Zobrazit minimální záznam

Thematic Constants in Pirandello's works through Intertextuality
dc.contributor.advisorFlemrová, Alice
dc.creatorBorovanová, Lenka
dc.date.accessioned2017-06-02T06:56:54Z
dc.date.available2017-06-02T06:56:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82977
dc.description.abstractCílem práce Tematické konstanty Pirandellovy tvorby v optice intertaxtuality bude doložení vnitřní tematické a myšlenkové provázanosti Pirandellova díla prostřednictvím intertextových citací, které nacházíme v celé tvorbě Luigiho Pirandella napříč všemi žánry, kterým se věnoval. Ústředním textem bude esej L'umorismo, zejména jeho druhá část, v níž autor deklaruje svoji poetiku. Práce bude sledovat zrod této poetiky v dílech předcházejících napsání eseje (např. Il fu Mattia Pascal) ale také její rozvíjení v dílech vzniklých v mezidobí mezi dvěma verzemi eseje (např. Così è se vi pare), i těch, která vznikají po roce 1921 (Sei personaggi in cerca d'autore, Enrico IV., Uno, nessuno, centomila). V práci bude kladen důraz na tematické konstanty vycházející z Pirandellovy poetiky humoru. Budu si všímat také překračování či boření hranic mezi žánry: esej-próza-drama i posunů v důsledku přechodu (přepisu) z jednoho žánru do druhého (např. povídka Leonora, addio! → drama Stasera si recita a soggetto, román Quaderni di Serafino Gubbio, operatore → drama Ciascuno a suo modo, apod.).cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis called Thematic constants of Pirandello's literary production through intertextuality is to illustrate inner thematic and mental interconnection of Pirandello's writing with intertextuality quotations which can be found in whole production of Luigi Pirandello across all genres to which he devoted. The main text will be the essay On humor, particularly the second part, wherein the author declares his poetics. The dissertation will observe the inception of his poetics in the texts preceding the essay (e.g. The Late Mattia Pascal) but also developing of the essay in texts created in period between two versions of On humor (e.g. So It Is, If You Think So), and also texts which were written after 1921 (Six Characters In Search of an Author, Henry IV, One, No one and One Hundred Thousand). In this work, we will focus on thematic constants which come from Pirandello's poetics of humour. I will also pay attention to exceeding or demolishing of borders between the genres: essay-prose-drama and also shifts as a result of transition (rewrite) from one genre to another one (e.g. short story Leonora, addio! → drama Tonight We Improvise; novel The Notebooks of Sarafino Gubbio, Cinematograph Operator → drama Each In His Own Way, and the like).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPirandellocs_CZ
dc.subjectintertextualitacs_CZ
dc.subjectformacs_CZ
dc.subjectliterární žánrcs_CZ
dc.subjectobsahcs_CZ
dc.subjecttematické konstantycs_CZ
dc.subjectPirandelloen_US
dc.subjectintertextualityen_US
dc.subjectformen_US
dc.subjectliterary genreen_US
dc.subjectcontenten_US
dc.subjectthematic constantsen_US
dc.titleTematické konstanty Pirandellovy tvorby v optice intertextualitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-15
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId159564
dc.title.translatedThematic Constants in Pirandello's works through Intertextualityen_US
dc.contributor.refereeSieglová, Tereza
dc.identifier.aleph002106402
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistic Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianistic Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce Tematické konstanty Pirandellovy tvorby v optice intertaxtuality bude doložení vnitřní tematické a myšlenkové provázanosti Pirandellova díla prostřednictvím intertextových citací, které nacházíme v celé tvorbě Luigiho Pirandella napříč všemi žánry, kterým se věnoval. Ústředním textem bude esej L'umorismo, zejména jeho druhá část, v níž autor deklaruje svoji poetiku. Práce bude sledovat zrod této poetiky v dílech předcházejících napsání eseje (např. Il fu Mattia Pascal) ale také její rozvíjení v dílech vzniklých v mezidobí mezi dvěma verzemi eseje (např. Così è se vi pare), i těch, která vznikají po roce 1921 (Sei personaggi in cerca d'autore, Enrico IV., Uno, nessuno, centomila). V práci bude kladen důraz na tematické konstanty vycházející z Pirandellovy poetiky humoru. Budu si všímat také překračování či boření hranic mezi žánry: esej-próza-drama i posunů v důsledku přechodu (přepisu) z jednoho žánru do druhého (např. povídka Leonora, addio! → drama Stasera si recita a soggetto, román Quaderni di Serafino Gubbio, operatore → drama Ciascuno a suo modo, apod.).cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis called Thematic constants of Pirandello's literary production through intertextuality is to illustrate inner thematic and mental interconnection of Pirandello's writing with intertextuality quotations which can be found in whole production of Luigi Pirandello across all genres to which he devoted. The main text will be the essay On humor, particularly the second part, wherein the author declares his poetics. The dissertation will observe the inception of his poetics in the texts preceding the essay (e.g. The Late Mattia Pascal) but also developing of the essay in texts created in period between two versions of On humor (e.g. So It Is, If You Think So), and also texts which were written after 1921 (Six Characters In Search of an Author, Henry IV, One, No one and One Hundred Thousand). In this work, we will focus on thematic constants which come from Pirandello's poetics of humour. I will also pay attention to exceeding or demolishing of borders between the genres: essay-prose-drama and also shifts as a result of transition (rewrite) from one genre to another one (e.g. short story Leonora, addio! → drama Tonight We Improvise; novel The Notebooks of Sarafino Gubbio, Cinematograph Operator → drama Each In His Own Way, and the like).en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021064020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV