Zobrazit minimální záznam

Public regulation of business practices
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorPtáčková, Marta
dc.date.accessioned2017-06-02T08:59:51Z
dc.date.available2017-06-02T08:59:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83563
dc.description.abstractRESUMÉ Cílem této práce je prozkoumat vysoce aktuální téma: veřejnoprávní regulaci obchodních praktik zacílených na spotřebitele s ohledem na evropské a správní právo. Pro dosažení tohoto cíle je práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá samotným pojmem obchodní praktika z hlediska jazykového i právního a jeho společenským významem, který podnítil potřebu jeho regulace formou práva. Druhá kapitola se zabývá teoretickou otázkou rozdělení práva podle metody jeho právní regulace na právo soukromé a veřejné. Tato teoretická část je stěžejní pro analýzu implementace směrnice 2005/29/ES. Samotná směrnice je potom analyzována v třetí části, a to především z hlediska její působnosti a základních koncepcích, na kterých staví. Čtvrtá kapitola je věnována tuzemské právní úpravě nekalých obchodních praktik. V této části je provedena komparace textu směrnice 2005/29/ES se zněním zákona o ochraně spotřebitele, stejně jako zhodnocení systému dozoru a sankcí, s čímž souvisí právní úprava tzv. předváděcích akcí, během kterých je často porušen zákaz použití nekalých obchodních praktik. Vzhledem k implementaci směrnice do zákona o regulaci reklamy je v jedné kapitole rozebrána problematika reklamy jakožto nekalé obchodní praktiky. Závěrečná kapitola se zabývá otázkou soukromoprávního aspektu nekalých...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to examine the highly topical subject of regulation surrounding commercial practices. This examination is divided into four chapters. The first chapter looks at the notion of commercial practices by considering both the linguistic and legal definition of the term, and the importance of the regulation is proved. The second chapter deals with the question of division of law into its public and private counterparts. The discussion of the consequences of this division are crucial for a better analysis of the actual implementation of the EU Directive 2005/29/CE on unfair commercial practices. In the third chapter, the scope of application of this Directive is analysed and the main principles of regulation are described. The final section focuses on the Czech law on unfair commercial practices. In this segment, the text of the provisions of the Czech Code of Consumer Protection is compared to the Directive, and the system of legal redress and sanctions in the Code of Consumer Protection is critically analysed. The legal regulation of "promotional events", during which the ban of unfair commercial practices is often breached, is placed under scrutiny. The Directive was also implemented into the Code of Regulation of Advertisement. One subchapter of the fourth chapter is therefore...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectnekalé obchodní praktikycs_CZ
dc.subjectochrana spotřebitelecs_CZ
dc.subjectveřejné právocs_CZ
dc.subjectprávní regulace vztahů B2Ccs_CZ
dc.subjectunfair commercial practicesen_US
dc.subjectconsumer protectionen_US
dc.subjectpublic lawen_US
dc.subjectregulation of B2C relationsen_US
dc.titleVeřejnoprávní regulace obchodních praktikcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-10-07
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId142083
dc.title.translatedPublic regulation of business practicesen_US
dc.contributor.refereeJosková, Lucie
dc.identifier.aleph002037915
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRESUMÉ Cílem této práce je prozkoumat vysoce aktuální téma: veřejnoprávní regulaci obchodních praktik zacílených na spotřebitele s ohledem na evropské a správní právo. Pro dosažení tohoto cíle je práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá samotným pojmem obchodní praktika z hlediska jazykového i právního a jeho společenským významem, který podnítil potřebu jeho regulace formou práva. Druhá kapitola se zabývá teoretickou otázkou rozdělení práva podle metody jeho právní regulace na právo soukromé a veřejné. Tato teoretická část je stěžejní pro analýzu implementace směrnice 2005/29/ES. Samotná směrnice je potom analyzována v třetí části, a to především z hlediska její působnosti a základních koncepcích, na kterých staví. Čtvrtá kapitola je věnována tuzemské právní úpravě nekalých obchodních praktik. V této části je provedena komparace textu směrnice 2005/29/ES se zněním zákona o ochraně spotřebitele, stejně jako zhodnocení systému dozoru a sankcí, s čímž souvisí právní úprava tzv. předváděcích akcí, během kterých je často porušen zákaz použití nekalých obchodních praktik. Vzhledem k implementaci směrnice do zákona o regulaci reklamy je v jedné kapitole rozebrána problematika reklamy jakožto nekalé obchodní praktiky. Závěrečná kapitola se zabývá otázkou soukromoprávního aspektu nekalých...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to examine the highly topical subject of regulation surrounding commercial practices. This examination is divided into four chapters. The first chapter looks at the notion of commercial practices by considering both the linguistic and legal definition of the term, and the importance of the regulation is proved. The second chapter deals with the question of division of law into its public and private counterparts. The discussion of the consequences of this division are crucial for a better analysis of the actual implementation of the EU Directive 2005/29/CE on unfair commercial practices. In the third chapter, the scope of application of this Directive is analysed and the main principles of regulation are described. The final section focuses on the Czech law on unfair commercial practices. In this segment, the text of the provisions of the Czech Code of Consumer Protection is compared to the Directive, and the system of legal redress and sanctions in the Code of Consumer Protection is critically analysed. The legal regulation of "promotional events", during which the ban of unfair commercial practices is often breached, is placed under scrutiny. The Directive was also implemented into the Code of Regulation of Advertisement. One subchapter of the fourth chapter is therefore...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990020379150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV