dc.contributor.advisor | Kaplický, Martin | |
dc.creator | Rubášová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T08:32:32Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T08:32:32Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/83420 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je především zaměřena na teorii Johna Deweyho. První a hlavní část práce se zabývá Deweyho pojetím zkušenosti, rozborem procesu zkušenosti a estetickou rovinou tohoto pojmu. Značný prostor je také věnován estetické zkušenosti s uměleckými díly, která je rozebrána na pozadí každodenních zkušeností. Je zdůrazněna jejich kontinuita. Druhá část práce je dodatkem k výkladu Johna Deweyho. Tato část je věnována problematice interaktivního umění. Interaktivní umění je zde pomocí Deweyho teorie interpretováno. Interaktivní umění je zde prezentováno jako umělecký druh, který dokáže zdůraznit již zmíněnou kontinuitu mezi uměleckými díly a každodenní zkušeností, na kterou poukazuje Dewey. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is especially focused on John Dewey's theory. The first and the main part of the bachelor thesis deals with Dewey's conception of experience, with analysis of this process of experience and with aesthetic level of experience. Significant part of bachelor thesis is dedicated to aesthetic experience with art as well, which is discussed in the context of every day experiences. Continuity between both is highlighted. The second part of the bachelor thesis is an addendum to the interpretation of Dewey's theory. This part of the thesis deals with interactive art. Interactive art is interpreted using Dewey's theory. Interactive art is in this paper understood as artistic type which can emphasize continuity between art and everyday experience so as Dewey does. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | John Dewey | cs_CZ |
dc.subject | zkušenost | cs_CZ |
dc.subject | interakce | cs_CZ |
dc.subject | interaktivní umění | cs_CZ |
dc.subject | prostředí | cs_CZ |
dc.subject | rytmus | cs_CZ |
dc.subject | konání a podstupování | cs_CZ |
dc.subject | exprese | cs_CZ |
dc.subject | John Dewey | en_US |
dc.subject | experience | en_US |
dc.subject | interaction | en_US |
dc.subject | Interactive art | en_US |
dc.subject | environment | en_US |
dc.subject | rhythm | en_US |
dc.subject | doing and undergoing | en_US |
dc.subject | expression | en_US |
dc.title | Estetika Johna Deweyho a interaktivní umění | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-10 | |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 151910 | |
dc.title.translated | John Dewey's Aesthetics and interactive art | en_US |
dc.contributor.referee | Dadejík, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 002036344 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce je především zaměřena na teorii Johna Deweyho. První a hlavní část práce se zabývá Deweyho pojetím zkušenosti, rozborem procesu zkušenosti a estetickou rovinou tohoto pojmu. Značný prostor je také věnován estetické zkušenosti s uměleckými díly, která je rozebrána na pozadí každodenních zkušeností. Je zdůrazněna jejich kontinuita. Druhá část práce je dodatkem k výkladu Johna Deweyho. Tato část je věnována problematice interaktivního umění. Interaktivní umění je zde pomocí Deweyho teorie interpretováno. Interaktivní umění je zde prezentováno jako umělecký druh, který dokáže zdůraznit již zmíněnou kontinuitu mezi uměleckými díly a každodenní zkušeností, na kterou poukazuje Dewey. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is especially focused on John Dewey's theory. The first and the main part of the bachelor thesis deals with Dewey's conception of experience, with analysis of this process of experience and with aesthetic level of experience. Significant part of bachelor thesis is dedicated to aesthetic experience with art as well, which is discussed in the context of every day experiences. Continuity between both is highlighted. The second part of the bachelor thesis is an addendum to the interpretation of Dewey's theory. This part of the thesis deals with interactive art. Interactive art is interpreted using Dewey's theory. Interactive art is in this paper understood as artistic type which can emphasize continuity between art and everyday experience so as Dewey does. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020363440106986 | |