Svět ústavního dítěte
The world of institutional child
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83367Identifikátory
SIS: 151181
Kolekce
- Kvalifikační práce [23751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pazlarová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
10. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
ústavní výchova, dětský domov, dítě, hodnota, rodinaKlíčová slova (anglicky)
institutional care, children's home, child, value, familyAutorka se ve své práci zaměřuje na hodnotovou orientaci a postoje k vybraným životním oblastem u adolescentů vyrůstajících v ústavní výchově, a to v porovnání s adolescenty vyrůstajícími ve vlastní biologické rodině. Cílem autorčiny práce bylo zjistit, jak se liší hodnotový systém a postoje k vybraným životním oblastem mezi těmito dvěma skupinami, v souvislosti s typem výchovy. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly o adolescenci, utváření hodnotové orientace a preferenci hodnot, společně s kapitolami o rodinném a ústavním typu výchovy. Tyto kapitoly byly autorkou zvoleny z důvodu provázanosti a podmíněnosti vzhledem k utváření hodnotové orientace zkoumaných adolescentů. V praktické části práce se autorka zaměřuje na rozdílné preference vybraných hodnot a životních oblastí v rámci zkoumaných skupin, včetně sumarizace zjištěných diferencí. Klíčová slova: adolescent, rodina, ústavní výchova, dětský domov, hodnota, hodnotová orientace
The author of the work concentrates on value orientation and attitude to selected spheres of life by adolescents growing up in institutional care, in comparison with adolescent growing up in thein own biological family. The aim of the autor's work to determine, how can be different value systems and attitude to selected spheres of life between these two groups in relation to the type of education. The theoretical part of Bachelor thesis contains chapters about adolescence, formation of value orientation and value preferences, together with chapters about constitutional and family-type education. These chapters the author chose because of consistency and conditionality towards the formation of value orientation of surveyed adolescents. In the practical part, author concentrates on different preference of selected values and life's spheres within surveyed groups, including summarizing of discovered informatik. Key words: adolescente, family, constitutional care, children's home, value, value orientation