Zobrazit minimální záznam

Advanced Sound System for Computer Games
dc.contributor.advisorJežek, Pavel
dc.creatorPasterčík, Patrik
dc.date.accessioned2017-06-02T10:01:02Z
dc.date.available2017-06-02T10:01:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83778
dc.description.abstract1 Důležitou součástí počítačových her je zvuk. Pro práci se zvukem existují speciální knihovny tzv. audio enginy. Ve srovnání s komerčními systémy jsou open source systémy výrazně omezeny. Cílem této práce je vytvoření audio enginu podobného komerčním řešením. Výsledkem je knihovna pro přehrávání zvuků ve hrách, jenž využívá knihovnu XAudio2 pro zpracovávání zvukových dat (aplikaci zvukových efektů a posílání dat zvukové kartě). Knihovna umožňuje přehrávání složených zvuků jako například zvuk motoru. Toto přehrávání může být ovlivňováno pomocí různých parametrů (například otáčkami motoru). Díky knihovně je možné na tyto zvuky postupně aplikovat různé zvukové efekty (echo, reverb, low-pass filter nebo high-pass filter). Knihovna též dovoluje napojit výstup jako zdroj jiného zvuku či předat výstup v bufferu vývojáři. Součástí práce je také editor, který vytváří složené zvuky. Editor zároveň slouží jako ukázka funkčnosti knihovny.cs_CZ
dc.description.abstract1 Sound is one of the important components of computer games. To work with sound, there are special libraries called audio engines. However in comparison with commercial systems, open-source systems are significantly limited. The goal of this thesis is to create an open audio engine with functionality similar to a commercial system. The result of this thesis is a library for playing sounds in games that uses the XAudio2 library for processing audio data (application of sound effects and sending data to the sound card). Our library enables playback of complex sounds such as the sounds of car engine. This playback can be influenced by various parameters (for instance engine RPM) and various sound effects can be applied to these sounds (echo, reverb, low-pass filter or high-pass filter). The library also enables to connect the output of another audio source or transmit output buffer developers. The thesis also includes an editor for creating complex sounds. Editor also serves as a demonstration of the functionality of the library.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectaudio enginecs_CZ
dc.subjectdefinice zvukucs_CZ
dc.subjecteditorcs_CZ
dc.subjectaudio engineen_US
dc.subjectsound definitionen_US
dc.subjecteditoren_US
dc.titlePokročilý zvukový systém pro počítačové hrycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-16
dc.description.departmentDepartment of Distributed and Dependable Systemsen_US
dc.description.departmentKatedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId143362
dc.title.translatedAdvanced Sound System for Computer Gamesen_US
dc.contributor.refereeMatěna, Vladimír
dc.identifier.aleph002093174
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramovánícs_CZ
thesis.degree.disciplineProgrammingen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Distributed and Dependable Systemsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enProgrammingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Důležitou součástí počítačových her je zvuk. Pro práci se zvukem existují speciální knihovny tzv. audio enginy. Ve srovnání s komerčními systémy jsou open source systémy výrazně omezeny. Cílem této práce je vytvoření audio enginu podobného komerčním řešením. Výsledkem je knihovna pro přehrávání zvuků ve hrách, jenž využívá knihovnu XAudio2 pro zpracovávání zvukových dat (aplikaci zvukových efektů a posílání dat zvukové kartě). Knihovna umožňuje přehrávání složených zvuků jako například zvuk motoru. Toto přehrávání může být ovlivňováno pomocí různých parametrů (například otáčkami motoru). Díky knihovně je možné na tyto zvuky postupně aplikovat různé zvukové efekty (echo, reverb, low-pass filter nebo high-pass filter). Knihovna též dovoluje napojit výstup jako zdroj jiného zvuku či předat výstup v bufferu vývojáři. Součástí práce je také editor, který vytváří složené zvuky. Editor zároveň slouží jako ukázka funkčnosti knihovny.cs_CZ
uk.abstract.en1 Sound is one of the important components of computer games. To work with sound, there are special libraries called audio engines. However in comparison with commercial systems, open-source systems are significantly limited. The goal of this thesis is to create an open audio engine with functionality similar to a commercial system. The result of this thesis is a library for playing sounds in games that uses the XAudio2 library for processing audio data (application of sound effects and sending data to the sound card). Our library enables playback of complex sounds such as the sounds of car engine. This playback can be influenced by various parameters (for instance engine RPM) and various sound effects can be applied to these sounds (echo, reverb, low-pass filter or high-pass filter). The library also enables to connect the output of another audio source or transmit output buffer developers. The thesis also includes an editor for creating complex sounds. Editor also serves as a demonstration of the functionality of the library.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
dc.identifier.lisID990020931740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV