dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Kleckerová, Adriana | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T06:00:27Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T06:00:27Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/82764 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá motivací adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově. Obsahem teoretické části je vymezení pojmu motivace a vysvětlení jejích principů, dále jsou přiblíženy důležité vývojové mezníky období adolescence a to především charakteristikami, které mají vliv na utváření zájmu sebevýchovy a sebevzdělávání adolescentů. Výzkumnou část práce poté tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo pomocí získaných výsledků výzkumu stanovit, jaké faktory ovlivňují motivaci adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově. Bylo využito metody rozhovoru pomocí návodu a výzkumný design zakotvené teorie. Výsledky výzkumu v závěru práce ukazují, že na motivaci adolescentů k sebevýchovným a sebevzdělávacím aktivitám mají vliv vnitřní a vnější faktory v různém poměru. Silným vnějším motivačním prvkem jsou především rodiče a tlak společnosti, významným vnitřním motivačním prvkem je hlavně touha něčeho dosáhnout, pracovat na osobních limitech a mít dobré pracovní uplatnění. Vliv těchto faktorů závisí na věku adolescenta, kdy s přibývajícím věkem ztrácejí na síle vnější faktory a naopak se do popředí adolescentovy pozornosti více dostávají vnitřní faktory. Klíčová slova: Motivace, vnitřní faktory, vnější faktory, adolescence, sebevzdělávání, sebevýchova. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's work deals with motivation of adolescents for self-education and self- upbringing. Theoretical part contents definition of term "motivation" and explanation of its principals, further are described the important developmental turning-points of adolescent period mainly through characteristics that have an impact on formation of concerns for self- upbringing and self-education of adolescents. Research part of work forms qualitative research, whose aim was to stipulate, due to obtained results, which factors influence motivation of adolescents for self-education and self-upbringing. During research method of semi-structured interview and Grounded design theory were used. Research's results at the end of work, show that motivation of adolescents for self-educational and self-upbringing activities is influenced by internal and external factors, in various proportions. Strong external motivational elements are mainly parents and pressure from society, important internal elements are mainly desire to accomplish something, work on personality limits and have good job. Impact of those factors is than determined by adolescent's age, when the external factors are in the course of growing losing their power, while the internal are getting more adolescent's attention. Key words: Motivation,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Motivace | cs_CZ |
dc.subject | vnitřní faktory | cs_CZ |
dc.subject | vnější faktory | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | cs_CZ |
dc.subject | sebevzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | sebevýchova | cs_CZ |
dc.subject | Motivation | en_US |
dc.subject | internal factors | en_US |
dc.subject | external factors | en_US |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.subject | self-education | en_US |
dc.subject | self-upbringing | en_US |
dc.title | Motivace adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-08 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 150303 | |
dc.title.translated | Motivation of Adolescents to Self-Education and Self-Lead | en_US |
dc.contributor.referee | Švandová, Martina | |
dc.identifier.aleph | 002035454 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá motivací adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově. Obsahem teoretické části je vymezení pojmu motivace a vysvětlení jejích principů, dále jsou přiblíženy důležité vývojové mezníky období adolescence a to především charakteristikami, které mají vliv na utváření zájmu sebevýchovy a sebevzdělávání adolescentů. Výzkumnou část práce poté tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo pomocí získaných výsledků výzkumu stanovit, jaké faktory ovlivňují motivaci adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově. Bylo využito metody rozhovoru pomocí návodu a výzkumný design zakotvené teorie. Výsledky výzkumu v závěru práce ukazují, že na motivaci adolescentů k sebevýchovným a sebevzdělávacím aktivitám mají vliv vnitřní a vnější faktory v různém poměru. Silným vnějším motivačním prvkem jsou především rodiče a tlak společnosti, významným vnitřním motivačním prvkem je hlavně touha něčeho dosáhnout, pracovat na osobních limitech a mít dobré pracovní uplatnění. Vliv těchto faktorů závisí na věku adolescenta, kdy s přibývajícím věkem ztrácejí na síle vnější faktory a naopak se do popředí adolescentovy pozornosti více dostávají vnitřní faktory. Klíčová slova: Motivace, vnitřní faktory, vnější faktory, adolescence, sebevzdělávání, sebevýchova. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's work deals with motivation of adolescents for self-education and self- upbringing. Theoretical part contents definition of term "motivation" and explanation of its principals, further are described the important developmental turning-points of adolescent period mainly through characteristics that have an impact on formation of concerns for self- upbringing and self-education of adolescents. Research part of work forms qualitative research, whose aim was to stipulate, due to obtained results, which factors influence motivation of adolescents for self-education and self-upbringing. During research method of semi-structured interview and Grounded design theory were used. Research's results at the end of work, show that motivation of adolescents for self-educational and self-upbringing activities is influenced by internal and external factors, in various proportions. Strong external motivational elements are mainly parents and pressure from society, important internal elements are mainly desire to accomplish something, work on personality limits and have good job. Impact of those factors is than determined by adolescent's age, when the external factors are in the course of growing losing their power, while the internal are getting more adolescent's attention. Key words: Motivation,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020354540106986 | |