Show simple item record

The convergence of film and architecture. The case of Prague
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorPoláková, Sylva
dc.date.accessioned2018-10-29T19:12:36Z
dc.date.available2018-10-29T19:12:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82621
dc.description.abstractTato disertační práce je věnována mapování prozatím neukotvené praxe konvergence filmu a architektury ve veřejném městském prostoru a to na pozadí myšlenky relokace pohyblivého obrazu. Vzhledem k tomu, že se jedná o interdisciplinární praxi, na jejíchž podobách a fungování se podílí řada dynamik, je výchozí filmová perspektiva doplněna o související témata z oblasti architektury, veřejného městského prostoru, uměleckého provozu i užitého umění včetně reklamní praxe. Široký záběr předmětu této práce je usměrněn úzce lokalizovaným výzkumem zaměřeným na pražskou situaci od devadesátých let dvacátého století až do roku 2010. Kapitoly věnované diskursivnímu poli tvoří společně s případovou studií vrstevnatou zprávu o stavu této specifické mediální praxe, jejíž projevy podléhají rychlému poločasu rozpadu, jenž značně limituje možnosti archivace. Struktura případové studie se odvíjí od vlastního klasifikačního rámce a přibližuje se "katalogovému" formátu, v němž byla určující série otázek kdo, kde, kdy a jak se na dané filmově-architektonické konvergenci podílel. Ačkoli byl sledován určitý časový výsek, nezůstal oproštěn od vazby k předchozím praxím, historickým situacím i konkrétním osobnostem, jejichž odkaz rezonuje také v soudobých projevech filmově-architektonických konvergencí. Archivačně-dokumentační rovinu...cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation examines the as yet untethered practice of the convergence of film and architecture in public municipal spaces against the backdrop of the idea of the relocation of the moving picture. Since this is an interdisciplinary practice whose forms and operations are influenced by a host of dynamics, the initial film perspective is supplemented by related themes from the spheres of architecture, public municipal space, and the organisation of culture and the applied arts, including advertising. The wide range of subjects covered in this dissertation is given focus by narrowly localised research examining the situation in Prague from the 1990s until 2010. Along with the case study, the chapters devoted to the discursive field form a progress report on the situation as regards this particular media practice, the outputs of which are subject to a short half-life that considerably limits the possibility of archiving them. The structure of the case study is derived from a specific classificatory framework and is close to the "catalogue" format, determined by a series of questions - who participated on the convergence of film and architecture and where, when and how. Though a specific segment of time was monitored, it did not remain free of links to previous working methods, historical situations and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectarchitectureen_US
dc.subjectmunicipal public spacesen_US
dc.subjectmedia convergencesen_US
dc.subjectrelocationen_US
dc.subjectcontemporary arten_US
dc.subjectZdeněk Pešáneken_US
dc.subjectlumino kinetic arten_US
dc.subjecturban screenen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectarchitekturacs_CZ
dc.subjectveřejný městský prostorcs_CZ
dc.subjectmediální konvergencecs_CZ
dc.subjectrelokacecs_CZ
dc.subjectumělecký provozcs_CZ
dc.subjectZdeněk Pešánekcs_CZ
dc.subjectsvětelný kinetismuscs_CZ
dc.subjecturban screencs_CZ
dc.subjectprahacs_CZ
dc.titleKonvergence filmu a architektury. Případ Prahycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-02
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId104035
dc.title.translatedThe convergence of film and architecture. The case of Pragueen_US
dc.contributor.refereePetříček, Miroslav
dc.contributor.refereePospiszyl, Tomáš
dc.identifier.aleph002028105
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato disertační práce je věnována mapování prozatím neukotvené praxe konvergence filmu a architektury ve veřejném městském prostoru a to na pozadí myšlenky relokace pohyblivého obrazu. Vzhledem k tomu, že se jedná o interdisciplinární praxi, na jejíchž podobách a fungování se podílí řada dynamik, je výchozí filmová perspektiva doplněna o související témata z oblasti architektury, veřejného městského prostoru, uměleckého provozu i užitého umění včetně reklamní praxe. Široký záběr předmětu této práce je usměrněn úzce lokalizovaným výzkumem zaměřeným na pražskou situaci od devadesátých let dvacátého století až do roku 2010. Kapitoly věnované diskursivnímu poli tvoří společně s případovou studií vrstevnatou zprávu o stavu této specifické mediální praxe, jejíž projevy podléhají rychlému poločasu rozpadu, jenž značně limituje možnosti archivace. Struktura případové studie se odvíjí od vlastního klasifikačního rámce a přibližuje se "katalogovému" formátu, v němž byla určující série otázek kdo, kde, kdy a jak se na dané filmově-architektonické konvergenci podílel. Ačkoli byl sledován určitý časový výsek, nezůstal oproštěn od vazby k předchozím praxím, historickým situacím i konkrétním osobnostem, jejichž odkaz rezonuje také v soudobých projevech filmově-architektonických konvergencí. Archivačně-dokumentační rovinu...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation examines the as yet untethered practice of the convergence of film and architecture in public municipal spaces against the backdrop of the idea of the relocation of the moving picture. Since this is an interdisciplinary practice whose forms and operations are influenced by a host of dynamics, the initial film perspective is supplemented by related themes from the spheres of architecture, public municipal space, and the organisation of culture and the applied arts, including advertising. The wide range of subjects covered in this dissertation is given focus by narrowly localised research examining the situation in Prague from the 1990s until 2010. Along with the case study, the chapters devoted to the discursive field form a progress report on the situation as regards this particular media practice, the outputs of which are subject to a short half-life that considerably limits the possibility of archiving them. The structure of the case study is derived from a specific classificatory framework and is close to the "catalogue" format, determined by a series of questions - who participated on the convergence of film and architecture and where, when and how. Though a specific segment of time was monitored, it did not remain free of links to previous working methods, historical situations and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV