Zobrazit minimální záznam

Educational problems of children in a difficult life situation
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorPolánková, Barbora
dc.date.accessioned2017-06-02T09:33:33Z
dc.date.available2017-06-02T09:33:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83685
dc.description.abstractTématem práce jsou výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci. Teoretická část práce se zabývá sociálně pedagogickým pojmem obtížná životní situace, jejím zvládáním a specifiky těchto situací u dětí. Zaměřuje se na ohrožování dítěte rodinným prostředím a jeho důsledky a projevy ve škole. Také popisuje možné přístupy učitele k situaci dítěte. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu, metodami hloubkového rozhovoru a analýzy dokumentů, zkoumá konkrétní projevy obtížných životních situací tří dětí z pohledu jejich učitele a s důrazem na jeho chápání, hodnocení a přístup k této situaci. Obtížná životní situace dětí se ve škole projevovala v mnoha rovinách. V rovině vztahů s vrstevníky, v rovině chování, školních výsledků, vztahu k učiteli apod. Přístupy učitelů byly většinou vstřícné a podporující. Klíčová slova Obtížná životní situace, žák, rodina, výchovně-vzdělávací proces, učitel, syndrom CAN, dítě v ohroženícs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on educational problems of children in a difficult life situation. The theoretical part deals with social pedagogical concept of a difficult situation in life. It also goes about coping of those situations and their specifics in children. It focuses on child endangerment of his family background and its consequences and symptoms at school. It also describes the various teachers' approaches to the child's situation. The practical part using qualitative research methods, in-depth interviews and document analysis examines the concrete manifestation of difficult life situations from the perspective of three children and their teachers with emphasis on their understanding, assessment and approach to this situation. The difficult life situation of children showed on many levels at school. It revelas at the level of relations with classmates, at the level of behavior, school performance, relationship to the teacher, etc. Teachers' attitudes were mostly responsive and supportive. Key words Difficult Life Situation, Pupil, Family, Educational Process, Teacher, Syndrome Child Abuse and Neglect, Endangered childen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectObtížná životní situacecs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectvýchovně-vzdělávací procescs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectsyndrom CANcs_CZ
dc.subjectdítě v ohroženícs_CZ
dc.subjectDifficult Life Situationen_US
dc.subjectPupilen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectEducational Processen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectSyndrome Child Abuse and Neglecten_US
dc.subjectEndangered childen_US
dc.titleVýchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId152786
dc.title.translatedEducational problems of children in a difficult life situationen_US
dc.contributor.refereeŠvandová, Martina
dc.identifier.aleph002106941
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem práce jsou výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci. Teoretická část práce se zabývá sociálně pedagogickým pojmem obtížná životní situace, jejím zvládáním a specifiky těchto situací u dětí. Zaměřuje se na ohrožování dítěte rodinným prostředím a jeho důsledky a projevy ve škole. Také popisuje možné přístupy učitele k situaci dítěte. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu, metodami hloubkového rozhovoru a analýzy dokumentů, zkoumá konkrétní projevy obtížných životních situací tří dětí z pohledu jejich učitele a s důrazem na jeho chápání, hodnocení a přístup k této situaci. Obtížná životní situace dětí se ve škole projevovala v mnoha rovinách. V rovině vztahů s vrstevníky, v rovině chování, školních výsledků, vztahu k učiteli apod. Přístupy učitelů byly většinou vstřícné a podporující. Klíčová slova Obtížná životní situace, žák, rodina, výchovně-vzdělávací proces, učitel, syndrom CAN, dítě v ohroženícs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on educational problems of children in a difficult life situation. The theoretical part deals with social pedagogical concept of a difficult situation in life. It also goes about coping of those situations and their specifics in children. It focuses on child endangerment of his family background and its consequences and symptoms at school. It also describes the various teachers' approaches to the child's situation. The practical part using qualitative research methods, in-depth interviews and document analysis examines the concrete manifestation of difficult life situations from the perspective of three children and their teachers with emphasis on their understanding, assessment and approach to this situation. The difficult life situation of children showed on many levels at school. It revelas at the level of relations with classmates, at the level of behavior, school performance, relationship to the teacher, etc. Teachers' attitudes were mostly responsive and supportive. Key words Difficult Life Situation, Pupil, Family, Educational Process, Teacher, Syndrome Child Abuse and Neglect, Endangered childen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021069410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV