dc.contributor.advisor | Kasíková, Hana | |
dc.creator | Slunečková, Zdena | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T05:41:09Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T05:41:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/82666 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá organizačními formami výuky na vyšších odborných školách. Cílem práce je vymezení těchto škol v českém vzdělávacím systému. Studium problematiky organizačních forem výuky vede přes kategorizaci škol a oborů ke vzdělávacím cílům. Důležitou etapu ve studiu před samotným výzkumem zaujímají teorie týkající se forem výuky ve své obecné rovině. Tyto teorie jsou doplněné o poznatky spojené s formami výuky na vysokých školách. Cílem výzkumu je zjistit, jaké organizační formy výuky jsou skutečně využívané na vyšších odborných školách z hlediska času a způsobu interakce studentů ve výuce. Předmětem výzkumu je i vzdělávání mimo školu. Pro zpracování výzkumné části jsem zvolila kvalitativní výzkum ve dvou pražských školách poskytujících vyšší odborné vzdělání. Designem výzkumu je případová studie. Klíčová slova terciární vzdělávání, vyšší odborná škola, legislativa vyšších odborných škol, formy výuky, cíle vzdělávání, odborná praxe, modulová výuka | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with organizational forms of teaching at higher professional schools. One of the aims of this work is to define these schools within the Czech educational system. The study of problems of organizational forms of teaching proceeds through categorisation of schools and subjects of study to education objectives. An important part of the study preceding the research itself are general theories of forms of teaching. These theories are supplemented with information on the forms of teaching at higher education institutions. The aim of the research is to find out which organizational forms of teaching are really used at higher professional schools from the point of time and a way of interaction of students in a classroom. The research also deals with out-of-school education. I used a form of qualitative research which was done at two Prague schools providing higher professional education. The design of qualitative research is a case study. Key words tertiary education, higher professional school, higher professional school legislature, forms of teaching, educational aims, professional experience, modular teaching | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | terciární vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | vyšší odborná škola,legislativa vyšších odborných škol | cs_CZ |
dc.subject | formy výuky | cs_CZ |
dc.subject | cíle vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | odborná praxe | cs_CZ |
dc.subject | modulová výuka | cs_CZ |
dc.subject | tertiary education | en_US |
dc.subject | higher professional school | en_US |
dc.subject | higher professional school legislature | en_US |
dc.subject | forms of teaching | en_US |
dc.subject | educational aims | en_US |
dc.subject | professional experience | en_US |
dc.subject | modular teaching | en_US |
dc.title | Formy výuky na vyšších odborných školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-14 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 150792 | |
dc.title.translated | Forms of Teaching at Higher Professional Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Vincejová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 002033275 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá organizačními formami výuky na vyšších odborných školách. Cílem práce je vymezení těchto škol v českém vzdělávacím systému. Studium problematiky organizačních forem výuky vede přes kategorizaci škol a oborů ke vzdělávacím cílům. Důležitou etapu ve studiu před samotným výzkumem zaujímají teorie týkající se forem výuky ve své obecné rovině. Tyto teorie jsou doplněné o poznatky spojené s formami výuky na vysokých školách. Cílem výzkumu je zjistit, jaké organizační formy výuky jsou skutečně využívané na vyšších odborných školách z hlediska času a způsobu interakce studentů ve výuce. Předmětem výzkumu je i vzdělávání mimo školu. Pro zpracování výzkumné části jsem zvolila kvalitativní výzkum ve dvou pražských školách poskytujících vyšší odborné vzdělání. Designem výzkumu je případová studie. Klíčová slova terciární vzdělávání, vyšší odborná škola, legislativa vyšších odborných škol, formy výuky, cíle vzdělávání, odborná praxe, modulová výuka | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with organizational forms of teaching at higher professional schools. One of the aims of this work is to define these schools within the Czech educational system. The study of problems of organizational forms of teaching proceeds through categorisation of schools and subjects of study to education objectives. An important part of the study preceding the research itself are general theories of forms of teaching. These theories are supplemented with information on the forms of teaching at higher education institutions. The aim of the research is to find out which organizational forms of teaching are really used at higher professional schools from the point of time and a way of interaction of students in a classroom. The research also deals with out-of-school education. I used a form of qualitative research which was done at two Prague schools providing higher professional education. The design of qualitative research is a case study. Key words tertiary education, higher professional school, higher professional school legislature, forms of teaching, educational aims, professional experience, modular teaching | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020332750106986 | |