Show simple item record

Výuka budoucích časů u vysokoškolských studentů oboru anglistika
dc.contributor.advisorMalá, Marcela
dc.creatorŠteflová, Hanna
dc.date.accessioned2018-10-29T18:52:43Z
dc.date.available2018-10-29T18:52:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83296
dc.description.abstract1 Abstrakt Tato dizertační práce se zabývá výukou následujících sedmi budoucích tvarů: budoucí čas prostý, vazba be going to, přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový pro vyjádření budoucnosti, budoucí čas průběhový, předbudoucí čas prostý a předbudoucí čas průběhový studentů oboru Anglistika. Pro výuku budoucích tvarů byly použity deduktivní a induktivní metody výuky gramatiky. Kvantitativní část výzkumu měla dva hlavní cíle. Prvním cílem bylo zopakovat a zlepšit u studentů znalost budoucích časů. Výsledky ukázaly, že ze všech sedmi budoucích tvarů v tomto výzkumu studenti prokázali neuspokojivou znalost budoucího času průběhového, předbudoucího času prostého a předbudoucího času průběhového. Tyto budoucí časy vyžadovaly dodatečné vysvětlení a procvičení. Znalost pravidel používání všech sedmi budoucích tvarů u studentů byla velmi nízká a vyžadovala značné zlepšení. Druhým cílem bylo zjistit, která z metod výuky budoucích časů, deduktivní nebo induktivní, je efektivnější. Deduktivní metoda se ukázala jako efektivnější pro výuku všech sedmi budoucích tvarů. Znalost budoucího času průběhového, předbudoucího času prostého a předbudoucího času průběhového byla dle výsledků pre-testu a post-testu o 8 % vyšší ve prospěch skupin, kde výuka probíhala deduktivní metodou. Výsledky pre-testu (-ů) a post-testu...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract This thesis deals with teaching the following seven future forms: the Future Simple, Be going to, the Present Simple and the Present Continuous with a future reference, the Future Continuous, the Future Perfect Simple and the Future Perfect Continuous to students of English Philology. The deductive and inductive approaches to teaching grammar were employed to teach these future forms. The quantitative part of the study had two main objectives. The first objective was to revise and improve the students' knowledge of the seven future forms taught by the study. The results revealed that out of all the seven future forms, the students' knowledge of the Future Continuous, the Future Perfect Simple and the Future Perfect Continuous was the least satisfactory, and these tenses required further explanation and practice. The participants' knowledge of the rules of use for all seven future forms was rather low in general and required significant improvement. The second objective was to investigate which approach to teaching grammar, the deductive or inductive approach, was more effective for teaching future tenses. The deductive approach proved to be more effective for teaching all seven future forms. The difference between the results of the pre-test and the post-test for the Future Continuous, the Future...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfuture tensesen_US
dc.subjectstudents of English Philologyen_US
dc.subjectthe deductive approachen_US
dc.subjectthe inductive approachen_US
dc.subjectlearners&aposen_US
dc.subjectpreferencesen_US
dc.subjectbudoucí časycs_CZ
dc.subjectstudenti oboru Anglistikacs_CZ
dc.subjectdeduktivní metoda výukycs_CZ
dc.subjectinduktivní metoda výukycs_CZ
dc.subjectpreference studentůcs_CZ
dc.titleTeaching Future Tenses to University Students of English Philologyen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-29
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId104656
dc.title.translatedVýuka budoucích časů u vysokoškolských studentů oboru anglistikacs_CZ
dc.contributor.refereeKlégr, Aleš
dc.contributor.refereeBetáková, Lucie
dc.identifier.aleph002031723
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineForeign Language Teachingen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enForeign Language Teachingen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Tato dizertační práce se zabývá výukou následujících sedmi budoucích tvarů: budoucí čas prostý, vazba be going to, přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový pro vyjádření budoucnosti, budoucí čas průběhový, předbudoucí čas prostý a předbudoucí čas průběhový studentů oboru Anglistika. Pro výuku budoucích tvarů byly použity deduktivní a induktivní metody výuky gramatiky. Kvantitativní část výzkumu měla dva hlavní cíle. Prvním cílem bylo zopakovat a zlepšit u studentů znalost budoucích časů. Výsledky ukázaly, že ze všech sedmi budoucích tvarů v tomto výzkumu studenti prokázali neuspokojivou znalost budoucího času průběhového, předbudoucího času prostého a předbudoucího času průběhového. Tyto budoucí časy vyžadovaly dodatečné vysvětlení a procvičení. Znalost pravidel používání všech sedmi budoucích tvarů u studentů byla velmi nízká a vyžadovala značné zlepšení. Druhým cílem bylo zjistit, která z metod výuky budoucích časů, deduktivní nebo induktivní, je efektivnější. Deduktivní metoda se ukázala jako efektivnější pro výuku všech sedmi budoucích tvarů. Znalost budoucího času průběhového, předbudoucího času prostého a předbudoucího času průběhového byla dle výsledků pre-testu a post-testu o 8 % vyšší ve prospěch skupin, kde výuka probíhala deduktivní metodou. Výsledky pre-testu (-ů) a post-testu...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This thesis deals with teaching the following seven future forms: the Future Simple, Be going to, the Present Simple and the Present Continuous with a future reference, the Future Continuous, the Future Perfect Simple and the Future Perfect Continuous to students of English Philology. The deductive and inductive approaches to teaching grammar were employed to teach these future forms. The quantitative part of the study had two main objectives. The first objective was to revise and improve the students' knowledge of the seven future forms taught by the study. The results revealed that out of all the seven future forms, the students' knowledge of the Future Continuous, the Future Perfect Simple and the Future Perfect Continuous was the least satisfactory, and these tenses required further explanation and practice. The participants' knowledge of the rules of use for all seven future forms was rather low in general and required significant improvement. The second objective was to investigate which approach to teaching grammar, the deductive or inductive approach, was more effective for teaching future tenses. The deductive approach proved to be more effective for teaching all seven future forms. The difference between the results of the pre-test and the post-test for the Future Continuous, the Future...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.codeN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV