Show simple item record

Controlling and managing a music production in the period of normalization on the example of rock music and its media portrayal
dc.contributor.advisorKončelík, Jakub
dc.creatorHusák, Martin
dc.date.accessioned2018-10-02T17:19:13Z
dc.date.available2018-10-02T17:19:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82799
dc.description.abstractDisertační práce "Kontrola a řízení hudební tvorby v období normalizace na příkladu rockové hudby a její medializace" popisuje a analyzuje na základě širokého teoretického a metodologického rámce systém kontroly a řízení hudební tvorby v Československu, prostřednictvím kterého komunistický režim v období začínající normalizace internalizoval ideologickou linii kulturní politiky i v oblasti rockové hudby. Způsob systematizace hudební tvorby na institucionální úrovni a propagandistická úloha médií v této souvislosti představovaly výchozí mocenské nástroje režimu v indoktrinaci socialistických hodnot. Na příkladu zobrazení soudních procesů s hudebním undergroundem v roce 1976 v tisku tato práce ukazuje, jakým způsobem se vlivem kontrolních a řídících mechanismů projevoval daný ideologický rámec v mediálním zobrazení rockové hudby, která se ve sledovaném období stala uměleckým vyjádřením estetického i etického rozchodu undergroundu s establishmentem.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis "Controlling and managing a music production in the period of normalization on the example of rock music and its media portrayal" describes and analyses the system of controlling and managing Czechoslovak music production in the period of normalization with a particular attention to the mechanisms that deployed socialist ideological and aesthetical standards in the area of rock music. Additionally, this included a prescriptive media coverage highlighting socialist values using coordinated and centralised management through state institutions. The goal of the thesis is then to reveal a modus operandi of communist cultural policy on the examples of media approach to the trials with leading underground music protagonists in 1976 as rock music was a vehicle for expression their dissent attitude toward the system in an artistic way.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPopular musicen_US
dc.subjectrock musicen_US
dc.subjectundergrounden_US
dc.subjectPlastic People of the Universeen_US
dc.subjectnormalizationen_US
dc.subjectPrague springen_US
dc.subjectoral historyen_US
dc.subjectstate culture policyen_US
dc.subjectcritical theoriesen_US
dc.subjectideologyen_US
dc.subjecthegemonyen_US
dc.subjectdistinctionen_US
dc.subjectalternativeen_US
dc.subjectmainstreamen_US
dc.subjectpolitical songsen_US
dc.subjectPopulární hudbacs_CZ
dc.subjectrocková hudbacs_CZ
dc.subjectundergroundcs_CZ
dc.subjectPlastic People of the Universecs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectPražské jarocs_CZ
dc.subjectorální historiecs_CZ
dc.subjectkulturní politikacs_CZ
dc.subjectkritické teoriecs_CZ
dc.subjectideologiecs_CZ
dc.subjecthegemoniecs_CZ
dc.subjectdistinkcecs_CZ
dc.subjectalternativacs_CZ
dc.subjectmainstreamcs_CZ
dc.subjectžánr politické písněcs_CZ
dc.titleKontrola a řízení hudební tvorby v období normalizace na příkladu rockové hudby a její medializace.cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-26
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId131244
dc.title.translatedControlling and managing a music production in the period of normalization on the example of rock music and its media portrayalen_US
dc.contributor.refereeVaněk, Miroslav
dc.contributor.refereeStehlík, Michal
dc.identifier.aleph002138623
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce "Kontrola a řízení hudební tvorby v období normalizace na příkladu rockové hudby a její medializace" popisuje a analyzuje na základě širokého teoretického a metodologického rámce systém kontroly a řízení hudební tvorby v Československu, prostřednictvím kterého komunistický režim v období začínající normalizace internalizoval ideologickou linii kulturní politiky i v oblasti rockové hudby. Způsob systematizace hudební tvorby na institucionální úrovni a propagandistická úloha médií v této souvislosti představovaly výchozí mocenské nástroje režimu v indoktrinaci socialistických hodnot. Na příkladu zobrazení soudních procesů s hudebním undergroundem v roce 1976 v tisku tato práce ukazuje, jakým způsobem se vlivem kontrolních a řídících mechanismů projevoval daný ideologický rámec v mediálním zobrazení rockové hudby, která se ve sledovaném období stala uměleckým vyjádřením estetického i etického rozchodu undergroundu s establishmentem.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Controlling and managing a music production in the period of normalization on the example of rock music and its media portrayal" describes and analyses the system of controlling and managing Czechoslovak music production in the period of normalization with a particular attention to the mechanisms that deployed socialist ideological and aesthetical standards in the area of rock music. Additionally, this included a prescriptive media coverage highlighting socialist values using coordinated and centralised management through state institutions. The goal of the thesis is then to reveal a modus operandi of communist cultural policy on the examples of media approach to the trials with leading underground music protagonists in 1976 as rock music was a vehicle for expression their dissent attitude toward the system in an artistic way.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV