Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauer, Michal
dc.creatorCahlíková, Jana
dc.date.accessioned2018-10-02T16:40:10Z
dc.date.available2018-10-02T16:40:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83885
dc.description.abstractV první kapitole této disertace se zabývám efektem mezinárodní mobility na diskriminaci. Každý rok se miliony lidí stěhují do zahraničí za školou nebo za prací. Tento výzkum ukazuje, jak taková mezinárodní zkušenost mění preference a stereotypy týkající se jiných národností. Pro identifikaci změny využívám účast v programu Erasmus: studenti, kteří se chystají vycestovat do zahraničí jsou bráni jako kontrolní skupina pro studenty, kteří se z programu právě vrátili. Studenti se účastní ekonomického experimentu, kde se rozhodují ve Hře na důvěru (Trust Game) a ve Hře na diktátora (Triple Dictator Game), tak aby bylo možné oddělit změny ve statistické diskriminaci od změn v diskriminaci založené na preferencích. Výsledky ukazují, že zatímco studenti chystající se na program Erasmus nerozlišují ve Hře na důvěru mezi partnery ze severní a jižní Evropy, studenti, kteří se ze studia v zahraničí již vrátili, projevují méně důvěry k partnerům z jižní Evropy. Chování vůči jiným národnostem ve Hře na diktátora se s účastí v programu Erasmus nemění. Celkově výsledky naznačují, že studenti se během programu seznámí s rozdíly v kooperativním chování mezi jednotlivými regiony, a proto zahraniční zkušenost zvyšuje statistickou diskriminaci. Druhá kapitola se zaměřuje na interakce mezi různými etniky. Etnické...cs_CZ
dc.description.abstractIn the first chapter of this work, I focus on the effects of international mobility on discrimination. Every year, millions of people relocate to a foreign country for school or work. I provide evidence of how international experience shifts preferences and stereotypes related to other nationalities. I use participation in the Erasmus study abroad program to identify the effect of international experience: students who are ready to participate in the Erasmus program are chosen as a control group for students who have returned from studies abroad. Individuals make decisions in a Trust Game and in a Triple Dictator Game. Results show that while students do not differentiate between partners from Northern and Southern Europe in the Trust Game prior to an Erasmus study abroad, students who have returned from Erasmus exhibit less trust towards partners from the South. Behavior towards other nationalities in the Triple Dictator Game is not affected by the Erasmus study experience. Overall, the results suggest that participants learn about cross-country variation in cooperative behavior while abroad and therefore statistical discrimination increases with international experience. The second chapter concentrates on inter-ethnic interactions. Ethnic hostilities often spread rapidly, making it essential to...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleEssays on Discrimination and Endogenous Preferencesen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-04-21
dc.description.departmentCERGEcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId164564
dc.contributor.refereeCappelen, Alexander W.
dc.contributor.refereeRyvkine, Dmitri
dc.identifier.aleph002084650
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Econometricsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Econometricsen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::CERGEcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Econometricsen_US
uk.degree-program.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Econometricsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV první kapitole této disertace se zabývám efektem mezinárodní mobility na diskriminaci. Každý rok se miliony lidí stěhují do zahraničí za školou nebo za prací. Tento výzkum ukazuje, jak taková mezinárodní zkušenost mění preference a stereotypy týkající se jiných národností. Pro identifikaci změny využívám účast v programu Erasmus: studenti, kteří se chystají vycestovat do zahraničí jsou bráni jako kontrolní skupina pro studenty, kteří se z programu právě vrátili. Studenti se účastní ekonomického experimentu, kde se rozhodují ve Hře na důvěru (Trust Game) a ve Hře na diktátora (Triple Dictator Game), tak aby bylo možné oddělit změny ve statistické diskriminaci od změn v diskriminaci založené na preferencích. Výsledky ukazují, že zatímco studenti chystající se na program Erasmus nerozlišují ve Hře na důvěru mezi partnery ze severní a jižní Evropy, studenti, kteří se ze studia v zahraničí již vrátili, projevují méně důvěry k partnerům z jižní Evropy. Chování vůči jiným národnostem ve Hře na diktátora se s účastí v programu Erasmus nemění. Celkově výsledky naznačují, že studenti se během programu seznámí s rozdíly v kooperativním chování mezi jednotlivými regiony, a proto zahraniční zkušenost zvyšuje statistickou diskriminaci. Druhá kapitola se zaměřuje na interakce mezi různými etniky. Etnické...cs_CZ
uk.abstract.enIn the first chapter of this work, I focus on the effects of international mobility on discrimination. Every year, millions of people relocate to a foreign country for school or work. I provide evidence of how international experience shifts preferences and stereotypes related to other nationalities. I use participation in the Erasmus study abroad program to identify the effect of international experience: students who are ready to participate in the Erasmus program are chosen as a control group for students who have returned from studies abroad. Individuals make decisions in a Trust Game and in a Triple Dictator Game. Results show that while students do not differentiate between partners from Northern and Southern Europe in the Trust Game prior to an Erasmus study abroad, students who have returned from Erasmus exhibit less trust towards partners from the South. Behavior towards other nationalities in the Triple Dictator Game is not affected by the Erasmus study experience. Overall, the results suggest that participants learn about cross-country variation in cooperative behavior while abroad and therefore statistical discrimination increases with international experience. The second chapter concentrates on inter-ethnic interactions. Ethnic hostilities often spread rapidly, making it essential to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, CERGEcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990020846500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV