Show simple item record

Factors and aspects affecting quality of a pedagogical-psychological practice
dc.contributor.advisorProkop, Jiří
dc.creatorNováková, Daniela
dc.date.accessioned2019-02-19T14:00:01Z
dc.date.available2019-02-19T14:00:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83707
dc.description.abstractAnotace: Předkládaná disertační práce je komparativní studií zaměřenou na analýzu a porovnání koncepce a podmínek realizace současné podoby pedagogicko-psychologické praxe, která je integrální součástí pregraduální přípravy učitelů. Komparace byla realizována na dvou pedagogických fakultách, a to na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Pedagogické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě. V teoretické části práce je stručně charakterizována historie proměn přípravy budoucích učitelů na území Čech a Slovenska od 19. století do současnosti a základní teoretická východiska pregraduální přípravy budoucích učitelů. Ve výzkumné části disertační práce jsou na základě metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu - obsahové komparativní analýzy, dotazníkového šetření a řízených rozhovorů - vymezeny problémy, které podobu pedagogicko-psychologické praxe pozitivně nebo negativně ovlivňují. Informace byly získány od několika skupin respondentů: studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a Pedagogické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě, učitelů obou fakult, kteří praxi řídí, od učitelů a ředitelů základních škol, kde je praxe realizována. Výsledky byly využity při vymezení optimálních podmínek, pro realizaci pedagogicko-psychologické praxe na Ped F UK v Praze. Klíčová slova:...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented dissertation paper deals with the pre-graduate preparation of teachers, specially its integral part, pedagogical-psychological experience ("experience"). The aim of this paper is comparative study focused on analysing and comparing the conception and implementation of the current conditions of this experience. Comparison was performed between two faculties of education - Faculty of Education at Charles University in Prague and the Faculty of Education at Comenius University in Bratislava. The main research methods were comparative analysis of content, questionnaires and structured interviews. In the research part of the paper, we are trying to define issues that have positive or negative influence: motivation of students to choice of their major of study, their subjective perception of their preparedness for this kind of experience, their assessment of progress of pedagogical experience and its benefits for their future profession. We were provided with other indications by headmasters of schools where this subject was already implemented, by teachers who dedicated themselves to students and by university teachers who lead this subject. The main benefit of this paper is in comparison of both conceptions along with recommendation of the optimal form of practice that could be utilized...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFaktory a aspekty ovlivňující kvalitu pedagogicko-psychologické praxecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-20
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149274
dc.title.translatedFactors and aspects affecting quality of a pedagogical-psychological practiceen_US
dc.contributor.refereeFraniok, Petr
dc.contributor.refereeSyřiště, Ivo
dc.identifier.aleph002104983
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csAnotace: Předkládaná disertační práce je komparativní studií zaměřenou na analýzu a porovnání koncepce a podmínek realizace současné podoby pedagogicko-psychologické praxe, která je integrální součástí pregraduální přípravy učitelů. Komparace byla realizována na dvou pedagogických fakultách, a to na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Pedagogické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě. V teoretické části práce je stručně charakterizována historie proměn přípravy budoucích učitelů na území Čech a Slovenska od 19. století do současnosti a základní teoretická východiska pregraduální přípravy budoucích učitelů. Ve výzkumné části disertační práce jsou na základě metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu - obsahové komparativní analýzy, dotazníkového šetření a řízených rozhovorů - vymezeny problémy, které podobu pedagogicko-psychologické praxe pozitivně nebo negativně ovlivňují. Informace byly získány od několika skupin respondentů: studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a Pedagogické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě, učitelů obou fakult, kteří praxi řídí, od učitelů a ředitelů základních škol, kde je praxe realizována. Výsledky byly využity při vymezení optimálních podmínek, pro realizaci pedagogicko-psychologické praxe na Ped F UK v Praze. Klíčová slova:...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented dissertation paper deals with the pre-graduate preparation of teachers, specially its integral part, pedagogical-psychological experience ("experience"). The aim of this paper is comparative study focused on analysing and comparing the conception and implementation of the current conditions of this experience. Comparison was performed between two faculties of education - Faculty of Education at Charles University in Prague and the Faculty of Education at Comenius University in Bratislava. The main research methods were comparative analysis of content, questionnaires and structured interviews. In the research part of the paper, we are trying to define issues that have positive or negative influence: motivation of students to choice of their major of study, their subjective perception of their preparedness for this kind of experience, their assessment of progress of pedagogical experience and its benefits for their future profession. We were provided with other indications by headmasters of schools where this subject was already implemented, by teachers who dedicated themselves to students and by university teachers who lead this subject. The main benefit of this paper is in comparison of both conceptions along with recommendation of the optimal form of practice that could be utilized...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV