Show simple item record

Narrative Strategies in Japanese Commercials
dc.contributor.advisorTirala, Martin
dc.creatorBirnerová, Aneta
dc.date.accessioned2017-06-02T07:47:40Z
dc.date.available2017-06-02T07:47:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83194
dc.description.abstract(česky) Bakalářská práce analyzuje narativní postupy uplatňované v japonské reklamě. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část práce se orientuje na japonskou reklamu v rámci vymezeného časového úseku jak z hlediska historického, tak z hlediska sociologického i kulturního. Tato kapitola se zabývá nejen teoretickými poznatky, ale i fakty získanými praxí v reklamním prostředí. Další podkapitola se věnuje naratologii a jejímu užití jako analyzačního nástroje především pro filmovou vědu. Třetí podkapitola se orientuje na tři zásadní studie o specificích japonské reklamy. Studie jsou podrobně rozebrány a na jejich základě jsou získány základní charakteristické prvky japonské televizní reklamy v uvedeném časovém období. S tímto teoretickým základem dále pracuje druhá kapitola, jež je pojatá jako realizace vlastního kvantitativního výzkumu na základě rozboru sta vybraných japonských televizních reklam. Cílem je podpořit výsledky výše prezentovaných studií. Dále přichází kvalitativní rozbor příkladových reklam, které jsou reprezentanty základních charakteristických prvků japonské reklamy. Výstupem práce je tedy charakteristika a hlubší pochopení fungování japonské televizní reklamy jak z teoretického hlediska pro naratologický či sociologický výzkum, tak z hlediska praktického využití výstupu v...cs_CZ
dc.description.abstract(anglicky) The aim of the bachelor thesis is to analyze respected narrative strategies applied in Japanese commercials. Thesis is divided into two main sections. Firstly, there is a theoretical part which offers not only a historical insight into Japanese commercials within given time period, but cultural and sociological insights as well. This chapter applies not only theoretical facts but also a practical output given by experience from working in the world of advertisement. The next subchapter is oriented on narratology and the use of narratology as an analytical tool, especially in the field of filmmaking theories. The third subchaper represents the three main studies about Japanese advertisement. By using those studies the main elements of the Japanese advertisement in the given time period are discovered. The second part of the bachelor thesis is a realization of an original quantitative researchbased on a hundred chosen Japanese TV advertising spots analysis. The aim of this part is to support the results of the three respected studies mentioned in the theoretical part. Plus the qualitative narratological analysis is the main theme of the next subchapter. Those commercials were chosen to represent each fundamental characteristic of the Japanese advertising. To sum up, this thesis provides us...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJaponská televizní reklamacs_CZ
dc.subjectnaratologiecs_CZ
dc.subjectsyžet a fabulecs_CZ
dc.subjectjaponské celebritycs_CZ
dc.subjectnaratologie hudbycs_CZ
dc.subjectnaratologický rozborcs_CZ
dc.subjectsoft-sellcs_CZ
dc.subjectmodel AIDMAcs_CZ
dc.subjectpříběh a diskurzcs_CZ
dc.subjectJapanese TV commercialsen_US
dc.subjectnarratologyen_US
dc.subjectplot &ampen_US
dc.subjectstoryen_US
dc.subjectJapanese celebritiesen_US
dc.subjectmusic narratologyen_US
dc.subjectnarratological analysisen_US
dc.subjectsoft-sellen_US
dc.subjectmodel AIDMAen_US
dc.subjectstory &ampen_US
dc.subjectdiscourseen_US
dc.titleNarativní postupy v japonské reklaměcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-06
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId152521
dc.title.translatedNarrative Strategies in Japanese Commercialsen_US
dc.contributor.refereeSýkora, Jan
dc.identifier.aleph002107736
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJaponská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineJapanese Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJaponská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enJapanese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Bakalářská práce analyzuje narativní postupy uplatňované v japonské reklamě. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část práce se orientuje na japonskou reklamu v rámci vymezeného časového úseku jak z hlediska historického, tak z hlediska sociologického i kulturního. Tato kapitola se zabývá nejen teoretickými poznatky, ale i fakty získanými praxí v reklamním prostředí. Další podkapitola se věnuje naratologii a jejímu užití jako analyzačního nástroje především pro filmovou vědu. Třetí podkapitola se orientuje na tři zásadní studie o specificích japonské reklamy. Studie jsou podrobně rozebrány a na jejich základě jsou získány základní charakteristické prvky japonské televizní reklamy v uvedeném časovém období. S tímto teoretickým základem dále pracuje druhá kapitola, jež je pojatá jako realizace vlastního kvantitativního výzkumu na základě rozboru sta vybraných japonských televizních reklam. Cílem je podpořit výsledky výše prezentovaných studií. Dále přichází kvalitativní rozbor příkladových reklam, které jsou reprezentanty základních charakteristických prvků japonské reklamy. Výstupem práce je tedy charakteristika a hlubší pochopení fungování japonské televizní reklamy jak z teoretického hlediska pro naratologický či sociologický výzkum, tak z hlediska praktického využití výstupu v...cs_CZ
uk.abstract.en(anglicky) The aim of the bachelor thesis is to analyze respected narrative strategies applied in Japanese commercials. Thesis is divided into two main sections. Firstly, there is a theoretical part which offers not only a historical insight into Japanese commercials within given time period, but cultural and sociological insights as well. This chapter applies not only theoretical facts but also a practical output given by experience from working in the world of advertisement. The next subchapter is oriented on narratology and the use of narratology as an analytical tool, especially in the field of filmmaking theories. The third subchaper represents the three main studies about Japanese advertisement. By using those studies the main elements of the Japanese advertisement in the given time period are discovered. The second part of the bachelor thesis is a realization of an original quantitative researchbased on a hundred chosen Japanese TV advertising spots analysis. The aim of this part is to support the results of the three respected studies mentioned in the theoretical part. Plus the qualitative narratological analysis is the main theme of the next subchapter. Those commercials were chosen to represent each fundamental characteristic of the Japanese advertising. To sum up, this thesis provides us...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
dc.identifier.lisID990021077360106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV