Vybrané koncepce alternativního preprimárního vzdělávání
The Selective Concepts of Alternative Pre-primary Education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83678Identifiers
Study Information System: 163688
Collections
- Kvalifikační práce [2707]
Author
Advisor
Referee
Leontovyčová, Jana
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce "Vybrané koncepce alternativního preprimárního vzdělávání" se věnuje třem vybraným pedagogickým koncepcím preprimárního vzdělávání v České republice. První část práce se věnuje vývoji mateřských škol ve světě a u nás, jejich proměně a současné podobě. Další kapitoly se věnují tématu osobnosti dítěte, pedagoga preprimárního vzdělávání. Hlavní část je věnována vybraným pedagogickým koncepcím. Cílem mé diplomové práce je tedy popsat tři u nás nejrozšířenější koncepce alternativních mateřských škol, analyzovat jejich ideová východiska a ukázat jejich přednosti i problémy.
The diploma thesis "The Selective Concepts of Alternative Pre-primary Education" focuses on three pedagogical concepts of preschool education in the Czech Republic. First part describes development of nursery schools both in the Czech Republic and abroad, their transformation and the current form. Next chapters deal with the issue of child and preschool pedagogue personalities. The object of my diploma thesis is to describe the three most prevalent concepts of alternative kindergartens, analyze their ideological basis and demonstrate their advantages and problems.