Mučedníci žánrových pastí
Martyrs of the genre Traps
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83381Identifikátory
SIS: 119471
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanáková, Petra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
10. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Horor, Mučednici, Pascal Laugier, Žanr, Konvence, Inovace, Krizovy narativ, Gore filmKlíčová slova (anglicky)
Horror, Martyrs, Pascal Laugier, Genre, Convention, Inovation, Crisis narrative, Gore filmBakalářská práce Mučedníci žánrových pastí se zabývá analýzou filmu Pascala Laugiera Mučedníci jakožto ojedinělého transgresivního díla, jež díky své rozpolcenosti mezi žánrem a nežánrem expanduje i do velmi rozdílných diskurzů. Vymezuje jeho pozici v rámci hororu jako krizového narativu, na jehož utváření mají vliv dobové podmínky, a zasazuje jej do kontextu současného evropského hororu a integrující autorské vize. Samotná analýza se pak zaměřuje na inovativní přístup k žánrovým strukturám definovaný prostřednictvím metody ostrých dramaturgických řezů. Ta spočívá v precizním naplňování konvencí hororových subžánrů a jejich následném pozměňování, díky čemuž konvencionalizovaný žánr znovunalézá svůj podvratný potenciál. Klíčová slova Horor, Mučednici, Pascal Laugier, Žanr, Konvence, Inovace, Krizovy narativ, Gore film
Bachelor's thesis Martyrs of Genre Traps deals with the analysis of Pascal Laugier's film Martyrs as a unique transgressive work of art, which, owing to its split between genre and non-genre, expands even into very diverse discourses. It establishes its position within the horror as a crisis narrative, the forming of which is influenced by circumstances of the period, and puts it in context of contemporary European horror and integrating creative vision. The analysis itself then focuses on an innovative approach to genre structures defined by the method of radical dramatic cuts, which lies in precise fulfillment of horror subgenre conventions and their subsequent alterations, due to which the conventionalised genre rediscovers its subversive potential. Keywords Horror, Martyrs, Pascal Laugier, Genre, Convention, Inovation, Crisis narrative, Gore film