Show simple item record

Pilsen music scene in 1968-1983
dc.contributor.advisorVaněk, Miroslav
dc.creatorMarková, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-02T08:52:03Z
dc.date.available2017-06-02T08:52:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83522
dc.description.abstractCílem práce je rozšířit poznatky z oblasti plzeňské alternativní hudební scény v letech 1968-1983. Výzkum je zaměřený především na podmínky, za kterých se rocková uskupení v Plzni utvářela, dále na to, co scénu ovlivnilo a jak se vypořádávala s různými omezeními, která jí připravoval komunistický režim v Československu. Těžištěm poznání jsou zde rozhovory se členy rockových hudebních skupin, působících v daném rozmezí v západočeské metropoli. Interview byla provedena metodou orální historie. Mimo rozhovory se výzkum opírá o poznatky z odborné literatury, archivních materiálů a dobového tisku. Práce tak přináší nové skutečnosti v oblasti (re)kvalifikačních přehrávek, Festivalu politické písně, jehož celostátní kolo se konalo v Sokolově, a veřejných produkcí. Dále autorka prezentuje reakci hudebníků na článek Nová vlna se starým obsahem, který byl uveřejněn v časopise Tribuna v roce 1983. Výzkum se zaměřuje především na aktérskou perspektivu, jež může obohatit již známá fakta a pomoci doplnit mezery, vyskytující se v příběhu dějin plzeňské hudební scény za minulého režimu. Klíčová slova Plzeňská hudební scéna, beatová hudba, orální historie, rekvalifikační přehrávky, Festival politické písně, nová vlnacs_CZ
dc.description.abstractThe aim of essay is to broaden knowledge of Pilsen alternative music scene in 1968- 1983. The study is focused on the conditions, under which was the rock subculture in Pilsen formed, by what has been this subculture affected and how to deal with various restrictions by the communist regime in Czechoslovakia. The main basis for this research, are interviews with members of rock band in West Bohemian metropolis in a given period. These interviews were realized using oral history. Beside this, the study is supported also by knowledge of literature, period newspaper and archive materials. The study presents new facts in the areas of retraining examinations, Festival of political songs, whose national phase was held in Sokolov and public performances. Furthermore, authoress presents musician response to article Nová vlna se starým obsahem, published in magazine Tribuna in 1983. The research is focused on musician view on said areas, which could enrich the already know facts and help to fill space in history of pilsen music scene in the past regime. Key words Pilsen music scene, beat music, oral history, retraining examinations, Festival of political songs, new waveen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titlePlzeňská hudební scéna v letech 1968-1983cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentOral History - Contemporary Historyen_US
dc.description.departmentPracoviště Orální historie - soudobých dějincs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId151855
dc.title.translatedPilsen music scene in 1968-1983en_US
dc.contributor.refereeDiestler, Radek
dc.identifier.aleph002025605
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplineOral History - Contemporary Historyen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enOral History - Contemporary Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je rozšířit poznatky z oblasti plzeňské alternativní hudební scény v letech 1968-1983. Výzkum je zaměřený především na podmínky, za kterých se rocková uskupení v Plzni utvářela, dále na to, co scénu ovlivnilo a jak se vypořádávala s různými omezeními, která jí připravoval komunistický režim v Československu. Těžištěm poznání jsou zde rozhovory se členy rockových hudebních skupin, působících v daném rozmezí v západočeské metropoli. Interview byla provedena metodou orální historie. Mimo rozhovory se výzkum opírá o poznatky z odborné literatury, archivních materiálů a dobového tisku. Práce tak přináší nové skutečnosti v oblasti (re)kvalifikačních přehrávek, Festivalu politické písně, jehož celostátní kolo se konalo v Sokolově, a veřejných produkcí. Dále autorka prezentuje reakci hudebníků na článek Nová vlna se starým obsahem, který byl uveřejněn v časopise Tribuna v roce 1983. Výzkum se zaměřuje především na aktérskou perspektivu, jež může obohatit již známá fakta a pomoci doplnit mezery, vyskytující se v příběhu dějin plzeňské hudební scény za minulého režimu. Klíčová slova Plzeňská hudební scéna, beatová hudba, orální historie, rekvalifikační přehrávky, Festival politické písně, nová vlnacs_CZ
uk.abstract.enThe aim of essay is to broaden knowledge of Pilsen alternative music scene in 1968- 1983. The study is focused on the conditions, under which was the rock subculture in Pilsen formed, by what has been this subculture affected and how to deal with various restrictions by the communist regime in Czechoslovakia. The main basis for this research, are interviews with members of rock band in West Bohemian metropolis in a given period. These interviews were realized using oral history. Beside this, the study is supported also by knowledge of literature, period newspaper and archive materials. The study presents new facts in the areas of retraining examinations, Festival of political songs, whose national phase was held in Sokolov and public performances. Furthermore, authoress presents musician response to article Nová vlna se starým obsahem, published in magazine Tribuna in 1983. The research is focused on musician view on said areas, which could enrich the already know facts and help to fill space in history of pilsen music scene in the past regime. Key words Pilsen music scene, beat music, oral history, retraining examinations, Festival of political songs, new waveen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Pracoviště Orální historie - soudobých dějincs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV