dc.contributor.advisor | Kopecký, Martin | |
dc.creator | Soukupová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T09:01:18Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T09:01:18Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/83570 | |
dc.description.abstract | Lidové vysoké školy jsou instituce vzdělávání dospělých, které vznikly v Dánsku v polovině 19. století a vyznačují se specifickým hodnotovým zaměřením a přístupem k vyučování. Diplomová práce zpracovává problematiku lidových vysokých škol od jejich vzniku, přes historický vývoj až po současnou podobu a společenskou funkci. Práce dále prověřuje možnost ukotvení vybraného modelu lidové vysoké školy v českém prostředí, a to v rámci Městské knihovny v Praze (MKP). V teoretické rovině práce identifikuje potřebu změny české legislativy a zajištění stálého zdroje financování pro reálné začlenění lidové vysoké školy do systému veřejných knihoven. Provedené šetření kvantitativního charakteru pak potvrzuje zájem čtenářů MKP o knihovnu jako instituci poskytující vzdělávací a rozvojové aktivity pro dospělé. Klíčová slova lidová vysoká škola, liberální vzdělávání, aktivní občanství, celoživotní učení | cs_CZ |
dc.description.abstract | Folk high schools are adult education institutions established in Denmark in the 19th century, being known for their focus on specific values and approach to teaching. The diploma thesis covers the topic of folk high schools from the period of their establishment, throughout the historical evolution of the concept, until the current situation of folk high schools and their social function. The thesis examines the possibility of integration of the selected model of folk high school in Czech Republic, more specifically within the Municipal Library of Prague (MLP). At the theoretical level, it was identified that it is necessary to adapt the Czech legislation and provide a fixed financial cover, in order to incorporate the folk high school to the system of public libraries in reality. Conducted quantitative research confirms the interest of users of the Municipal Library of Prague in a library as an adult education activities provider. Key words folk high school, liberal education, active citizenship, lifelong learning | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | lidová vysoká škola | cs_CZ |
dc.subject | liberální vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | aktivní občanství | cs_CZ |
dc.subject | celoživotní učení | cs_CZ |
dc.subject | folk high school | en_US |
dc.subject | liberal education | en_US |
dc.subject | active citizenship | en_US |
dc.subject | lifelong learning | en_US |
dc.title | Lidové vysoké školy a potenciál jejich rozvoje v rámci soudobého českého vzdělávání dospělých | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-14 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 140215 | |
dc.title.translated | Folk high schools and its development potential within contemporary Czech adult education | en_US |
dc.contributor.referee | Šerák, Michal | |
dc.identifier.aleph | 002033278 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Lidové vysoké školy jsou instituce vzdělávání dospělých, které vznikly v Dánsku v polovině 19. století a vyznačují se specifickým hodnotovým zaměřením a přístupem k vyučování. Diplomová práce zpracovává problematiku lidových vysokých škol od jejich vzniku, přes historický vývoj až po současnou podobu a společenskou funkci. Práce dále prověřuje možnost ukotvení vybraného modelu lidové vysoké školy v českém prostředí, a to v rámci Městské knihovny v Praze (MKP). V teoretické rovině práce identifikuje potřebu změny české legislativy a zajištění stálého zdroje financování pro reálné začlenění lidové vysoké školy do systému veřejných knihoven. Provedené šetření kvantitativního charakteru pak potvrzuje zájem čtenářů MKP o knihovnu jako instituci poskytující vzdělávací a rozvojové aktivity pro dospělé. Klíčová slova lidová vysoká škola, liberální vzdělávání, aktivní občanství, celoživotní učení | cs_CZ |
uk.abstract.en | Folk high schools are adult education institutions established in Denmark in the 19th century, being known for their focus on specific values and approach to teaching. The diploma thesis covers the topic of folk high schools from the period of their establishment, throughout the historical evolution of the concept, until the current situation of folk high schools and their social function. The thesis examines the possibility of integration of the selected model of folk high school in Czech Republic, more specifically within the Municipal Library of Prague (MLP). At the theoretical level, it was identified that it is necessary to adapt the Czech legislation and provide a fixed financial cover, in order to incorporate the folk high school to the system of public libraries in reality. Conducted quantitative research confirms the interest of users of the Municipal Library of Prague in a library as an adult education activities provider. Key words folk high school, liberal education, active citizenship, lifelong learning | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020332780106986 | |