Zobrazit minimální záznam

The perfect woman. The analysis of movie characters of artificial female beings from the perspective of the postmodern theories and its approaches to the body and the identity constitution.
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorBubeníčková, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-26T12:22:09Z
dc.date.available2020-08-26T12:22:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83489
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměří na analýzu základních typů filmových postav umělých žen, tedy bytostí kloubících "ženství" (lidství) a technologii vykazujících vnější ženské pohlavní znaky či charakteristiky stereotypně vnímané jako ženské (např. kyboržky, androidky, robotky) z perspektivy postmoderního přístupu k formování jejich těla a identity vzhledem k narativu. Postavy budou rozděleny do kategorií na základě jejich dominující tělesné a "sociální" funkce v příběhu. Následná identifikace a interpretace tělesnosti, identity a vztahů k ostatním postavám narativu se bude opírat nejen o principy sémiotické analýzy, ale zohlední zejména přístup postmoderny. Hlavními východisky mé práce budou teorie poststrukturalismu a tzv. post teorie, tedy teorie posthumanismu, transhumanismu a kyberfeminismu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis will be focused on the analysis of the basic types of the female artificial movie characters - the beings connecting "femininity" (humanity) and technology. These characters holds the external female sexual signs or the characteristics stereotypically perceived as female (e.g. cyborg/cyborg woman, android woman, robotess). My issue will be examinated from the perspective of postmodern approach to the process of shaping their bodies and identities in relation to the narrative movie structure. The characters will be divided into categories based on their dominating physical and "social" function in the story. The subsequent identification and interpretation of physicality, identity and relations with other characters of the narrative will be based not only on principles of semiotic analysis, but will take into account especially the approach of postmodernism. The main theoretical basis for this paper will be the theory of poststructuralism and so called post theories - a theory of posthumanism, transhumanism and cyberfeminism.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectandroidcs_CZ
dc.subjectandroidkacs_CZ
dc.subjectdualismuscs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectfeminismuscs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectkinematografiecs_CZ
dc.subjectkyberfeminismuscs_CZ
dc.subjectkyborgcs_CZ
dc.subjectkyboržkacs_CZ
dc.subjectmoccs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectpohlavícs_CZ
dc.subjectpostčlověkcs_CZ
dc.subjectposthumanismuscs_CZ
dc.subjectpostmodernacs_CZ
dc.subjectpoststrukturalismuscs_CZ
dc.subjectrobotcs_CZ
dc.subjectrobotkacs_CZ
dc.subjectsubjektivitacs_CZ
dc.subjecttělocs_CZ
dc.subjecttranshumanismuscs_CZ
dc.subjectumělá ženská bytostcs_CZ
dc.subjectženacs_CZ
dc.subjectandroiden_US
dc.subjectdualismen_US
dc.subjectmovieen_US
dc.subjectfeminismen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectcinematographyen_US
dc.subjectcyberfeminismen_US
dc.subjectcyborgen_US
dc.subjectpoweren_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjectsexen_US
dc.subjectposthumanen_US
dc.subjectposthumanismen_US
dc.subjectpostmodernismen_US
dc.subjectpoststructuralismen_US
dc.subjectroboten_US
dc.subjectsubjectivityen_US
dc.subjectbodyen_US
dc.subjecttranshumanismen_US
dc.subjectartificial female beingen_US
dc.subjectwomanen_US
dc.titleDokonalá žena. Analýza filmových postav umělých ženských bytostí z perspektivy teorií postmoderny a jejích přístupů k tělu a konstituování identity.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-24
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId145310
dc.title.translatedThe perfect woman. The analysis of movie characters of artificial female beings from the perspective of the postmodern theories and its approaches to the body and the identity constitution.en_US
dc.contributor.refereeKobová, Ĺubica
dc.identifier.aleph002030710
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměří na analýzu základních typů filmových postav umělých žen, tedy bytostí kloubících "ženství" (lidství) a technologii vykazujících vnější ženské pohlavní znaky či charakteristiky stereotypně vnímané jako ženské (např. kyboržky, androidky, robotky) z perspektivy postmoderního přístupu k formování jejich těla a identity vzhledem k narativu. Postavy budou rozděleny do kategorií na základě jejich dominující tělesné a "sociální" funkce v příběhu. Následná identifikace a interpretace tělesnosti, identity a vztahů k ostatním postavám narativu se bude opírat nejen o principy sémiotické analýzy, ale zohlední zejména přístup postmoderny. Hlavními východisky mé práce budou teorie poststrukturalismu a tzv. post teorie, tedy teorie posthumanismu, transhumanismu a kyberfeminismu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis will be focused on the analysis of the basic types of the female artificial movie characters - the beings connecting "femininity" (humanity) and technology. These characters holds the external female sexual signs or the characteristics stereotypically perceived as female (e.g. cyborg/cyborg woman, android woman, robotess). My issue will be examinated from the perspective of postmodern approach to the process of shaping their bodies and identities in relation to the narrative movie structure. The characters will be divided into categories based on their dominating physical and "social" function in the story. The subsequent identification and interpretation of physicality, identity and relations with other characters of the narrative will be based not only on principles of semiotic analysis, but will take into account especially the approach of postmodernism. The main theoretical basis for this paper will be the theory of poststructuralism and so called post theories - a theory of posthumanism, transhumanism and cyberfeminism.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020307100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV