Show simple item record

Study of selfpresentation of artist in the Italian painting of the 16th century
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorVítová, Kateřina
dc.date.accessioned2018-10-30T00:38:17Z
dc.date.available2018-10-30T00:38:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83814
dc.description.abstractStudie k sebeprezentaci umělce v italském malířství 16. století - abstrakt Italské umění 16. století neboli Cinquecenta je bezpochyby poutavou kapitolou dějin umění. Neméně zajímavý je vývoj života umělců ve stejné době, pochopení vlastní hodnoty a její prezentace, vytváření identity umělce neboli "uměleckého já". Během jediného století tak můžeme pozorovat přerod řemeslníka v umělce a následně umělce v umělce-dvořana. Čelními představiteli "hnutí" za povznesení postavení umění a umělce ve společnosti jsou Giorgio Vasari a Federico Zuccari. Každý z nich je představitelem jedné umělecké generace. Postavy obou malířů se zvláštním způsobem doplňují, jejich životy se v určitých chvílích setkávají a jistým způsobem na sebe navazují. Také proto je spojení Vasari-Zuccari vhodné k porozumění sociální situace nebo sebeprezentace umělců ve střední Itálii 16. století. Jako by toto duo zastupovalo fiktivní postavu umělce Cinquecenta, jehož život začíná v roce 1511 (narození Giorgia Vasariho) a končí rokem 1609 (smrt Federika Zuccariho), na níž je možné sledovat vývoj uměleckého sebepojetí nebo průběh boje za lepší postavení umělce ve společnosti. V předložené práci se pokoušíme představit malby těchto dvou umělců, jejichž prostřednictvím chtěli prezentovat vlastní osobu. Snažíme se ukázat, že výběr námětů zvolených pro...cs_CZ
dc.description.abstractStudy of self-presentation of artist in the Italian painting of the 16th century - abstract Italian art of the 16th century, known as the Cinquecento, is undoubtedly a captivating chapter of art history. No less interesting are the lives of artists from that time, the understanding of self-value and its presentation, creating the artist's identity, i.e. their "artistic self". Within a century we may observe the transformation from a craftsman to an artist, and subsequently artist- the courtier. The main representatives of this "movement", trying to raise the status of arts and artists in the society, were Giorgio Vasari and Federico Zuccari. Each represented a different generation of artists; however, figures of both these painters are complemented in a curious way. There are moments when their lives meet and, in a certain way, follow one another. It is one of the reasons, why the connection Vasari-Zuccari is suitable for understanding social situation or the self-presentation of central Italian artists in the 16th century. It is almost as if this duo was representing a fictitious art figure of the Cinquecento, whose life began 1511 (with the birth of Giorgio Vasari) and ended in 1609 (with the death of Federico Zuccari) and by studying this figure we discover the development of artists' self-concept and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectself-presentationen_US
dc.subjectitalian paintingen_US
dc.subjectCinquecentoen_US
dc.subjectGiorgio Vasarien_US
dc.subjectFederico Zuccarien_US
dc.subjectsebeprezentacecs_CZ
dc.subjectitalské malířstvícs_CZ
dc.subjectCinquecentocs_CZ
dc.subjectGiorgio Vasarics_CZ
dc.subjectFederico Zuccarics_CZ
dc.titleSebeprezentace umělce v italské malbě 16. stoletícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-27
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId102374
dc.title.translatedStudy of selfpresentation of artist in the Italian painting of the 16th centuryen_US
dc.contributor.refereeZlatohlávek, Martin
dc.contributor.refereeZapletalová, Jana
dc.identifier.aleph002110769
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory and Visual Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory and Visual Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csStudie k sebeprezentaci umělce v italském malířství 16. století - abstrakt Italské umění 16. století neboli Cinquecenta je bezpochyby poutavou kapitolou dějin umění. Neméně zajímavý je vývoj života umělců ve stejné době, pochopení vlastní hodnoty a její prezentace, vytváření identity umělce neboli "uměleckého já". Během jediného století tak můžeme pozorovat přerod řemeslníka v umělce a následně umělce v umělce-dvořana. Čelními představiteli "hnutí" za povznesení postavení umění a umělce ve společnosti jsou Giorgio Vasari a Federico Zuccari. Každý z nich je představitelem jedné umělecké generace. Postavy obou malířů se zvláštním způsobem doplňují, jejich životy se v určitých chvílích setkávají a jistým způsobem na sebe navazují. Také proto je spojení Vasari-Zuccari vhodné k porozumění sociální situace nebo sebeprezentace umělců ve střední Itálii 16. století. Jako by toto duo zastupovalo fiktivní postavu umělce Cinquecenta, jehož život začíná v roce 1511 (narození Giorgia Vasariho) a končí rokem 1609 (smrt Federika Zuccariho), na níž je možné sledovat vývoj uměleckého sebepojetí nebo průběh boje za lepší postavení umělce ve společnosti. V předložené práci se pokoušíme představit malby těchto dvou umělců, jejichž prostřednictvím chtěli prezentovat vlastní osobu. Snažíme se ukázat, že výběr námětů zvolených pro...cs_CZ
uk.abstract.enStudy of self-presentation of artist in the Italian painting of the 16th century - abstract Italian art of the 16th century, known as the Cinquecento, is undoubtedly a captivating chapter of art history. No less interesting are the lives of artists from that time, the understanding of self-value and its presentation, creating the artist's identity, i.e. their "artistic self". Within a century we may observe the transformation from a craftsman to an artist, and subsequently artist- the courtier. The main representatives of this "movement", trying to raise the status of arts and artists in the society, were Giorgio Vasari and Federico Zuccari. Each represented a different generation of artists; however, figures of both these painters are complemented in a curious way. There are moments when their lives meet and, in a certain way, follow one another. It is one of the reasons, why the connection Vasari-Zuccari is suitable for understanding social situation or the self-presentation of central Italian artists in the 16th century. It is almost as if this duo was representing a fictitious art figure of the Cinquecento, whose life began 1511 (with the birth of Giorgio Vasari) and ended in 1609 (with the death of Federico Zuccari) and by studying this figure we discover the development of artists' self-concept and...en_US
uk.file-availabilityP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV