Show simple item record

Affective state elicitation using pictoral and audiovisual stimuli: A comparative study
dc.contributor.advisorKebza, Vladimír
dc.creatorNovák, Ondřej
dc.date.accessioned2021-03-26T16:25:03Z
dc.date.available2021-03-26T16:25:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83141
dc.description.abstractV experimentálním přístupu k emocím se pro vyvolávání afektivních stavů nejčastěji používají emocionálně nabité obrázky a filmové klipy. Není jisté, která z těchto dvou metod má větší účinek. V teoretické části jsem popsal konceptuální ukotvení těchto metod, jejich teoretické srovnání, a metody jim příbuzné. V empirické části jsem u vzorku 124 studentů přímo porovnal prožitkové, behaviorální a fyziologické reakce vyvolané obrázky a filmy. Pozitivní film vyvolal silnější reakce než pozitivní obrázky. Negativní film a negativní obrázky vyvolaly podobně silné, ale mírně odlišné reakce. Rozdíl mezi nimi lze vysvětlit rozdílnými temporálními charakteristikami obou metod. Jde teprve o druhý výzkum na toto téma, a první, který využívá měření reakcí na více než jedné úrovni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractBoth pictures and films are widely used elicitors in experimental approach to emotions. However, there is no consensus regarding their relative impact. I describe conceptual underpinning of these methods, their theoretical comparison, and related methods. In a study of 124 students I assess and compare the impact of pictures and films on experiential, behavioural and physiological reactions. There were stronger reactions in response to positive film than to positive pictures. Negative film and pictures were similar in strength yet different in kind of reactions they yielded. The difference can be explained by different temporal characteristics of both methods. Present study is the second study dealing with this topic, and the only study that engaged multiple reaction levels. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectemotionen_US
dc.subjectpicturesen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectemotion elicitationen_US
dc.subjectphysiological responsesen_US
dc.subjectIAPSen_US
dc.subjectemotion theoryen_US
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectobrázkycs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectvyvolávání emocícs_CZ
dc.subjectfyziologické reakcecs_CZ
dc.subjectIAPScs_CZ
dc.subjectteorie emocícs_CZ
dc.titleVyvolávání afektivních stavů prostřednictvím obrazového a audiovizuálního materiálu. Srovnávací studie.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150934
dc.title.translatedAffective state elicitation using pictoral and audiovisual stimuli: A comparative studyen_US
dc.contributor.refereeLukavský, Jiří
dc.identifier.aleph002106956
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV experimentálním přístupu k emocím se pro vyvolávání afektivních stavů nejčastěji používají emocionálně nabité obrázky a filmové klipy. Není jisté, která z těchto dvou metod má větší účinek. V teoretické části jsem popsal konceptuální ukotvení těchto metod, jejich teoretické srovnání, a metody jim příbuzné. V empirické části jsem u vzorku 124 studentů přímo porovnal prožitkové, behaviorální a fyziologické reakce vyvolané obrázky a filmy. Pozitivní film vyvolal silnější reakce než pozitivní obrázky. Negativní film a negativní obrázky vyvolaly podobně silné, ale mírně odlišné reakce. Rozdíl mezi nimi lze vysvětlit rozdílnými temporálními charakteristikami obou metod. Jde teprve o druhý výzkum na toto téma, a první, který využívá měření reakcí na více než jedné úrovni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enBoth pictures and films are widely used elicitors in experimental approach to emotions. However, there is no consensus regarding their relative impact. I describe conceptual underpinning of these methods, their theoretical comparison, and related methods. In a study of 124 students I assess and compare the impact of pictures and films on experiential, behavioural and physiological reactions. There were stronger reactions in response to positive film than to positive pictures. Negative film and pictures were similar in strength yet different in kind of reactions they yielded. The difference can be explained by different temporal characteristics of both methods. Present study is the second study dealing with this topic, and the only study that engaged multiple reaction levels. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantPoláčková Šolcová, Iva
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV