Zobrazit minimální záznam

Transfer of transalpine landscape motifs in graphic art into selected works of Italian engravers of the early 16th century
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorVeselá, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-02T06:32:09Z
dc.date.available2017-06-02T06:32:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82866
dc.description.abstractCílem této práce je na několika vybraných dílech ilustrovat fenomén přenosu záalpských krajinných motivů v grafice do děl italských rytců na začátku šestnáctého století a pomocí po- drobnějšího rozboru tisků dojít ke zhodnocení, proč se tyto transfery vyskytují zejména v letech 1500-1520 tak frekventovaně. Jelikož v dostupné literatuře jsou pro dané téma k nalezení pouze faktické zmínky o těch- to přenosech a to často jen na úrovni konstatování, rozhodla jsem se tento jev uchopit v rámci krajinné specifikace. V úvodní kapitole bude vzhledem k nedostatku prostoru jen ve stručném přehledu nastíněna kulturní situace humanistické společnosti včetně jejích premis a letmý vý- voj zobrazení krajiny v umění. Dále bude v této práci umístěna kapitola týkající se použi- té terminologie, která kromě ujasnění často porůznu používaného názvosloví napomůže také k bližší deskripci samotného procesu. Hlavní částí bude ovšem kapitola týkající se vybraných exemplářů. Zde budou podrobněji rozebrána grafická díla vybraných italských rytců a to hlavně v rámci komparace přenesených krajinných motivů z děl Albrechta Dürera a Lucase van Ley- dena. Rozbor jednotlivých grafických listů bude zaměřen spíše na analýzu přenášených prvků v pozadí děl. Ikonografie jednotlivých tisků bude mít pouze doplňující charakter, jelikož není...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to illustrate the phenomenon of the transfer of the transalpine landscape motifs in graphic art into the works of Italian engravers at the beginning of the six- teenth century, and by using detailed analysis of these prints lead to a decision as to why these transfers occur so frequently, mainly in the years 1500-1520. Because only brief mentions of these transfers are found in the available literature on this topic, and then often only as a statement, I decided to tackle this phenomenon in the context of landscape specifications. In the introductory chapter there will be a concise overview of the cultural situation of the humanistic society, including its assumptions and a brief evolution of depiction of landscape art. Additionally there will be a chapter about the terminology used, which in addition to clarifying the terminology also helps to further the description of the proce- ss itself. The main part will of course be a chapter dedicated into selected items. There will also be descriptions of the graphic works of selected Italian engravers, especially in the comparison of transferred landscape motifs from works by Albrecht Dürer and Lucas van Leyden. Analy- sis of the individual prints will focus on elements transmitted in the background of the works. Iconography...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectrytinacs_CZ
dc.subjecttiskcs_CZ
dc.subjectrenesancecs_CZ
dc.subjectItáliecs_CZ
dc.subjectNěmeckocs_CZ
dc.subjectNizozemícs_CZ
dc.subjectkompozicecs_CZ
dc.subjectpřenoscs_CZ
dc.subjecttransfercs_CZ
dc.subjectAlbrecht Dürercs_CZ
dc.subjectLucas van Leydencs_CZ
dc.subjectGiulio Campagnolacs_CZ
dc.subjectCristofano Robettacs_CZ
dc.subjectGiovanni Battista Palumbacs_CZ
dc.subjectMonogramista ∙I∙I∙ CAcs_CZ
dc.subjectMarcantonio Raimondics_CZ
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjectengravingen_US
dc.subjectprintmakingen_US
dc.subjectRenaissanceen_US
dc.subjectItalyen_US
dc.subjectGermanyen_US
dc.subjectNetherlandsen_US
dc.subjectcompositionen_US
dc.subjecttransferen_US
dc.subjectAlbrecht Düreren_US
dc.subjectLucas van Leydenen_US
dc.subjectGiulio Campagnolaen_US
dc.subjectCristofano Robettaen_US
dc.subjectGiovanni Battista Palumbaen_US
dc.subjectMonogrammist ∙I∙I∙ CAen_US
dc.subjectMarcantonio Raimondien_US
dc.titleTransfer záalpských krajinných motivů v grafice do vybraných děl italských rytců na začátku 16. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-22
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150070
dc.title.translatedTransfer of transalpine landscape motifs in graphic art into selected works of Italian engravers of the early 16th centuryen_US
dc.contributor.refereeKonečný, Lubomír
dc.identifier.aleph002096384
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je na několika vybraných dílech ilustrovat fenomén přenosu záalpských krajinných motivů v grafice do děl italských rytců na začátku šestnáctého století a pomocí po- drobnějšího rozboru tisků dojít ke zhodnocení, proč se tyto transfery vyskytují zejména v letech 1500-1520 tak frekventovaně. Jelikož v dostupné literatuře jsou pro dané téma k nalezení pouze faktické zmínky o těch- to přenosech a to často jen na úrovni konstatování, rozhodla jsem se tento jev uchopit v rámci krajinné specifikace. V úvodní kapitole bude vzhledem k nedostatku prostoru jen ve stručném přehledu nastíněna kulturní situace humanistické společnosti včetně jejích premis a letmý vý- voj zobrazení krajiny v umění. Dále bude v této práci umístěna kapitola týkající se použi- té terminologie, která kromě ujasnění často porůznu používaného názvosloví napomůže také k bližší deskripci samotného procesu. Hlavní částí bude ovšem kapitola týkající se vybraných exemplářů. Zde budou podrobněji rozebrána grafická díla vybraných italských rytců a to hlavně v rámci komparace přenesených krajinných motivů z děl Albrechta Dürera a Lucase van Ley- dena. Rozbor jednotlivých grafických listů bude zaměřen spíše na analýzu přenášených prvků v pozadí děl. Ikonografie jednotlivých tisků bude mít pouze doplňující charakter, jelikož není...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to illustrate the phenomenon of the transfer of the transalpine landscape motifs in graphic art into the works of Italian engravers at the beginning of the six- teenth century, and by using detailed analysis of these prints lead to a decision as to why these transfers occur so frequently, mainly in the years 1500-1520. Because only brief mentions of these transfers are found in the available literature on this topic, and then often only as a statement, I decided to tackle this phenomenon in the context of landscape specifications. In the introductory chapter there will be a concise overview of the cultural situation of the humanistic society, including its assumptions and a brief evolution of depiction of landscape art. Additionally there will be a chapter about the terminology used, which in addition to clarifying the terminology also helps to further the description of the proce- ss itself. The main part will of course be a chapter dedicated into selected items. There will also be descriptions of the graphic works of selected Italian engravers, especially in the comparison of transferred landscape motifs from works by Albrecht Dürer and Lucas van Leyden. Analy- sis of the individual prints will focus on elements transmitted in the background of the works. Iconography...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990020963840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV