Show simple item record

Visions of the beauty of female body in the public sphere during the first republic
dc.contributor.advisorStorchová, Lucie
dc.creatorRučková, Eliška
dc.date.accessioned2017-06-02T08:55:08Z
dc.date.available2017-06-02T08:55:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83538
dc.description.abstract5 Abstrakt Předkládaná práce se zabývá obrazem ženské krásy, respektive tím, jak na ni bylo nahlíženo a co bylo chápáno jako její podstata v období první republiky. Základním předpokladem, z něhož vycházím je, že ideál krásy je kulturně, společensky a historicky podmíněný stejně jako samotné její hodnocení. Cílem, který si tato práce klade, je analýza a vzájemné srovnání představ o kráse v ženských magazínech české produkce, které vycházely ve 20. a 30. letech minulého století, což je doba, v níž se již média v českém prostředí na utváření a reprodukci normativní femininity, stereotypů a standardů vzhledu významně podílela. Právě díky rozvoji masové informační technologie mohlo dojít k šíření ideálního obrazu ženské krásy mezi veřejnost a vzory ženskosti se tímto způsobem staly součástí každodenního života společnosti. Klíčová slova: ideál ženské krásy, tělo, mýtus krásy, gender, genderové stereotypy, médiacs_CZ
dc.description.abstract6 Abstract The presented thesis deals with the portrayal of female beauty or rather of how it was seen and what was believed to be the essence of it in the time of the first republic. The basic presumption I work with is that the ideal of beauty is culturally, socially and historically conditioned as well as is its appraisal. A goal of this paper is to analyze and to compare images of beauty described in woman magazines of the Czech production which were published during 20s and 30s of last century, a period in which the media already have been contributing to the creation and reproduction of normative femininity, stereotypes and standards of physical appearance significantly. Now the development of mass communication technology could lead to the spread of the ideal image of female beauty among the public and so in this way patterns of femininity became the part of everyday life in society. Key words: ideal of female beauty, body, beauty myth, gender, gender stereotypes, mediaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectideál ženské krásycs_CZ
dc.subjecttělocs_CZ
dc.subjectmýtus krásycs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectideal of female beautyen_US
dc.subjectbodyen_US
dc.subjectbeauty mythen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectgender stereotypesen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.titlePředstavy o kráse ženského těla ve veřejném prostoru první republikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-08
dc.description.departmentDepartment of General Anthropologyen_US
dc.description.departmentKatedra obecné antropologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId138991
dc.title.translatedVisions of the beauty of female body in the public sphere during the first republicen_US
dc.contributor.refereeHanulík, Vladan
dc.identifier.aleph002048638
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs5 Abstrakt Předkládaná práce se zabývá obrazem ženské krásy, respektive tím, jak na ni bylo nahlíženo a co bylo chápáno jako její podstata v období první republiky. Základním předpokladem, z něhož vycházím je, že ideál krásy je kulturně, společensky a historicky podmíněný stejně jako samotné její hodnocení. Cílem, který si tato práce klade, je analýza a vzájemné srovnání představ o kráse v ženských magazínech české produkce, které vycházely ve 20. a 30. letech minulého století, což je doba, v níž se již média v českém prostředí na utváření a reprodukci normativní femininity, stereotypů a standardů vzhledu významně podílela. Právě díky rozvoji masové informační technologie mohlo dojít k šíření ideálního obrazu ženské krásy mezi veřejnost a vzory ženskosti se tímto způsobem staly součástí každodenního života společnosti. Klíčová slova: ideál ženské krásy, tělo, mýtus krásy, gender, genderové stereotypy, médiacs_CZ
uk.abstract.en6 Abstract The presented thesis deals with the portrayal of female beauty or rather of how it was seen and what was believed to be the essence of it in the time of the first republic. The basic presumption I work with is that the ideal of beauty is culturally, socially and historically conditioned as well as is its appraisal. A goal of this paper is to analyze and to compare images of beauty described in woman magazines of the Czech production which were published during 20s and 30s of last century, a period in which the media already have been contributing to the creation and reproduction of normative femininity, stereotypes and standards of physical appearance significantly. Now the development of mass communication technology could lead to the spread of the ideal image of female beauty among the public and so in this way patterns of femininity became the part of everyday life in society. Key words: ideal of female beauty, body, beauty myth, gender, gender stereotypes, mediaen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra obecné antropologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV