Zobrazit minimální záznam

John Dewey's Aesthetics and interactive art
dc.contributor.advisorKaplický, Martin
dc.creatorRubášová, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-02T08:32:32Z
dc.date.available2017-06-02T08:32:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83420
dc.description.abstractBakalářská práce je především zaměřena na teorii Johna Deweyho. První a hlavní část práce se zabývá Deweyho pojetím zkušenosti, rozborem procesu zkušenosti a estetickou rovinou tohoto pojmu. Značný prostor je také věnován estetické zkušenosti s uměleckými díly, která je rozebrána na pozadí každodenních zkušeností. Je zdůrazněna jejich kontinuita. Druhá část práce je dodatkem k výkladu Johna Deweyho. Tato část je věnována problematice interaktivního umění. Interaktivní umění je zde pomocí Deweyho teorie interpretováno. Interaktivní umění je zde prezentováno jako umělecký druh, který dokáže zdůraznit již zmíněnou kontinuitu mezi uměleckými díly a každodenní zkušeností, na kterou poukazuje Dewey.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is especially focused on John Dewey's theory. The first and the main part of the bachelor thesis deals with Dewey's conception of experience, with analysis of this process of experience and with aesthetic level of experience. Significant part of bachelor thesis is dedicated to aesthetic experience with art as well, which is discussed in the context of every day experiences. Continuity between both is highlighted. The second part of the bachelor thesis is an addendum to the interpretation of Dewey's theory. This part of the thesis deals with interactive art. Interactive art is interpreted using Dewey's theory. Interactive art is in this paper understood as artistic type which can emphasize continuity between art and everyday experience so as Dewey does.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJohn Deweycs_CZ
dc.subjectzkušenostcs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectinteraktivní uměnícs_CZ
dc.subjectprostředícs_CZ
dc.subjectrytmuscs_CZ
dc.subjectkonání a podstupovánícs_CZ
dc.subjectexpresecs_CZ
dc.subjectJohn Deweyen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectInteractive arten_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjectrhythmen_US
dc.subjectdoing and undergoingen_US
dc.subjectexpressionen_US
dc.titleEstetika Johna Deweyho a interaktivní uměnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-10
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151910
dc.title.translatedJohn Dewey's Aesthetics and interactive arten_US
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej
dc.identifier.aleph002036344
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce je především zaměřena na teorii Johna Deweyho. První a hlavní část práce se zabývá Deweyho pojetím zkušenosti, rozborem procesu zkušenosti a estetickou rovinou tohoto pojmu. Značný prostor je také věnován estetické zkušenosti s uměleckými díly, která je rozebrána na pozadí každodenních zkušeností. Je zdůrazněna jejich kontinuita. Druhá část práce je dodatkem k výkladu Johna Deweyho. Tato část je věnována problematice interaktivního umění. Interaktivní umění je zde pomocí Deweyho teorie interpretováno. Interaktivní umění je zde prezentováno jako umělecký druh, který dokáže zdůraznit již zmíněnou kontinuitu mezi uměleckými díly a každodenní zkušeností, na kterou poukazuje Dewey.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is especially focused on John Dewey's theory. The first and the main part of the bachelor thesis deals with Dewey's conception of experience, with analysis of this process of experience and with aesthetic level of experience. Significant part of bachelor thesis is dedicated to aesthetic experience with art as well, which is discussed in the context of every day experiences. Continuity between both is highlighted. The second part of the bachelor thesis is an addendum to the interpretation of Dewey's theory. This part of the thesis deals with interactive art. Interactive art is interpreted using Dewey's theory. Interactive art is in this paper understood as artistic type which can emphasize continuity between art and everyday experience so as Dewey does.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020363440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV