertikálním směrem přesahu. V závěru práce jsou uvedena konkrétní doporučení pro rozvoj vertikální transcendence u dětí primární školy. Výzkumem byly zjištěny velké rozdíly ve zpracování tematiky vertikální transcendence. V některých učebnicích jsou tato témata zpracována kvalitně, v jiných se neobjevují třeba vůbec. Respondenti, kteří se účastnili doplňujících interview, projevili zájem o témata související s vertikální transcendencí. KLÍČOVÁ SLOVA Rámcový vzdělávací program, transcendence, vertikální...cs_CZ
dc.description.abstracti ABSTRACT The aim of the diploma thesis is to find out, whether in The Framework Educational Programme for Elementary Education there are topics related to transcendence and whether these topics can be found in textbooks for primary schools. Another aim is to suggest recommendations for teachers, how to develop transcendence in pupils of a primary school. The thesis is focused on development of the vertical direction of transcendence. The theoretical part deals with meaning of the term transcendence. Further, The Framework Educational Programme for Elementary Education is analysed. In the research part of the thesis there is described preparation and realization of the analysis of textbooks and also presentation and interpretation of the data gathered by this way. This part is complemented by preparation and realization of interviews with younger school- aged children. The realized interviews were concentrated on the observation of respondents' interest in topics related to the vertical direction of the overlap. In the conclusion of the thesis there are introduced specific recommendations for development of vertical transcendence in children of primary schools. The research showed considerable differences in the approach to the phenomenon vertical transcendence. In some textbooks these topics are...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjecttranscendencecs_CZ
dc.subjectvertikální transcendencecs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectinterviewcs_CZ
dc.subjectdoporučenícs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectThe Framework Educational Programme for Elementary Educationen_US
dc.subjecttranscendenceen_US
dc.subjectvertical transcendenceen_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.subjectrecommendationen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.titleTéma transcendence ve vzdělávacím programu pro 1. stupeň základní školy a jeho pojetí ve vybraných učebnicíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160894
dc.title.translatedTheme of transcendency in Educational Programme for Elementary Education and its conception in the school textbooksen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
dc.identifier.aleph002103300
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání zahrnuta témata související s transcendencí a zda se tato témata objevují v učebnicích pro první stupeň ZŠ. Dalším cílem je navrhnout doporučení pro pedagogy, jak rozvíjet transcendenci u žáků primární školy. Práce se zaměřuje na rozvoj vertikálního směru transcendence. Teoretická část se zabývá významem pojmu transcendence. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ve výzkumné části práce je popsána příprava a realizace analýzy učebnic a dále prezentace a interpretace takto získaných dat. Tato část, je doplněna přípravou a realizací interview s dětmi mladšího školního věku. Realizovaná interview byla zaměřena na sledování zájmu respondentů o témata související s vertikálním směrem přesahu. V závěru práce jsou uvedena konkrétní doporučení pro rozvoj vertikální transcendence u dětí primární školy. Výzkumem byly zjištěny velké rozdíly ve zpracování tematiky vertikální transcendence. V některých učebnicích jsou tato témata zpracována kvalitně, v jiných se neobjevují třeba vůbec. Respondenti, kteří se účastnili doplňujících interview, projevili zájem o témata související s vertikální transcendencí. KLÍČOVÁ SLOVA Rámcový vzdělávací program, transcendence, vertikální...cs_CZ
uk.abstract.eni ABSTRACT The aim of the diploma thesis is to find out, whether in The Framework Educational Programme for Elementary Education there are topics related to transcendence and whether these topics can be found in textbooks for primary schools. Another aim is to suggest recommendations for teachers, how to develop transcendence in pupils of a primary school. The thesis is focused on development of the vertical direction of transcendence. The theoretical part deals with meaning of the term transcendence. Further, The Framework Educational Programme for Elementary Education is analysed. In the research part of the thesis there is described preparation and realization of the analysis of textbooks and also presentation and interpretation of the data gathered by this way. This part is complemented by preparation and realization of interviews with younger school- aged children. The realized interviews were concentrated on the observation of respondents' interest in topics related to the vertical direction of the overlap. In the conclusion of the thesis there are introduced specific recommendations for development of vertical transcendence in children of primary schools. The research showed considerable differences in the approach to the phenomenon vertical transcendence. In some textbooks these topics are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV