Show simple item record

Karel Teige, Jan Mukařovský and Bohuslav Brouk as Theorists of Surrealism
dc.contributor.advisorHeczková, Libuše
dc.creatorKuchařová, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-02T06:41:34Z
dc.date.available2017-06-02T06:41:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82910
dc.description.abstractTato práce se zabývá surrealistickým objektem a jeho reflexemi u českých teoretiků. V první části práce je představena problematika surrealistického objektu a subjekt-objektových vztahů v surrealismu. Představeno je zde Bretonovo filosofické uchopení surrealistického objektu, též jeho pojetí krize objektu. V rámci první části práce je nastíněna podstata nalezeného objektu, koncept křečovité krásy a Dalího paranoicko-kritická metoda jako jeden z dalších zdrojů surrealistické obraznosti. Druhá část práce se zaměřuje na reflexi předmětnosti surrealismu a na vztahy umění a skutečnosti v myšlení Jana Mukařovského. Třetí část práce konceptualizuje estetiku Bohuslava Brouka ve světle surrealismu. V této části je stručně naznačen rámec Broukova pojetí subjekt-objektových vztahů, též jeho interpretace surrealistického objektu. Poslední část naznačuje Teigeho pojetí surrealistické tvorby vzhledem ke zdrojům surrealistické obraznosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe content of the thesis is the surrealistic object and its reflection among the czech theorists. The first part of the thesis describes the problematic of surrealistic object and subject-objective relations in surrealism. Breton's philosophical approach is introduced, as well as his concept of object's crisis. The first part also outlines the meaning of found object, concept of convulsive beauty and Dali's paranoic-critical method as a source of surrealistic imagery. The second part of the thesis is focused on the reflection of surrealistic object presentation and on relations between arts and reality according to the concepts of Jan Mukařovský. The third part of the thesis is dedicated to conceptualization of aesthetics of Bohuslav Brouk in the light of surrealism. In this part the scope of Brouk's understanding of subject-objective relations is briefly described, as well his interpretation of surrealistic object.The last part of the thesis outlines the Teige's conception of surrealistic work in the terms of the sources of surrealistic imagination.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJan Mukařovskýcs_CZ
dc.subjectBohuslav Broukcs_CZ
dc.subjectKarel Teigecs_CZ
dc.subjectAndré Bretoncs_CZ
dc.subjectSalvador Dalícs_CZ
dc.subjectsurrealistický objektcs_CZ
dc.subjectavantgardacs_CZ
dc.subjectnalezený objektcs_CZ
dc.subjectkřečovitá krásacs_CZ
dc.subjectsurrealismuscs_CZ
dc.subjectvnitřní modelcs_CZ
dc.subjectparanoicko-kritická metodacs_CZ
dc.subjectkrize objektucs_CZ
dc.subjectestetikacs_CZ
dc.subjectJan Mukařovskýen_US
dc.subjectBohuslav Brouken_US
dc.subjectKarel Teigeen_US
dc.subjectAndré Bretonen_US
dc.subjectSalvador Dalíen_US
dc.subjectsurreal objecten_US
dc.subjectavant-gardeen_US
dc.subjectfound Objecten_US
dc.subjectconvulsive beautyen_US
dc.subjectsurrealismen_US
dc.subjectinternal modelen_US
dc.subjectcrisis of the objecten_US
dc.subjectaestheticen_US
dc.titleKarel Teige, Jan Mukařovský a Bohuslav Brouk jako teoretikové surrealismucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId94801
dc.title.translatedKarel Teige, Jan Mukařovský and Bohuslav Brouk as Theorists of Surrealismen_US
dc.contributor.refereeVojvodík, Josef
dc.identifier.aleph002106680
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - Estetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature - Aestheticsen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - Estetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature - Aestheticsen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá surrealistickým objektem a jeho reflexemi u českých teoretiků. V první části práce je představena problematika surrealistického objektu a subjekt-objektových vztahů v surrealismu. Představeno je zde Bretonovo filosofické uchopení surrealistického objektu, též jeho pojetí krize objektu. V rámci první části práce je nastíněna podstata nalezeného objektu, koncept křečovité krásy a Dalího paranoicko-kritická metoda jako jeden z dalších zdrojů surrealistické obraznosti. Druhá část práce se zaměřuje na reflexi předmětnosti surrealismu a na vztahy umění a skutečnosti v myšlení Jana Mukařovského. Třetí část práce konceptualizuje estetiku Bohuslava Brouka ve světle surrealismu. V této části je stručně naznačen rámec Broukova pojetí subjekt-objektových vztahů, též jeho interpretace surrealistického objektu. Poslední část naznačuje Teigeho pojetí surrealistické tvorby vzhledem ke zdrojům surrealistické obraznosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe content of the thesis is the surrealistic object and its reflection among the czech theorists. The first part of the thesis describes the problematic of surrealistic object and subject-objective relations in surrealism. Breton's philosophical approach is introduced, as well as his concept of object's crisis. The first part also outlines the meaning of found object, concept of convulsive beauty and Dali's paranoic-critical method as a source of surrealistic imagery. The second part of the thesis is focused on the reflection of surrealistic object presentation and on relations between arts and reality according to the concepts of Jan Mukařovský. The third part of the thesis is dedicated to conceptualization of aesthetics of Bohuslav Brouk in the light of surrealism. In this part the scope of Brouk's understanding of subject-objective relations is briefly described, as well his interpretation of surrealistic object.The last part of the thesis outlines the Teige's conception of surrealistic work in the terms of the sources of surrealistic imagination.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021066800106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV