Zobrazit minimální záznam

Psychological Aspects of Decision Making in Creative Art Process
dc.contributor.advisorBahbouh, Radvan
dc.creatorHolub, Tomáš
dc.date.accessioned2017-06-02T06:58:15Z
dc.date.available2017-06-02T06:58:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82984
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce se zabývá rozhodováním v tvořivém výtvarném procesu u dospělých osob. Cílem této studie bylo zjistit, co a jakým způsobem reflektují během výtvarné aktivity a po jejím skončení, dále jaké další fenomény se v tvořivém procesu vyskytují. Teoretická část je členěna na čtyři části. První oddíl se zabývá rozhodováním - terminologií a třemi teoriemi intuitivního rozhodování. V druhé části jsou představeny základní poznatky o kreativitě. Třetí část se zabývá samotným kreativním procesem a jeho modely. Čtvrtá popisuje dvě metody použité ve výzkumu. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 14 dospělými lidmi, kteří kreslili na podnětovou matrici - scribbling, která byla za tímto účelem vytvořena. Cílem kvalitativního výzkumu bylo zmapování rozhodování v dané aktivitě. Účelem kvantitativního výzkumu bylo porovnat použitou metodu scribbling s Torranceho figurálním testem tvořivého myšlení. Výsledky obou výzkumů jsou podrobně popsány a diskutovány s dostupnou odbornou literaturou. V závěru práce jsou uvedena doporučení na využití získaných dat a na další možné výzkumy na toto téma. Klíčová slova (česky): Rozhodování, tvořivý proces, kreativita, scribblingcs_CZ
dc.description.abstract(in English) The thesis explores decision making in creative artistic process in adults. The aim of this study is to determine what and how the adults reflect during an art activity and its aftermath, as well as what other phenomena occur in the creative process. The theoretical part is divided into four parts. The first section deals with decision making - the terminology and the three theories of intuitive decision making. The second part presents basic knowledge about creativity. The third part deals with the creative process and its models. The fourth one describes two methods used in the research. The empirical part consists of qualitative and quantitative research. The qualitative research was conducted using a semi-structured interview with 14 adults, who drew on stimulus matrix - scribbling, which was created for this purpose. The objective of the qualitative research was to map the decision making in the given activity. The purpose of the quantitative research was to compare the used scribbling method with the Torrance Figural Test of Creative Thinking. The results of both surveys are described in detail and discussed with the available literature. The conclusion of the thesis offers recommendations on the use of the collected data and possible further research on this topic. Klíčová slova...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrozhodovánícs_CZ
dc.subjecttvořivý procescs_CZ
dc.subjectkreativitacs_CZ
dc.subjectscribblingcs_CZ
dc.subjectdecision makingen_US
dc.subjectcreative processen_US
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjectscribblingen_US
dc.titlePsychologické aspekty rozhodování v tvořivém výtvarném procesucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId90645
dc.title.translatedPsychological Aspects of Decision Making in Creative Art Processen_US
dc.contributor.refereeŠípek, Jiří
dc.identifier.aleph002106404
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce se zabývá rozhodováním v tvořivém výtvarném procesu u dospělých osob. Cílem této studie bylo zjistit, co a jakým způsobem reflektují během výtvarné aktivity a po jejím skončení, dále jaké další fenomény se v tvořivém procesu vyskytují. Teoretická část je členěna na čtyři části. První oddíl se zabývá rozhodováním - terminologií a třemi teoriemi intuitivního rozhodování. V druhé části jsou představeny základní poznatky o kreativitě. Třetí část se zabývá samotným kreativním procesem a jeho modely. Čtvrtá popisuje dvě metody použité ve výzkumu. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 14 dospělými lidmi, kteří kreslili na podnětovou matrici - scribbling, která byla za tímto účelem vytvořena. Cílem kvalitativního výzkumu bylo zmapování rozhodování v dané aktivitě. Účelem kvantitativního výzkumu bylo porovnat použitou metodu scribbling s Torranceho figurálním testem tvořivého myšlení. Výsledky obou výzkumů jsou podrobně popsány a diskutovány s dostupnou odbornou literaturou. V závěru práce jsou uvedena doporučení na využití získaných dat a na další možné výzkumy na toto téma. Klíčová slova (česky): Rozhodování, tvořivý proces, kreativita, scribblingcs_CZ
uk.abstract.en(in English) The thesis explores decision making in creative artistic process in adults. The aim of this study is to determine what and how the adults reflect during an art activity and its aftermath, as well as what other phenomena occur in the creative process. The theoretical part is divided into four parts. The first section deals with decision making - the terminology and the three theories of intuitive decision making. The second part presents basic knowledge about creativity. The third part deals with the creative process and its models. The fourth one describes two methods used in the research. The empirical part consists of qualitative and quantitative research. The qualitative research was conducted using a semi-structured interview with 14 adults, who drew on stimulus matrix - scribbling, which was created for this purpose. The objective of the qualitative research was to map the decision making in the given activity. The purpose of the quantitative research was to compare the used scribbling method with the Torrance Figural Test of Creative Thinking. The results of both surveys are described in detail and discussed with the available literature. The conclusion of the thesis offers recommendations on the use of the collected data and possible further research on this topic. Klíčová slova...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021064040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV