Zobrazit minimální záznam

Morphological defectiveness as a problem of teaching Russian as mother tongue and foreign language
dc.contributor.advisorGiger, Markus
dc.creatorKopcová, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-02T07:24:32Z
dc.date.available2017-06-02T07:24:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83105
dc.description.abstractPráce Morfologická defektivnost jako problém při výuce ruštiny jako mateřštiny a cizího jazyka se zabývá případy expilicitně kodifikované defektivnosti v morfologickém systému spisovné ruštiny. V kapitole věnované slovesům je popsaná problematika defektiviního paradigmatu v 1. osobě singuláru u určité skupiny sloves. Také jsou zde uvedeny ukázky příkladů těchto defektivních tvarů z internetových fór a zmínky o této problematice jak z normativních gramatik, tak z výukových materiálů určeným rodilým mluvčím, a také studentům ruštiny jako cizího jazyka. Kapitola věnovaná podstatným jménům se zabývá neúplným paradigmatem podstatných jmen v genitivu plurálu. Na tuto problematiku je pohlíženo z historického hlediska a opět jsou zde uvedeny příklady z internetových fór, kodifikovaných mluvnic a také jednotlivých učebnic. Kapitola věnovaná přídavným jménům slovesným zkoumá tvoření činných participií budoucího času, která jsou kodifikována jako nenormativní. Příklady z literatur minulých století i současnosti, které je možné nalézt na internetových fórech, nám však ukazují, že se jedná o problematiku v dnešní době velice aktuální. Výsledky dotazníkového šetření jsou shrnuty do samostatné kapitoly, přičemž pozornost je zaměřena na tři hlavní témata, kterým byla v práci věnována detailní pozornost. Průzkumu...cs_CZ
dc.description.abstractThe Diploma Thesis "Morphological defectiveness as a problem in teaching Russian as a mother tongue and a foreign language" occupies with the cases of explicitly codified defectiveness in morphological system of standard Russian. The chapter on verbs describes the issue of defectiveness paradigm in the 1st person singular in a certain group of verbs. It also includes the illustrations of such defectiveness forms from the internet forums and references about the problem both from prescriptively grammars and studying materials intended for native speakers and students of Russian as a foreign language. The chapter on nouns occupies with broken paradigm of nouns in genitive plural. This problem is taken from the historical perspective and again it contains the examples from the internet forums, codified grammar books and individual books. The chapter on participles examines the formation of active participles of the future tense which are codified as no normative but also illustrations from the literature of the past centuries and present, which can be found on the internet forums, show us that the problem is quite topical. The outcomes of the questionnaire investigation are summarised in an individual chapter, in the process the attention is focused on three main topics which were concentrated on in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmorfologiecs_CZ
dc.subjectruštinacs_CZ
dc.subjectdefektivnostcs_CZ
dc.subjectvýuka ruštinycs_CZ
dc.subjectmorphologyen_US
dc.subjectRussianen_US
dc.subjectdefetivenessen_US
dc.subjectteaching of Russianen_US
dc.titleMorfologická defektivnost jako problém při výuce ruštiny jako mateřštiny a cizího jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-15
dc.description.departmentInstitute of East European Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav východoevropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId154200
dc.title.translatedMorphological defectiveness as a problem of teaching Russian as mother tongue and foreign languageen_US
dc.contributor.refereeRajnochová, Natalie
dc.identifier.aleph002107256
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýchodoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineEast European Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýchodoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enEast European Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce Morfologická defektivnost jako problém při výuce ruštiny jako mateřštiny a cizího jazyka se zabývá případy expilicitně kodifikované defektivnosti v morfologickém systému spisovné ruštiny. V kapitole věnované slovesům je popsaná problematika defektiviního paradigmatu v 1. osobě singuláru u určité skupiny sloves. Také jsou zde uvedeny ukázky příkladů těchto defektivních tvarů z internetových fór a zmínky o této problematice jak z normativních gramatik, tak z výukových materiálů určeným rodilým mluvčím, a také studentům ruštiny jako cizího jazyka. Kapitola věnovaná podstatným jménům se zabývá neúplným paradigmatem podstatných jmen v genitivu plurálu. Na tuto problematiku je pohlíženo z historického hlediska a opět jsou zde uvedeny příklady z internetových fór, kodifikovaných mluvnic a také jednotlivých učebnic. Kapitola věnovaná přídavným jménům slovesným zkoumá tvoření činných participií budoucího času, která jsou kodifikována jako nenormativní. Příklady z literatur minulých století i současnosti, které je možné nalézt na internetových fórech, nám však ukazují, že se jedná o problematiku v dnešní době velice aktuální. Výsledky dotazníkového šetření jsou shrnuty do samostatné kapitoly, přičemž pozornost je zaměřena na tři hlavní témata, kterým byla v práci věnována detailní pozornost. Průzkumu...cs_CZ
uk.abstract.enThe Diploma Thesis "Morphological defectiveness as a problem in teaching Russian as a mother tongue and a foreign language" occupies with the cases of explicitly codified defectiveness in morphological system of standard Russian. The chapter on verbs describes the issue of defectiveness paradigm in the 1st person singular in a certain group of verbs. It also includes the illustrations of such defectiveness forms from the internet forums and references about the problem both from prescriptively grammars and studying materials intended for native speakers and students of Russian as a foreign language. The chapter on nouns occupies with broken paradigm of nouns in genitive plural. This problem is taken from the historical perspective and again it contains the examples from the internet forums, codified grammar books and individual books. The chapter on participles examines the formation of active participles of the future tense which are codified as no normative but also illustrations from the literature of the past centuries and present, which can be found on the internet forums, show us that the problem is quite topical. The outcomes of the questionnaire investigation are summarised in an individual chapter, in the process the attention is focused on three main topics which were concentrated on in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav východoevropských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021072560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV