Show simple item record

Emotional intelligence and possibilities of its recognition and application
dc.contributor.advisorBoukalová, Hedvika
dc.creatorMaršálek, Jan
dc.date.accessioned2017-06-02T07:16:21Z
dc.date.available2017-06-02T07:16:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83067
dc.description.abstractDiplomová práce se ve své teoretické části zaměřuje na popsání základ- ních charakteristik konceptu emoční inteligence. Jsou zde shrnuty dva základní teoretické přístupy k emoční inteligenci, přístup Mayera & Sa- loveye (1997) a přístup Golemanův (2000, 2011). Jsou přiblíženy některé používané metody měření emoční inteligence a zmíněny principální vý- hrady vůči měření EI jako takovému. Je stručně pojednáno o praktickém uplatnění emoční inteligence a teoretických možnostech jejího rozvíjení. Empirická část shrnuje poznatky z kombinovaného kvantitativně-kva- litativního výzkumu, realizovaného na vzorku skautských vedoucích. Za pomoci metody MSCEIT (Mayer et al., 2012) bylo zjištěno, že skautští ve- doucí dosahují ve srovnání se standardizačním vzorkem signifikantně niž- šího skóru EQ v celkové EI, v dílčí větvi Strategická EI a v subškálách Vyu- žití emocí a Porozumění emocím. Naopak v subškále Řízení emocí dosáhli skautští vedoucí signifikantně vyššího skóru EQ ve srovnání s obecnou populací. Výstupy kvalitativního šetření jsou v přímém rozporu s kvantitativ- ními výstupy; respondenti se jednomyslně shodli, že skautská výchova přispěla k jejich emoční vyzrálosti, a udávají mnoho konkrétních příkladů a vazeb mezi skautingem a rozvojem emoční inteligence. Možná...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the theorethical part of the thesis is to describe basic charac- teristics of concept of the emotional intelligence. The thesis summarizes two main theoretical approaches to EI: Mayer, Salovey et al. (1997) and Goleman (2000, 2011). Several currently used EI measurement methods are introduced, along with some of the principal reservations against the EI measurement as such. Practical applications of emotional intelligence along with theoretical possibilities of further development of EI are also briefly discussed. The empirical part summarizes the findings of combined quantitative- qualitative research realized in a sample of scout leaders. Using MSCEIT (Mayer et al., 2012), the research revealed that the scout leaders reached significantly lower EQ score in general EI, in Strategical EI branch and in subscales Using emotions and Understanding emotions. Reversely, they achieved significantly higher EQ score in subscale Managing emotions. The outputs of the qualitative enquiry are in direct contradiction to the quantitative outputs; the respondents agreed consentaneously that the scout education improved their emotional matureness, they also provided many particular examples and links between scouting and the develop- ment of the emotional intelligence. Possible explanations for this contrast...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectemoční inteligencecs_CZ
dc.subjectskautcs_CZ
dc.subjectskautingcs_CZ
dc.subjectMSCEITcs_CZ
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.subjectscouten_US
dc.subjectscoutingen_US
dc.subjectMSCEITen_US
dc.titleEmoční inteligence a možnosti jejího poznávání a uplatněnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165299
dc.title.translatedEmotional intelligence and possibilities of its recognition and applicationen_US
dc.contributor.refereeNiederlová, Markéta
dc.identifier.aleph002107250
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se ve své teoretické části zaměřuje na popsání základ- ních charakteristik konceptu emoční inteligence. Jsou zde shrnuty dva základní teoretické přístupy k emoční inteligenci, přístup Mayera & Sa- loveye (1997) a přístup Golemanův (2000, 2011). Jsou přiblíženy některé používané metody měření emoční inteligence a zmíněny principální vý- hrady vůči měření EI jako takovému. Je stručně pojednáno o praktickém uplatnění emoční inteligence a teoretických možnostech jejího rozvíjení. Empirická část shrnuje poznatky z kombinovaného kvantitativně-kva- litativního výzkumu, realizovaného na vzorku skautských vedoucích. Za pomoci metody MSCEIT (Mayer et al., 2012) bylo zjištěno, že skautští ve- doucí dosahují ve srovnání se standardizačním vzorkem signifikantně niž- šího skóru EQ v celkové EI, v dílčí větvi Strategická EI a v subškálách Vyu- žití emocí a Porozumění emocím. Naopak v subškále Řízení emocí dosáhli skautští vedoucí signifikantně vyššího skóru EQ ve srovnání s obecnou populací. Výstupy kvalitativního šetření jsou v přímém rozporu s kvantitativ- ními výstupy; respondenti se jednomyslně shodli, že skautská výchova přispěla k jejich emoční vyzrálosti, a udávají mnoho konkrétních příkladů a vazeb mezi skautingem a rozvojem emoční inteligence. Možná...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the theorethical part of the thesis is to describe basic charac- teristics of concept of the emotional intelligence. The thesis summarizes two main theoretical approaches to EI: Mayer, Salovey et al. (1997) and Goleman (2000, 2011). Several currently used EI measurement methods are introduced, along with some of the principal reservations against the EI measurement as such. Practical applications of emotional intelligence along with theoretical possibilities of further development of EI are also briefly discussed. The empirical part summarizes the findings of combined quantitative- qualitative research realized in a sample of scout leaders. Using MSCEIT (Mayer et al., 2012), the research revealed that the scout leaders reached significantly lower EQ score in general EI, in Strategical EI branch and in subscales Using emotions and Understanding emotions. Reversely, they achieved significantly higher EQ score in subscale Managing emotions. The outputs of the qualitative enquiry are in direct contradiction to the quantitative outputs; the respondents agreed consentaneously that the scout education improved their emotional matureness, they also provided many particular examples and links between scouting and the develop- ment of the emotional intelligence. Possible explanations for this contrast...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021072500106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV