Zobrazit minimální záznam

Comparison of current undergraduate training future biology teachers in selected countries
dc.contributor.advisorRajsiglová, Jiřina
dc.creatorFialová, Michaela
dc.date.accessioned2017-06-02T08:21:42Z
dc.date.available2017-06-02T08:21:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83364
dc.description.abstractVe většině zemí na celém světě nalezneme ve vládě resorty (ministerstva) zaměřená na vzdělávání v dané zemi. Tato ministerstva se mimo jiné zabývají vzděláváním těch, kteří by měli vzdělávat, tedy obecně pedagogických pracovníků, nebo-li učitelů. Učitelé jsou základní funkční jednotkou vzdělávání, proto by na jejich vzdělání a přípravu na budoucí pedagogické povolání měl být kladen obzvláště velký důraz. Pokud společnost nebude mít dostatečně kvalifikované učitele, nebude moci očekávat výborné výsledky ve vzdělávání, i když zde samozřejmě hrají roli i další faktory. Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním učitelů, zejména učitelů biologie: jaké je potřeba nejnižší možné vzdělání a kolik let budoucí učitel studuje; jaká je požadovaná struktura učitelského studia v České republice, ve Finsku, v Polské republice, v Irské republice a v USA a jaká část studia je věnována získávání znalostí biologie a jaká část získávání pedagogicko-psychologických znalostí, které jsou považovány za nutné pro výkon pedagogické profese.cs_CZ
dc.description.abstractIn most of the countries all over the world, one can find governmental resorts (ministries) focused on education in the given country. The agenda of these ministries is, among other things, the education of those who are supposed to educate others, in other words, pedagogical workers or teachers. Teachers are the fundamental functional unit in education which is why there ought to be a special emphasis placed upon their education and preparation. Unless the society has sufficiently qualified teachers, it cannot expect any excellent results in education, even though there are some other factors involved as well. The main concern of this bachelor thesis lies on teachers' education, mainly biology teachers: what is the lowest possible education needed and how many years must a future teacher study; what is the required structure of teachers' education in the Czech Republic, Finland, Poland, Ireland and in the USA and what part of the future teachers' study is dedicated to gaining knowledge in biology and what part to obtain pedagogical-psychological knowledge which is considered necessary for working itself in the pedagogy sphere.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání učitelůcs_CZ
dc.subjectučitel biologiecs_CZ
dc.subjectpedagogická praxecs_CZ
dc.subjectvysokoškolské studiumcs_CZ
dc.subjectteachers' educationen_US
dc.subjectbiology teacheren_US
dc.subjectpedagogical practiceen_US
dc.subjectcollege studyen_US
dc.titleSrovnání současného pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů biologie ve vybraných zemíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId158816
dc.title.translatedComparison of current undergraduate training future biology teachers in selected countriesen_US
dc.contributor.refereeHavlová, Michaela
dc.identifier.aleph002028351
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe většině zemí na celém světě nalezneme ve vládě resorty (ministerstva) zaměřená na vzdělávání v dané zemi. Tato ministerstva se mimo jiné zabývají vzděláváním těch, kteří by měli vzdělávat, tedy obecně pedagogických pracovníků, nebo-li učitelů. Učitelé jsou základní funkční jednotkou vzdělávání, proto by na jejich vzdělání a přípravu na budoucí pedagogické povolání měl být kladen obzvláště velký důraz. Pokud společnost nebude mít dostatečně kvalifikované učitele, nebude moci očekávat výborné výsledky ve vzdělávání, i když zde samozřejmě hrají roli i další faktory. Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním učitelů, zejména učitelů biologie: jaké je potřeba nejnižší možné vzdělání a kolik let budoucí učitel studuje; jaká je požadovaná struktura učitelského studia v České republice, ve Finsku, v Polské republice, v Irské republice a v USA a jaká část studia je věnována získávání znalostí biologie a jaká část získávání pedagogicko-psychologických znalostí, které jsou považovány za nutné pro výkon pedagogické profese.cs_CZ
uk.abstract.enIn most of the countries all over the world, one can find governmental resorts (ministries) focused on education in the given country. The agenda of these ministries is, among other things, the education of those who are supposed to educate others, in other words, pedagogical workers or teachers. Teachers are the fundamental functional unit in education which is why there ought to be a special emphasis placed upon their education and preparation. Unless the society has sufficiently qualified teachers, it cannot expect any excellent results in education, even though there are some other factors involved as well. The main concern of this bachelor thesis lies on teachers' education, mainly biology teachers: what is the lowest possible education needed and how many years must a future teacher study; what is the required structure of teachers' education in the Czech Republic, Finland, Poland, Ireland and in the USA and what part of the future teachers' study is dedicated to gaining knowledge in biology and what part to obtain pedagogical-psychological knowledge which is considered necessary for working itself in the pedagogy sphere.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020283510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV