Kyberšikana u dětí a adolescentů
Children's and Adolescents Cyberbullying
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82665Identifiers
Study Information System: 148095
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Cimrmannová, Tereza
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Social and Charity Work
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem této diplomové práce je nastínit problematiku kyberšikany u dětí a mladistvých. Práce v prvé řádě vymezuje pojem tradiční šikana, jeho definici a dělení. Hlavní tématem diplomové práce je kyberšikana, její definice, rysy a typologie. Podrobněji jsou zde popsány charakteristiky jednotlivých účastníků kyberšikany. Jedna z kapitol je věnována důsledkům kyberšikany u jednotlivých skupin aktérů. Diplomová práce se také soustředí na možnosti prevence a intervence u kyberšikany a jsou zde vyjmenovány organizace, které se kyberšikanou zabývají. Praktická část diplomové práce se snaží formou dotazníkového šetření zjistit, jaké jsou možnosti řešení problematiky kyberšikany z pohledu sociální práce, konkrétně na odděleních sociálně-právní ochrany dětí.
The aim of this diploma thesis is to sketch out the issue of cyberbullying among children and adolescents. At first, the term "traditional bullying", its definition and division is defined in the thesis. The main topic of the thesis is cyberbullying, its definition, features and typology. Characteristics of particular participants of cyberbullying are depicted. One of the chapters deals with the consequences of cyberbullying for particular groups of cyberbullying participants. The diploma thesis focuses also on the possibilities of prevention and intervention in cyberbullying and organizations dealing with cyberbullying are mentioned here. The practical part of the thesis endeavors, with a use of a questionnaire survey, to find out possibilities of dealing with the issue of cyberbullying from the point of view of social work, particularly at the departments of child protection.