Josef Střecha, kameraman (3.11.1907, 29.3.1985)
Josef Střecha, director of photography (3.11.1907, 29.3.1985)
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83344Identifikátory
SIS: 139413
Kolekce
- Kvalifikační práce [22120]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Přádná, Stanislava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
10. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
československý film, kameraman, Josef Střecha, kamera, osobní fondKlíčová slova (anglicky)
czechoslovak film, director of photography, Josef Střecha, camera, personal fundTato bakalářská práce se věnuje životu a tvorbě kameramana Josefa Střechy. Jedná se o autora s pozoruhodným tvůrčím záběrem, jehož život a dílo zatím filmová historiografie nezkoumala. Střecha tvořil v letech 1929 - 1971 a za svou kariéru se podílel na více jak 60 celovečerních hraných filmech. Během druhé světové války pod pseudonymem Strecher natáčel také v Německu pro společnosti Bavariafilm a UFA. Cílem této bakalářské práce je představit tohoto činorodého kameramana a jeho tvorbu a také sledovat širší vývoj umělecko- technické profese kameramana. Nedílnou součástí je uspořádání pozůstalosti Josefa Střechy a vytvoření osobního fondu, jehož inventář je k dispozici v příloze.
This submitted bachelor thesis deals with the life, work and activities of the director of photography Josef Střecha. He was the author with a broad remarkable creative range, however, the film historiography have not researched his work up to now. Josef Střecha was creating in the years 1929 - 1971. In his career he made more than 60 feature films. During the World War II he also worked in Germany for the companies Bavariafilm and UFA under the pseudonym Strecher. The aim of my bachelor thesis is to introduce this active director of photography and his work and to follow the wider evolution of the artistic-technical profession of a director of photography. The important part of the thesis is the heritage arrangement of Josef Střecha and the creation of his personal fund, which can be seen in the attachment.