Show simple item record

Difficulties in career decision making
dc.contributor.advisorKirovová, Iva
dc.creatorBrožek, Pavel
dc.date.accessioned2017-06-02T07:16:54Z
dc.date.available2017-06-02T07:16:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83070
dc.description.abstractDiplomová práce v teoretické části představuje čtyři základní oblasti, které jsou důležité pro bližší seznámení s problematikou obtíží při profesní volbě. Tyto zároveň vytváří úvod pro empirickou část práce. V první kapitole se čtenář seznámí s definicí volby povolání a jejím historickým vývojem. Bude tak obeznámen s širším kontextem, v němž je volba povolání činěna. Následující kapitola se zabývá teoriemi kariérního vývoje - teoriemi zaměřenými na osobnost, vývojovými teoriemi zaměřenými na kariéru a teoriemi zaměřenými na sociální vlivy s dopadem na profesní vývoj. Poslední část obsahuje kapitoly s fokusem na období adolescence, ve kterém lze nalézt jeden z klíčových momentů pro další profesní cestu jedince, a kapitolu popisující a třídící obtíže při volbě povolání. Cílem empirické části je popsat vývoj obtíží v oblasti profesní volby na konci sekundárního vzdělání. Období, které je mnohými autory považováno za kritické pro profesní vývoj adolescenta. Hypotézy jsou ověřovány srovnáním výsledků Dotazníku těžkostí při volbě povolání mezi třetím, čtvrtým a čtvrtým ročníkem před maturitou. Závěr práce představuje škály obtíží, které jsou aktuálnější pro třetí ročník a škály, ve kterých skórovali spíše studenti čtvrtého ročníku. Klíčová slova: Volba povolání, kariérní teorie, obtíže při volbě povolání.cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of this diploma thesis consists of four basic areas which are crucial for better understanding of profession choice difficulties and subsequently provides an introduction to the second part of the thesis - the empirical part. In the first chapter, the reader will be informed about the definition of the profession choice, its historical development, which covers a pretty wide context, in which the profession choice is being accomplished. The following chapter deals with career development theories focusing on personality, development theories targeting career and theories solely focused on social influences effecting the career development. The last two chapters deal with an adolescence period which plays the key role in the further career path of the individual. There is also a chapter describing and sorting difficulties while choosing a profession. The aim of the empirical part is to describe the development of profession choice difficulties at the end of secondary education - the period of life which is considered by many authors to be vitally important for the adolescent profession development. Hypotheses are verified by comparison of the results of the questionnaire that investigates profession choice difficulties in between third, fourth and fourth grade - directly before...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVolba povolánícs_CZ
dc.subjectkariérní teoriecs_CZ
dc.subjectobtíže při volbě povolánícs_CZ
dc.subjectCareer choiceen_US
dc.subjectcareer theoriesen_US
dc.subjectdifficulties in career decision makingen_US
dc.titleObtíže při rozhodování v oblasti profesní volbycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId157078
dc.title.translatedDifficulties in career decision makingen_US
dc.contributor.refereeRymeš, Milan
dc.identifier.aleph002106436
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce v teoretické části představuje čtyři základní oblasti, které jsou důležité pro bližší seznámení s problematikou obtíží při profesní volbě. Tyto zároveň vytváří úvod pro empirickou část práce. V první kapitole se čtenář seznámí s definicí volby povolání a jejím historickým vývojem. Bude tak obeznámen s širším kontextem, v němž je volba povolání činěna. Následující kapitola se zabývá teoriemi kariérního vývoje - teoriemi zaměřenými na osobnost, vývojovými teoriemi zaměřenými na kariéru a teoriemi zaměřenými na sociální vlivy s dopadem na profesní vývoj. Poslední část obsahuje kapitoly s fokusem na období adolescence, ve kterém lze nalézt jeden z klíčových momentů pro další profesní cestu jedince, a kapitolu popisující a třídící obtíže při volbě povolání. Cílem empirické části je popsat vývoj obtíží v oblasti profesní volby na konci sekundárního vzdělání. Období, které je mnohými autory považováno za kritické pro profesní vývoj adolescenta. Hypotézy jsou ověřovány srovnáním výsledků Dotazníku těžkostí při volbě povolání mezi třetím, čtvrtým a čtvrtým ročníkem před maturitou. Závěr práce představuje škály obtíží, které jsou aktuálnější pro třetí ročník a škály, ve kterých skórovali spíše studenti čtvrtého ročníku. Klíčová slova: Volba povolání, kariérní teorie, obtíže při volbě povolání.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of this diploma thesis consists of four basic areas which are crucial for better understanding of profession choice difficulties and subsequently provides an introduction to the second part of the thesis - the empirical part. In the first chapter, the reader will be informed about the definition of the profession choice, its historical development, which covers a pretty wide context, in which the profession choice is being accomplished. The following chapter deals with career development theories focusing on personality, development theories targeting career and theories solely focused on social influences effecting the career development. The last two chapters deal with an adolescence period which plays the key role in the further career path of the individual. There is also a chapter describing and sorting difficulties while choosing a profession. The aim of the empirical part is to describe the development of profession choice difficulties at the end of secondary education - the period of life which is considered by many authors to be vitally important for the adolescent profession development. Hypotheses are verified by comparison of the results of the questionnaire that investigates profession choice difficulties in between third, fourth and fourth grade - directly before...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021064360106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV