Show simple item record

Art as a form communication with multi-handicapped children
dc.contributor.advisorJebavá, Jana
dc.creatorVacková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-12T16:02:05Z
dc.date.available2017-04-12T16:02:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/834
dc.description.abstractNázev: Umění jako forma komunikace u dětí s více vadami (návrh koncepce nového pedagogického předmětu využívajícího uměleckou tvořivost) Cíle práce: Uvést do problematiky postižení více vadami a prezentovat využití uměleckých prostředků, zejména pak hudebních, jako jednu z možností edukace a rozvoje komunikačních dovedností u takto postižených žáků. Metoda: Na základě rešerše dostupné literatury, kompilace a analýzy získaných poznatků, byly pro vlastní kreativní tvorbu navrženy aplikace, umožňující rozvoj komunikačních dovedností žáků s kombinovaným postižením. V diplomové práci bylo použito metody dlouhodobého pozorování 42 žáků Základní školy speciální a Základní školy praktické, Starostrašnická, Praha 1O. Výsledky: Tato diplomová práce ve své praktické části zpracovává výsledky získané pozorováním výše uvedené skupiny žáků. Na základě vyhodnocení těchto výsledků bude dále navržena a uvedena do praxe nová koncepce umělecké tvorby, ve speciálně pedagogickém předmětu Umělecká dílna, pro Základní školu speciální a Základní školu praktickou, Starostrašnická, Praha 10. Kliěová slova: Umění, kreativita, pohybová výchova, hudební výchova, komunikace, prožitek, rituál, kombinované vady, individuální přístup ve výchově.cs_CZ
dc.description.abstractName: Art as a form of communication with multi-handicapped children (a proposal of a conception of a new pedagogical subject taking advantage of artistic creativity). The thesis objectives: An introduction into a problem of multi-handicapped pupils and a presentation how to take advantage of art forms, especially music, as one ofthe possibilities for education and progress in communicative abilities ofthe above mentioned pupils. Method: On the basis of research of available literature, and after compilation and analysis of the obtained pieces of information applications, for actual creative output, enabling development ofcommunicative abilities ofpupils with combined defects were suggested. In the thesis a method of a long-term observation of 42 multi-defected pupils from Specialized Elementa.ry School and Practical Elementary School, Starostrašnická, Praha 1O was used. Results: In the practical part ofthe thesis the results obtained by observing the above mentioned group ofpupils were processed. On the basis ofthe results evaluation a new conception ofa creative (artistic) output is going to be proposed and put into practice in a special pedagogical subject of Artistic Workshop for Specialized Elementa.ry School and Practical Elementary School, Starostrašnická, Praha 1O. Keywords: Art,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleUmění jako forma komunikace u dětí s více vadamics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-19
dc.description.departmentKinantropologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId66234
dc.title.translatedArt as a form communication with multi-handicapped childrenen_US
dc.contributor.refereeBednář, Miloš
dc.identifier.aleph001028849
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical and Occupational Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Kinantropologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical and Occupational Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Umění jako forma komunikace u dětí s více vadami (návrh koncepce nového pedagogického předmětu využívajícího uměleckou tvořivost) Cíle práce: Uvést do problematiky postižení více vadami a prezentovat využití uměleckých prostředků, zejména pak hudebních, jako jednu z možností edukace a rozvoje komunikačních dovedností u takto postižených žáků. Metoda: Na základě rešerše dostupné literatury, kompilace a analýzy získaných poznatků, byly pro vlastní kreativní tvorbu navrženy aplikace, umožňující rozvoj komunikačních dovedností žáků s kombinovaným postižením. V diplomové práci bylo použito metody dlouhodobého pozorování 42 žáků Základní školy speciální a Základní školy praktické, Starostrašnická, Praha 1O. Výsledky: Tato diplomová práce ve své praktické části zpracovává výsledky získané pozorováním výše uvedené skupiny žáků. Na základě vyhodnocení těchto výsledků bude dále navržena a uvedena do praxe nová koncepce umělecké tvorby, ve speciálně pedagogickém předmětu Umělecká dílna, pro Základní školu speciální a Základní školu praktickou, Starostrašnická, Praha 10. Kliěová slova: Umění, kreativita, pohybová výchova, hudební výchova, komunikace, prožitek, rituál, kombinované vady, individuální přístup ve výchově.cs_CZ
uk.abstract.enName: Art as a form of communication with multi-handicapped children (a proposal of a conception of a new pedagogical subject taking advantage of artistic creativity). The thesis objectives: An introduction into a problem of multi-handicapped pupils and a presentation how to take advantage of art forms, especially music, as one ofthe possibilities for education and progress in communicative abilities ofthe above mentioned pupils. Method: On the basis of research of available literature, and after compilation and analysis of the obtained pieces of information applications, for actual creative output, enabling development ofcommunicative abilities ofpupils with combined defects were suggested. In the thesis a method of a long-term observation of 42 multi-defected pupils from Specialized Elementa.ry School and Practical Elementary School, Starostrašnická, Praha 1O was used. Results: In the practical part ofthe thesis the results obtained by observing the above mentioned group ofpupils were processed. On the basis ofthe results evaluation a new conception ofa creative (artistic) output is going to be proposed and put into practice in a special pedagogical subject of Artistic Workshop for Specialized Elementa.ry School and Practical Elementary School, Starostrašnická, Praha 1O. Keywords: Art,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Kinantropologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990010288490106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV